ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑΔΗΜΟΤΙΚΑ

Πανέτοιμος, όμορφος, αλλά έρημος ο σταθμός του Μετρό “Αγία Μαρίνα”. Αυτοψία στο σύγχρονο γεφύρι της Άρτας

Ο εντυπωσιακός Σταθμός είναι κατάφωτος. Τα προστατευτικά σελοφάν έχουν αφαιρεθεί από τις μεταλλικές επιφάνειες. Οι κυλιόμενες σκάλες βρίσκονται ήδη σε κίνηση (με φωτοκύτταρο  για οικονομία, παρακαλώ!), οι φωτεινές πινακίδες μεταδίδουν πληροφορίες. Οι ανακοινώσεις του κεντρικού ελέγχου ακούγονται από τα μεγάφωνα, όπως και σε κάθε άλλο σταθμό του Μετρό. Μόνο που εδώ, στην “Αγία Μαρίνα”, κάτι λείπει: τα τρένα και οι επιβάτες! Τελευταίος έμεινε και δεν λέει να ξεκινήσει…

Κι όμως, όλα είναι πανέτοιμα, μόνο ένα ξεσκονισματάκι χρειάζεται για να “πάρει μπρος” ο σταθμός. Όμως για μια ακόμη φορά “μείναμε στα κρύα του λουτρού” όσοι περιμένουμε πώς και πώς να κινηθούμε με το καλύτερο μεταφορικό μέσο τής πόλης. Νομίζαμε ότι επιτέλους, μετά 4 χρόνια (!) καθυστέρηση, ήρθε η πολυπόθητη ώρα. Ατυχώς, την τελευταία στιγμή το φανάρι προσέγγισης του συρμού στην αποβάθρα… άναψε κόκκινο. “Σε δύο μήνες”, μάς λέει η διοίκηση της Αττικό Μετρό… “δύο και βλέπουμε”, λένε οι δικαιολογημένα πια απαισιόδοξοι. Επισήμως φταίνε τα ηλεκτρομηχανολογικά. “Ας όψεται η Siemens”, υποστηρίζουν οι insiders.

 

Πανέτοιμος, όμορφος, αλλά έρημος ο σταθμός του Μετρό "Αγία Μαρίνα". Αυτοψία στο σύγχρονο γεφύρι της Άρτας 2
Στολίδι του Σταθμού αποτελεί τμήμα μεγάλου κεραμικού αγωγού, που βρέθηκε κατά τις ανασκαφές κάτω από το κτήριο του πάρκινγκ. 
Το “Χαϊδάρι Σήμερα” κατάφερε να μπει στον σφραγισμένο Σταθμό “Αγία Μαρίνα” για να διαπιστώσει σε ποια κατάσταση βρίσκεται και τι φταίει που έχει μεταβληθεί σε σύγχρονο “γεφύρι τής Άρτας”. Η πρώτη εντύπωση είναι κάτι παραπάνω από θετική, καθώς η εικόνα του χώρου είναι εντυπωσιακή. Από την άλλη μάς προκάλεσε μεγάλη απογοήτευση η διαδικασίας αποξήλωσης τερματικών εγκαταστάσεων εξυπηρέτησης των οδηγών των συρμών, που παρακολουθήσαμε μέσα στο τούνελ, τους οποίους είχαν φέρει από τον Σταθμό “Αιγάλεω”, αλλά το προσωπικό τής εταιρείας τους έβγαζε από την “Αγία Μαρίνα” για να τους επιστρέψει και πάλι στο Αιγάλεω!

 

