Πανέτοιμος, όμορφος, αλλά έρημος ο σταθμός του Μετρό “Αγία Μαρίνα”. Αυτοψία στο σύγχρονο γεφύρι της Άρτας
Ο εντυπωσιακός Σταθμός είναι κατάφωτος. Τα προστατευτικά σελοφάν έχουν αφαιρεθεί από τις μεταλλικές επιφάνειες. Οι κυλιόμενες σκάλες βρίσκονται ήδη σε κίνηση (με φωτοκύτταρο για οικονομία, παρακαλώ!), οι φωτεινές πινακίδες μεταδίδουν πληροφορίες. Οι ανακοινώσεις του κεντρικού ελέγχου ακούγονται από τα μεγάφωνα, όπως και σε κάθε άλλο σταθμό του Μετρό. Μόνο που εδώ, στην “Αγία Μαρίνα”, κάτι λείπει: τα τρένα και οι επιβάτες! Τελευταίος έμεινε και δεν λέει να ξεκινήσει…
Κι όμως, όλα είναι πανέτοιμα, μόνο ένα ξεσκονισματάκι χρειάζεται για να “πάρει μπρος” ο σταθμός. Όμως για μια ακόμη φορά “μείναμε στα κρύα του λουτρού” όσοι περιμένουμε πώς και πώς να κινηθούμε με το καλύτερο μεταφορικό μέσο τής πόλης. Νομίζαμε ότι επιτέλους, μετά 4 χρόνια (!) καθυστέρηση, ήρθε η πολυπόθητη ώρα. Ατυχώς, την τελευταία στιγμή το φανάρι προσέγγισης του συρμού στην αποβάθρα… άναψε κόκκινο. “Σε δύο μήνες”, μάς λέει η διοίκηση της Αττικό Μετρό… “δύο και βλέπουμε”, λένε οι δικαιολογημένα πια απαισιόδοξοι. Επισήμως φταίνε τα ηλεκτρομηχανολογικά. “Ας όψεται η Siemens”, υποστηρίζουν οι insiders.
Στολίδι του Σταθμού αποτελεί τμήμα μεγάλου κεραμικού αγωγού, που βρέθηκε κατά τις ανασκαφές κάτω από το κτήριο του πάρκινγκ. |
Στο μέσον περίπου της διαδρομής Αιγάλεω – Αγία Μαρίνα, στο ύψος τής πλατείας Δαβάκη, υπάρχει έξοδος διαφυγής από τη σήραγγα. |
Πάντως ο Σταθμός είναι πραγματικά όμορφος. Τον τόνο στην “Αγία Μαρίνα” δίνουν το μπλε χρώμα και το νίκελ, που ταιριάζουν με τους γκρι γρανίτες, ενώ επιλέχθηκαν πινελιές και από πιο έντονα χρώματα. Υπάρχει βέβαια και η παραφωνία του τετραώροφου πάρκινγκ, που “πνίγει” την Ιερά Οδό, αντί να κατασκευαστεί υπόγεια. Στην αίθουσα επικύρωσης εισιτηρίων δεσπόζει ένας αρχαίος κεραμικός αγωγός νερού. Δυστυχώς, άλλα σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα δεν βρέθηκαν κατά τις εργασίες κατασκευής, παρότι ο Σταθμός βρίσκεται σε άμεση επαφή με την αρχαία Ιερά Οδό.
Σε συνέντευξη που πήραμε τον περασμένο Ιούνιο από τον Κυριάκο Ντηνιακό, ζητήσαμε απαντήσεις γι’ αυτά τα θέματα:
Χαϊδάρι Σήμερα: Κύριε δήμαρχε, σάς καταλογίζουν κάποιοι ότι “δεν θέλατε το Μετρό στο Χαϊδάρι”. Τι απαντάτε;
Κυριάκος Ντηνιακός: Συμβαίνει το αντίθετο. Διότι, αντίθετα με ό,τι λέγεται, συνέβαλα να έρθει το Μετρό εκεί που είναι, καθώς ο αρχικός σχεδιασμός ήταν να φτάσει μέχρι την Πλατεία Εσταυρωμένου, στο Αιγάλεω (τερματικός σταθμός). Τότε, το 1995, ήμουν πρόεδρος του Οργανισμού Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας (ΟΡΣΑ) και σκέφτηκα ότι πρέπει να γίνει επέκταση της γραμμής. Βέβαια πρωταρχικό ρόλο είχαν οι Δήμοι. Προκάλεσα λοιπόν σύσκεψη των τριών Δήμων Χαϊδαρίου, Αιγάλεω, Αγ. Βαρβάρας, με τη συμμετοχή των δημάρχων Σπηλιόπουλου, Μυστακόπουλου και Μίχου. Τους έθεσα το ζήτημα και πρότεινα να ζητήσουμε και άλλον σταθμό. Συμφωνήσαμε λοιπόν να συνέλθουν τα δημοτικά συμβούλια και να αποφασίσουν για το θέμα. Πράγματι, σε λίγες μέρες και οι τρεις Δήμοι έστειλαν ομόφωνες αποφάσεις και έτσι το Μετρό έφτασε εκεί όπου είναι σήμερα ο τερματικός σταθμός.
Χ.Σ.: Επιδιώξατε να ανεβεί η γραμμή πιο ψηλά, προς το Χαϊδάρι;
Κ.Ν.: Τότε δεν γίνονταν επεκτάσεις. Η Αττικό Μετρό ήταν αρνητική. Όμως το αίτημά μας έγινε δεκτό και έφτασε μέχρι εκεί που βρίσκεται σήμερα, διαφορετικά θα ήταν στον Εσταυρωμένο. Η προσωπική μου άποψη είναι ότι έπρεπε να φτάσει έως τον Σκαραμαγκά, με ενδιάμεσους σταθμούς, ώστε να εξυπηρετούνται οι Δήμοι της Δυτικής Αττικής και να υπάρξει πραγματική ανάσχεση της εισόδου ΙΧ στην πρωτεύουσα από την δυτική Ελλάδα. Μάλιστα το υποστήριζα και από τη θέση του δημάρχου τα τελευταία χρόνια. Τουλάχιστον ας κοιτάξουν να λειτουργήσει έστω και μέχρι την Αγία Μαρίνα!
Για το παρόν, άποψή μου είναι ότι το Μετρό πρέπει να φτάσει στο Αττικό Νοσοκομείο από τον κλάδο Περιστερίου. Είχε θεωρηθεί ότι αυτό μπορούσε να πραγματοποιηθεί.
Η είσοδος του Σταθμού. Δεξιά, ο ενοχλητικός όγκος του πολυώροφου χώρου στάθμευσης. |
Η σήραγγα, λίγο μετά το Αιγάλεω, προς Αγία Μαρίνα |