ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ

Οδικός κόμβος Σκαραμαγκά: Όνειρο ήταν και πάει (;)

Ένα έργο
ζωτικής σημασίας όχι μόνο για το Χαϊδάρι, αλλά και για ολόκληρη τη Δυτική Ελλάδα,
παραμένει στα συρτάρια. Πρόκειται για
την
κυκλοφοριακή αναβάθμιση του οδικού
κόμβου Σκαραμαγκά που θα βελτίωνε
θεαματικά όχι μόνο την κυκλοφορία στην
Εθνική Οδό και την Λεωφόρο Σχιστού, αλλά
ωφελούσε σημαντικά και τις συνοικίες της Άνω και Κάτω Αφαίας. Το έργο είχε ενταχθεί στον ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Αττικής, ωστόσο απεντάχθηκε λίγο πριν την υλοποίησή του, επί θητείας Γιάννη Σγουρού. Το “Χαϊδάρι Σήμερα” έθεσε το έργο αυτό υπόψιν του νυν αντιπεριφερειάρχη Σπύρου Τζόκα, που ομολόγησε άγνοια, αλλά υποσχέθηκε να ερευνήσει το θέμα.

Η
ιστορία αυτού του έργου ξεκινάει από
το 2011, τότε που σε πανηγυρικό κλίμα δόθηκε
συνέντευξη τύπου στο Δημαρχείο Χαϊδαρίου, από τον
μελετητή του έργου κ. Δραγουμάνοβιτς, παρουσία του τότε δημάρχου Δημήτρη
Μαραβέλια.

Οδικός κόμβος Σκαραμαγκά: Όνειρο ήταν και πάει (;) 1
Αυτό
είναι το μεγάλο οδικό έργο που θα υλοποιούνταν
στον Σκαραμαγκά, 
αλλά…
απεντάχθηκε από το ΕΣΠΑ! 

Να
τι χάσαμε

Το
έργο είχε τον τίτλο
“Κατασκευή τριών ανισόπεδων Κόμβων
στην ευρύτερη περιοχή του Σκαραμαγκά
και ολοκλήρωση ημιδιανοιχθέντος τμήματος
της Περιφερειακής Αιγάλεω για τη σύνδεσή
της με την Π.Ε.Ο. Αθηνών – Κορίνθου”.
Η μελέτη που παρουσιάστηκε εκτενώς στο Δημαρχείο περιλάμβανε:


Ολοκλήρωση της Δυτικής Περιφερειακής
Αιγάλεω
 (μήκος
1,4 χλμ.), πάνω από τη λίμνη Κουμουνδούρου,
στην οποία έχουν γίνει εδώ και αρκετά
χρόνια τα χωματουργικά έργα (πεταμένα
λεφτά). Η Λεωφόρος αυτή θα συνέδεε την
Αττική Οδό με την Λεωφόρο Σχιστού και
μέσω αυτής με τις εγκαταστάσεις του ΟΛΠ
και τής COSCO,
αλλά και το λιμάνι του Πειραιά.


Ανισόπεδο κόμβο
 κοντά
στο λιμανάκι του Σκαραμαγκά, ο οποίος
θα συνέδεε τη Δυτική Περιφερειακή με
την Αθήνα και τον Πειραιά. Η σύνδεσή της
με το ρεύμα προς Κόρινθο θα γινόταν από
προηγούμενο κόμβο.

– Βελτίωση
του υφιστάμενου ανισόπεδου κόμβου Λ.
Αθηνών – Λ. Σχιστού
,
με την προσθήκη μιας επιπλέον γέφυρας
για δίιχνη κίνηση από Σχιστό προς Κόρινθο
και μονόιχνη από Αθήνα προς Πειραιά.


Λύσεις για τοπικές κινήσεις
 μεταξύ
των δύο οικισμών τής Αφαίας.


Αντιπλημμυρική θωράκιση ολόκληρης τής
περιοχής
,
καθώς και των οικισμών τής Αφαίας.

Έτος 2001, ο μελετητής Ι. Δραγουμάνοβιτς (δίπλα στον Δ. Μαραβέλια) παρουσιάζει τη μελέτη του στην τοπική πολιτική ηγεσία.

Ο μελετητής Ι.
Δραγουμάνοβιτς κατά την παρουσίαση της μελέτης του διαβεβαίωσε ότι δεν
θίγεται σε κανένα σημείο το ίχνος τής
αρχαίας Ιεράς Οδού, όμως οι παρεμβάσεις
καταργούν το περίπτερο του Δήμου που
υπάρχει στον Σκαραμαγκά και πρέπει να
αναζητηθεί λύση γι’ αυτό. Σχετικά τη
βελτίωση του τμήματος της Λ. Αθηνών από
Σκαραμαγκά μέχρι Παλατάκι, τότε λέχθηκε ότι θα γίνει με ξεχωριστή
μελέτη από το ΥΠΕΚΑ. (Έγινε άραγε κάτι τέτοιο; Γιαυτό μπορεί ίσως να μάς ενημερώσει η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου.)