Κυριολεκτικά όλα ήταν έτοιμα για να λειτουργήσει ο σταθμός Αγία Μαρίνα και το μόνο που υπολειπόταν ήταν η δοκιμαστική κυκλοφορία των τρένων για λίγες μέρες. Μάλιστα πηγές της “Αττικό Μετρό” μάς λένε ότι ο Σταθμός θα λειτουργούσε όχι στο τέλος του Σεπτέμβρη, όπως είχε ανακοινωθεί αρχικά, αλλά στα μέσα του μήνα! Τι άλλαξε ξαφνικά και τα πράγματα πήραν ανάποδη πορεία; Η επίσημη ανακοίνωση της εταιρείας αναφέρει εμπλοκή στα ηλεκτρομηχανολογικά, που απαιτεί “αναπροσαρμογές και προσθήκες” στο σύστημα σηματοδότησης, οι οποίες αποδίδονται στις ανάγκες της υπό κατασκευή γραμμής προς Πειραιά.
Σύμφωνα με πληροφορίες μας, το κεντρικό σύστημα ελέγχου του Μετρό εντόπισε πρόβλημα υπερφόρτωσης. Από την άλλη, άνθρωποι που ισχυρίζονται ότι γνωρίζουν πρόσωπα και πράγματα στις σταθερές συγκοινωνίες τις πρωτεύουσας, υποστηρίζουν ότι η διοίκηση δεν τα βρήκε στο οικονομικό μέρος με τη Siemens, η οποία ήγειρε την τελευταία στιγμή επιπλέον οικονομικές αξιώσεις. Θυμίζουμε ότι η πολύχρονη καθυστέρηση του Σταθμού, που θα εξυπηρετεί την πόλη μας, οφείλεται στην αποκάλυψη του σκανδάλου της Siemens, το οποίο είχε σαν αποτέλεσμα να μην υπογραφεί το 2008 η σύμβαση για τα ηλεκτρομηχανολογικά και να φτάσουμε στον Μάρτιο του 2012 για να επιτευχθεί η εξωδικαστική συμφωνία του ελληνικού Δημοσίου με τη Siemens.
Πανέτοιμος, όμορφος, αλλά έρημος ο σταθμός του Μετρό "Αγία Μαρίνα". Αυτοψία στο σύγχρονο γεφύρι της Άρτας 4
Στο μέσον περίπου της διαδρομής Αιγάλεω  – Αγία Μαρίνα,
στο ύψος τής πλατείας Δαβάκη, υπάρχει έξοδος διαφυγής από τη σήραγγα. 

Πάντως ο Σταθμός είναι πραγματικά όμορφος. Τον τόνο στην “Αγία Μαρίνα” δίνουν το μπλε χρώμα και το νίκελ, που ταιριάζουν με τους γκρι γρανίτες, ενώ επιλέχθηκαν πινελιές και από πιο έντονα χρώματα. Υπάρχει βέβαια και η παραφωνία του τετραώροφου πάρκινγκ, που “πνίγει” την Ιερά Οδό, αντί να κατασκευαστεί υπόγεια. Στην αίθουσα επικύρωσης εισιτηρίων δεσπόζει ένας αρχαίος κεραμικός αγωγός νερού. Δυστυχώς, άλλα σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα δεν βρέθηκαν κατά τις εργασίες κατασκευής, παρότι ο Σταθμός βρίσκεται σε άμεση επαφή με την αρχαία Ιερά Οδό.

Οι υπεύθυνοι τής Αττικό Μετρό μάς πληροφόρησαν ότι ο μετροπόντικας έχει ήδη εγκατασταθεί στην Αγία Βαρβάρα, κάτω από την οδό Ελ. Βενιζέλου, και εντός των ημερών ξεκινάει την πορεία του προς τον Πειραιά, όπου θα φτάσει το 2017. Το έργο θα κοστίσει 660 εκατ. ευρώ και θα κατασκευαστούν 6 νέοι σταθμοί (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Λιμάνι, Δημοτικό Θέατρο).
Οι αποβάθρες του Σταθμού.
Σχετικά με την απορία των Χαϊδαριωτών, γιατί ο σταθμός δεν ήρθε πιο ψηλά στο Χαϊδάρι, υπάρχουν διάφορες “θεωρίες”. Μία από αυτές υποστηρίζει ότι ο πρώτος – πρώτος σχεδιασμός προέβλεπε τη δημιουργία δύο σταθμών, ενός στα ΤΕΙ του Αιγάλεω και ενός στην πλατεία Ηρώων, στο κέντρο τής πόλης μας, όμως αυτός ο προγραμματισμός ανατράπηκε, διότι η “Αττικό Μετρό” ήθελε να γλιτώσει το κόστος κατασκευής ενός σταθμού (είναι πολύ υψηλό). Η εταιρεία δεν επιβεβαιώνει την ύπαρξη τέτοιου σχεδίου.
Ένα άλλο καίριο ερώτημα σχετικό με το Μετρό, που απασχολεί το Χαϊδάρι, είναι το κατά πόσο ενδιαφέρθηκαν και πίεσαν οι δήμαρχοί μας για να αποκτήσει η πόλη έναν πραγματικά δικό της σταθμό ή γιατί δεν εξυπηρετήθηκε το Νοσοκομείο “Ατικόν”, ένα από τα μεγαλύτερα τής Αθήνας.

