Πώς ένα θανατηφόρο τροχαίο στη Λ. Αθηνών έγραψε πολιτική ιστορία στο Χαϊδάρι…
Τα ατυχήματα στη Λ. Αθηνών συγκλονίζουν κάθε τόσο την πόλη μας. Έχουν δυστυχώς μακρά ιστορία, αφού ένας από τους μεγαλύτερους σε μέγεθος και κυκλοφορία δρόμος της Αθήνας διασχίζει την πόλη μας πέρα ως πέρα.
Ας γυρίσουμε 37 χρόνια πίσω, όταν ένα
θανατηφόρο τροχαίο στη Λ. Αθηνών, με
θύμα μικρό μαθητή, είχε άμεση επίδραση… στο αποτέλεσμα των δημοτικών εκλογών
στο μακρινό 1978!
αυτό το ατύχημα ίσως η αυτοδιοικητική
ιστορία της πόλης μας να είχα γραφεί
διαφορετικά», θυμάται ο “παλιός” Τρύφωνας
Δάρας, που είχε ζήσει από πολύ κοντά τα
γεγονότα εκείνης της ταραγμένης εποχής και μάς διηγείται τι είχε συμβεί.
«Το
ατύχημα», μας λέει, «συνέβη λίγες μόνο
μέρες πριν τις δημοτικές εκλογές του
1978. Υπήρξε φυσικά άμεση αντίδραση από
όλες τις παρατάξεις και τα κόμματα,
κυρίως της τότε αντιπολίτευσης, και
επιχειρήθηκε το κλείσιμο της Λεωφόρου.
Έπεσε πολύ ξύλο από την αστυνομία, το οποίο έφαγαν πολλοί
από όλους τους συνδυασμούς.
Με μια
διαφορά. Ο πλέον έμπειρος και ετοιμοπόλεμος
μηχανισμός του ΚΚΕ κατόρθωσε να κερδίσει
τις εντυπώσεις. Θυμάμαι σαν τώρα τον
αείμνηστο Δημήτρη Σκαμπά, ανεβασμένο σε ένα
βαρέλι, να καταγγέλει την αστυνομική
βία, την ώρα που εμείς, στην παράταξη
Ντηνιακού και στο ΠΑΣΟΚ, άπειροι και
αφελείς, κρύβαμε τον αιμόφυρτο υποψήφιο
του συνδυασμού μας Γιάννη Μπαρμπαγάλα, που είχε φάει και το περισσότερο ξύλο
από όλους, γιατί δεν θεωρούσαμε politically
correct
να εκμεταλλευτούμε πολιτικά το γεγονός!
Κ. Ντηνιακός |
Θυμίζω ότι εκείνες οι εκλογές – θρίλερ
κρίθηκαν κυριολεκτικά στο νήμα, αφού η
διαφορά ανάμεσα στους τρεις συνδυασμούς
(Σκαμπά – Ξανθάκου – Ντηνιακού) ήταν μόλις
40 ψήφοι! Και δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία
ότι αυτό ήταν το γεγονός που έκρινε τότε
τις εκλογές».
Το απρόοπτο παίζει καμιά φορά τον καίριο ρόλο στις πολιτικές εξελίξεις, τότε και τώρα. Αυτό που δεν αλλάζει είναι τα τραγικά περιστατικά που αφαιρούν ζωές Χαϊδαριωτών στη Λ. Αθηνών…