“Μήπως το βασανιστήριο θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί με τη Δημοτική Συγκοινωνία;” Η απελπισία των συμπολιτών μας για τις μετακινήσεις τους είναι πολύ μεγάλη, καθώς η κατάσταση διαρκώς χειροτερεύει και φως δεν φαίνεται στον ορίζοντα των δημόσιων συγκοινωνιών. Πάντα λοιπόν, η σχετική συζήτηση επιστρέφει στην ανάπτυξη συγκοινωνιακού έργου από τη μεριά του Δήμου, που θα συνδέει τις γειτονιές με το κέντρο και μεταξύ τους, αλλά κυρίως με το Μετρό.

Όμως η “Δημοτική Συγκοινωνία” προϋποθέτει την εξασφάλιση δύο βασικών παραμέτρων: οχημάτων και οδηγών. Πράγματα καθόλου απλά στην κατάσταση που βρίσκεται ο Δήμος Χαϊδαρίου εδώ και πολλά χρόνια.

Ενδεχομένως η δημοτική αρχή κάνει τις προσπάθειές της για ενεργοποίηση δικτύου δημοτικής συγκοινωνίας (πχ από προγράμματα αγοράς οχημάτων χρηματοδοτούμενα από του Υπ. Εσωτερικών) και περιμένουμε νέα. Το “Χαϊδάρι Σήμερα” όμως διερεύνησε την πιθανότητα να βρούμε και μεταχειρισμένα λεωφορεία από την εταιρεία Οδικές Συγκοινωνίες ΑΕ (ΟΣΥ), που διαχειρίζεται το τροχαίο υλικό των αστικών συγκοινωνιών. Τα νέα είναι ενθαρρυντικά για το αμέσως επόμενο διάστημα.

Θα είναι διαθέσιμα μερικές εκατοντάδες λεωφορεία

Πιο συγκεκριμένα, μιλήσαμε με στέλεχος της εταιρείας που θέλει να διατηρήσει την ανωνυμία του και ρωτήσαμε πολύ απλά, αν μπορούν να μας δώσουν μερικά λεωφορεία για να υλοποιηθεί συγκοινωνιακό έργο σε τοπικό επίπεδο, μια και μέσω ΟΑΣΑ τα πράγματα είναι… μαύρα.

Μας θύμισε ότι στο παρελθόν είχε συμβεί αυτό με την παράδοση σε Δήμους λεωφορείων σε καλή κατάσταση (τελευταία φορά στο Μαρούσι το 2006), και μάλιστα με βοήθεια στη συντήρηση. Μας είπε λοιπόν ότι κατά τους επόμενους μήνες υπολογίζει ότι θα είναι διαθέσιμα μερικές εκατοντάδες λεωφορεία, διότι η ΟΣΥ τρέχει διεθνή διαγωνισμό για την αγορά 500 νέων οχημάτων. Πιο συγκεκριμένα, ο διαγωνισμός και οι συνοδευτικές διαδικασίες (έγκριση της Βουλής κτλ) ολοκληρώνονται μέσα στο φθινόπωρο.

Έτσι σύντομα θα είναι διαθέσιμα τουλάχιστον 300 λεωφορεία 15ετίας, σε καλή κατάσταση. Από την μεριά των Δήμων απαιτείται έγκαιρη κατάθεση των αιτημάτων τους, για να προλάβουν όχι μόνο να πάρουν οχήματα, αλλά και να διαλέξουν.

Πιστεύουμε ότι το Χαϊδάρι πρέπει να κοιτάξει προς αυτή την πλευρά, ακόμη και αν ελπίζει ότι θα καταφέρει να δρομολογήσει την αγορά νέων λεωφορείων με κάποιο τρόπο. Εξ άλλου όσο πιο πυκνό είναι το σχετικό έργο, τόσο πιο πολύ θα ωφεληθεί η τοπική κοινωνία. Δηλαδή να μην καταλήξουμε πάλι σε δρομολόγια των 30 λεπτών “και βάλε”…

Η περυσινή εξαγγελία της δημοτικής αρχής

Στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της 25ης Σεπτεμβρίου 2019 ο δήμαρχος Βαγγέλης Ντηνιακός είχε εξαγγείλει ότι η Δημοτική Συγκοινωνία θα λειτουργούσε πλήρως μέσα σε ένα έτος, με αγορά 3-4 οχημάτων και πρόσληψη οδηγών. Η προμήθεια θα γινόταν μέσω του προγράμματος «Φιλόδημος», το οποίο αντικαταστάθηκε με νεότερο, από τον σημερινό υπουργό Εσωτερικών, Τάκη Θεοδωρικάκο. Τα λεωφορεία σχεδιαζόταν να είναι μεσαίου μεγέθους, φυσικού αερίου.

Το “Χαϊδάρι Ξανά”, η παράταξη του Βαγγέλη Ντηνιακού, είχε προτείνει στο πρόγραμμά της Δημοτική Συγκοινωνία σε τρεις ανεξάρτητες γραμμές. Συγκεκριμένα να εκτελεί δρομολόγια για Γρηγορούσα, Δάσος, Αφαία – Δαφνί, με τελικό προορισμό την Αγία Μαρίνα. Στο σχέδιο υπάρχουν εκτιμώμενοι χρόνοι τέλεσης των δρομολογίων, που έγιναν με ακριβείς μετρήσεις. Αναλυτικά εδώ: Δημοτική Συγκοινωνία για μια ανθρώπινη πόλη.

Από το προεκλογικό πρόγραμμα της σημερινής δημοτικής αρχής.

Χάθηκε όταν τη χρειαζόμασταν περισσότερο

Το οξύμωρο είναι ότι η Δημοτική Συγκοινωνία (4 λεωφορεία) άρχισε να απαξιώνεται εδώ και μια δεκαετία, τη στιγμή που άρχισε τη λειτουργία του ο Σταθμός Αγία Μαρίνα. Δηλαδή όταν τη χρειαζόταν περισσότερο από ποτέ το Χαϊδάρι, δεδομένης της υπολειτουργίας πολύτιμων γραμμών του ΟΑΣΘ (803, 811 κτλ).

ΣΧΕΤΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ: Η κατάργηση του “Φιλόδημου” και το μέλλον των μεγάλων έργων στο Χαϊδάρι.