Σε συνέντευξη που πήραμε τον περασμένο Ιούνιο από τον Κυριάκο Ντηνιακό, ζητήσαμε απαντήσεις γι’ αυτά τα θέματα:

Χαϊδάρι Σήμερα: Κύριε δήμαρχε, σάς καταλογίζουν κάποιοι ότι “δεν θέλατε το Μετρό στο Χαϊδάρι”. Τι απαντάτε;

Κυριάκος Ντηνιακός: Συμβαίνει το αντίθετο. Διότι, αντίθετα με ό,τι λέγεται, συνέβαλα να έρθει το Μετρό εκεί που είναι, καθώς ο αρχικός σχεδιασμός ήταν να φτάσει μέχρι την Πλατεία Εσταυρωμένου, στο Αιγάλεω (τερματικός σταθμός). Τότε, το 1995, ήμουν πρόεδρος του Οργανισμού Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας (ΟΡΣΑ) και σκέφτηκα ότι πρέπει να γίνει επέκταση της γραμμής. Βέβαια πρωταρχικό ρόλο είχαν οι Δήμοι. Προκάλεσα λοιπόν σύσκεψη των τριών Δήμων Χαϊδαρίου, Αιγάλεω, Αγ. Βαρβάρας, με τη συμμετοχή των δημάρχων Σπηλιόπουλου, Μυστακόπουλου και Μίχου. Τους έθεσα το ζήτημα και πρότεινα να ζητήσουμε και άλλον σταθμό. Συμφωνήσαμε λοιπόν να συνέλθουν τα δημοτικά συμβούλια και να αποφασίσουν για το θέμα. Πράγματι, σε λίγες μέρες και οι τρεις Δήμοι έστειλαν ομόφωνες αποφάσεις και έτσι το Μετρό έφτασε εκεί όπου είναι σήμερα ο τερματικός σταθμός.

Χ.Σ.: Επιδιώξατε να ανεβεί η γραμμή πιο ψηλά, προς το Χαϊδάρι;

Κ.Ν.: Τότε δεν γίνονταν επεκτάσεις. Η Αττικό Μετρό ήταν αρνητική. Όμως το αίτημά μας έγινε δεκτό και έφτασε μέχρι εκεί που βρίσκεται σήμερα, διαφορετικά θα ήταν στον Εσταυρωμένο. Η προσωπική μου άποψη είναι ότι έπρεπε να φτάσει έως τον Σκαραμαγκά, με ενδιάμεσους σταθμούς, ώστε να εξυπηρετούνται οι Δήμοι της Δυτικής Αττικής και να υπάρξει πραγματική ανάσχεση της εισόδου ΙΧ στην πρωτεύουσα από την δυτική Ελλάδα. Μάλιστα το υποστήριζα και από τη θέση του δημάρχου τα τελευταία χρόνια. Τουλάχιστον ας κοιτάξουν να λειτουργήσει έστω και μέχρι την Αγία Μαρίνα!
Για το παρόν, άποψή μου είναι ότι το Μετρό πρέπει να φτάσει στο Αττικό Νοσοκομείο από τον κλάδο Περιστερίου. Είχε θεωρηθεί ότι αυτό μπορούσε να πραγματοποιηθεί.

Πανέτοιμος, όμορφος, αλλά έρημος ο σταθμός του Μετρό "Αγία Μαρίνα". Αυτοψία στο σύγχρονο γεφύρι της Άρτας 6
Η είσοδος του Σταθμού. Δεξιά, ο ενοχλητικός όγκος του πολυώροφου χώρου στάθμευσης.
Πανέτοιμος, όμορφος, αλλά έρημος ο σταθμός του Μετρό "Αγία Μαρίνα". Αυτοψία στο σύγχρονο γεφύρι της Άρτας 8
Η σήραγγα, λίγο μετά το Αιγάλεω, προς Αγία Μαρίνα
Πανέτοιμος, όμορφος, αλλά έρημος ο σταθμός του Μετρό "Αγία Μαρίνα". Αυτοψία στο σύγχρονο γεφύρι της Άρτας 10
Πανέτοιμος, όμορφος, αλλά έρημος ο σταθμός του Μετρό "Αγία Μαρίνα". Αυτοψία στο σύγχρονο γεφύρι της Άρτας 12
 
 
 


 Μενέλαος Χρόνης

Παρόμοια Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button