Ο μελετητής
δήλωσε ακόμη ότι έγινε προσπάθεια να
μην δημιουργηθούν μεγάλα ορύγματα ή
επιχωματώσεις, που θα υποβαθμίζουν κι
άλλο τον Σκαραμαγκά, ενώ πρόβλημα
αποτελούν οι πολλοί αγωγοί που περνούν
από την περιοχή (φυσικό αέριο κτλ.). 
Στον κάλαθο των αχρήστων
Δυστυχώς
όμως η τότε διοίκηση της Περιφέρειας
Αττικής έβαλε ταφόπλακα στο ζωτικής
σημασίας έργο, καθώς αποφάσισε την
απένταξή του από το ΕΣΠΑ. Σαν πρόφαση (;) ο
τότε περιφερειάρχης Γιάννης Σγουρός
χρησιμοποίησε κάποιες “αδικαιολόγητες
καθυστερήσεις μεγαλύτερες των έξι μηνών, σε σχέση με την προγραμματισθείσα πρόοδο και τους όρους της απόφασης ένταξης”, χωρίς όμως να
δώσει περαιτέρω εξηγήσεις. Ο Δ. Μαραβέλιας διαμαρτυρήθηκε, αλλά χωρίς να πετύχει κάτι. Έτσι
το μεγάλο έργο του Σκαραμαγκά που
εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ (ΠΕΠ Αττικής 2007 –
2013) τον Νοέμβριο του 2012, απεντάχθηκε το
Σεπτέμβριο του 2013. 

Το αποτέλεσμα αυτής της υπαναχώρησης της Περιφέρειας Αττικής το ζούμε σήμερα από κοντά. Η κυκλοφοριακές συνθήκες στον Σκαραμαγκά είναι μιας παρωχημένης εποχής, ενώ η υποβάθμιση της περιοχής είναι εμφανέστατη. Έγραφε τότε το Χαϊδάρι Σήμερα (Σεπτέμβριος 2013): Η
εξέλιξη αυτή είναι αρνητική για τη
δυτική Αθήνα και την πόλη μας. Ειδικά η
περιοχή του Σκαραμαγκά θα παραμείνει
σε τριτοκοσμική κατάσταση, όχι μόνο
διότι δεν θα ολοκληρωθούν οι κυκλοφοριακές
παρεμβάσεις, αλλά και διότι η εκσκαφείσα
Δυτική Περιφερειακή θα προσβάλει το
τοπίο για πάντα σαν νταμάρι και κρανίου
τόπος. Αν συνυπολογιστούν οι δίδυμες
σήραγγες, που έχουν διανοιχθεί στο ίδιο
ακριβώς σημείο, δίπλα στη θάλασσα, και
έχουν επίσης εγκαταλειφθεί οριστικά,
τότε μπορούμε να μιλάμε για πολλά
πεταμένα εκατομμύρια και παντοτινή
υποβάθμιση της παραλίας του Σκαραμαγκά.
Κοντά σ΄αυτά έρχεται να προστεθεί η
παντελής ανυπαρξία καθαριότητας και
φροντίδας της Εθνικής Οδού και της
Παραλίας.”

Να το παλέψουμε! 

Για
το θέμα αυτό το “Χαϊδάρι Σήμερα” απευθύνθηκε στον αντιπεριφερειαρχη
Σπύρο Τζόκα, ο οποίος ομολόγησε πως δεν
γνωρίζει το συγκεκριμένο έργο. Ζήτησε
όμως να πληροφορηθεί ποια είναι η άποψη
του Δήμου γι’ αυτό και αν θεωρεί
πως είναι μέσα στις προτεραιότητες του.
Για το σκοπό αυτό ζήτησε να κρατήσει
στο αρχείο του, παλιά σχετικά δημοσιεύματα
από το “Χαϊδάρι Σήμερα”. 

Μάς είπε πως θα διερευνήσει το θέμα
και να έρθει σε επαφή με τον πρώην
περιφερειάρχη Γιάννη Σγουρό, προκειμένου
να πάρει περισσότερες πληροφορίες.
Μάλιστα όπως μας τόνισε θα επιδιώξει
να μάθει περισσότερες λεπτομέρειες,
γιατί στο σχεδιασμό του περιλάμβανε
μεταξύ άλλων και την αντιπλημμυρική
θωράκιση της περιοχής, κάτι που επίσης σημείωσε
επιμελώς, καθώς κάνει προσπάθεια να βάλει σε εκκινήσει τα αντιπλημμυρικά έργα της δυτικής Αθήνας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ

– Ταφόπλακα στο μεγάλο έργο αναβάθμισης του κόμβου Σκαραμαγκά, μόνιμη η τριτοκοσμική εικόνα στην περιοχή


– Δυτική Περιφερειακή Αιγάλεω: Μνημείο καταστροφής του περιβάλλοντος και κατασπατάλησης του δημοσίου χρήματος

Παρόμοια Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button