Η παραβίαση της διπλής διαχωριστικής γραμμής του δρόμου από τους οδηγούς επιφυλάσσει ένα τσουχτερό πρόστιμο. Όμως σε κάποιους κεντρικούς δρόμους στο Χαϊδάρι είναι αδύνατο να κινηθείς μόνο στο δικό σου ρεύμα κυκλοφορίας. Υποχρεωτικά πατάς τη διπλή γραμμή και αυτό σημαίνει ότι κινείσαι παράνομα, με ό,τι αυτό μπορεί να συνεπάγεται. 

Αυτό συμβαίνει καθημερινά σε μεγάλο τμήμα της Γ. Παπανδρέου (είναι πια η κανονικότητα”), αλλά και σε αρκετά σημεία της Στρ. Καραϊσκάκη, ανάλογα με το πώς θα αποφασίσουν κάποιοι πιο θρασείς να παρκάρουν.

Ειδικά στη Γ. Παπανδρέου το πρόβλημα είναι τεράστιο στην είσοδό της από τη Λ. Αθηνών και γίνεται ακόμη χειρότερο από Κ. Παλαμά έως Αγ. Παρασκευής στην άνοδο, αλλά και από Αγ. Παρασκευής μέχρι Καλαβρύτων στην κάθοδο.

Ποιες συνέπειες υπάρχουν όμως όταν, λόγω παράνομης στάθμευσης αυτοκινήτων, ο  οδηγός αναγκάζεται να παραβιάσει την διπλή γραμμή; Μετατρέπεται, δηλαδή, χωρίς υπαιτιότητα του, κάποιος ευσυνείδητος οδηγός σε παραβάτη του Κ.Ο.Κ ή η ευθύνη βαρύνει τον παράνομα σταθμευμένο;

Για το σοβαρό αυτό ζήτημα της καθημερινότητας της πόλης, μίλησε στο «Χαϊδάρι Σήμερα» υψηλόβαθμος Αξιωματικός του Αστυνομικού Τμήματος Χαϊδαρίου. Σύμφωνα με τον έμπειρο Αξιωματικό, σε περίπτωση που κάποιος οδηγός κινηθεί στο αντίθετο ρεύμα, έστω “ωθούμενος” από παράνομα παρκαρισμένα οχήματα, αν πέσει στην τσιμπίδα της Αστυνομίας τα όργανα της τάξης θα του κόψουν κλήση, που συνοδεύεται από χρηματικό πρόστιμο της τάξης των 700 ευρώ! Τι κι αν ο οδηγός δεν είχε σκοπό να παραβιάσει τον Κ.Ο.Κ; Όπως είχαμε δει, βέβαια σε παλιότερα ρεπορτάζ μας, ο τροχονόμος αναγκάζεται να κάνει τα «στραβά μάτια», αφού αντιλαμβάνεται την πραγματικότητα και γνωρίζει πως τα αυτοκίνητα μπορούν να “πετάξουν».

Όμως η ανοχή της Αστυνομίας δεν είναι πάντα αρκετή. Το κρίσιμο όμως είναι -σύμφωνα με την υπηρεσιακή εμπειρία του συνομιλητή μας- πως η παραβίαση της διαχωριστικής γραμμής, κρύβει σοβαρότατους κινδύνους πρόκλησης ατυχήματος. Σε μια τέτοια περίπτωση, ο οδηγός του κινούμενου οχήματος είναι υπεύθυνος για το ατύχημα που θα συμβεί. Αντίθετα, ο ιδιοκτήτης του παράνομα παρκαρισμένου ΙΧ τίθεται στη δικογραφία ως ακούσιος υπαίτιος του συμβάντος και χρεώνεται μόνο μια κλήση για παράνομη στάθμευση!

Την ώρα που βρίσουμε μια “θέση για παρκάρισμα” στην Καραϊσκάκη ή την Γ. Παπανδρέου ενώ απαγορεύεται (φυσικά και σε άλλους δρόμους), αισθανόμαστε “τυχεροί”. Όμως πρέπει να σκεφτόμαστε ότι μπορεί να γίνουμε ο αφανής δράστης ενός ατυχήματος ή και ενός δυστυχήματος. 

Από την άλλη, πρέπει ο Δήμος να αποφασίσει να ασχοληθεί σοβαρά με το πρόβλημα αυτό. Να γίνει επιτέλους μια σοβαρή αξιολόγηση, από ειδικούς και πολιτικούς, αν η ανάπλαση της Γ. Παπανδρέου πριν από 10 χρόνια είναι επιτυχημένη κυκλοφοριακά. Αν όχι, όπως δείχνει η καθημερινότητα, να αναληφθεί δράση. Και εδώ χρειάζονται δύσκολες αποφάσεις: Ή να κοπεί το πεζοδρόμιο για να χωράει μια σειρά παρκαρισμένων οχημάτων ή να στενέψει κι άλλο ο δρόμος, ώστε να μην χωράει αυτή η παράνομη αλυσίδα. Το ίδιο ισχύει και για την Στρ. Καραϊσκάκη, αλλά και για την Φαβιέρου, όπου επίκειται ανάπλαση. Θα συζητηθεί δημόσια αυτή η περίπτωση;

Στο παρελθόν είχαμε μιλήσει για το παράδειγμα της πολυσύχναστης οδού Δημητρακοπούλου στον Κορυδαλλό. Είναι πολύ ενδιαφέρον, δείτε το εδώ: Ιδού πώς γυρνούν τα παιδιά μας από το σχολείο! Φυσικά υπάρχουν πολλά ακόμη παραδείγματα επιτυχημένων παρεμβάσεων και σε άλλες πόλεις.

Γιώργος Παπαπαναγιώτου