ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ

Γιατί καθυστερεί το μεγάλο αντιπλημμυρικό έργο της Λεωφόρου Αθηνών



Η προθεσμία του Μαρτίου για την έναρξη των εργασιών του αντιπλημμυρικού συλλεκτήρα στη Λεωφόρο Αθηνών παρήλθε, ωστόσο δεν πρέπει το έργο να θεωρηθεί “παγωμένο”, καθώς οι διαδικασίες για την έναρξη της κατασκευής του βρίσκονται σε εξέλιξη. Το δυσάρεστο είναι ότι, ακόμη κι αν ξεκινήσει στο αμέσως επόμενο διάστημα, και ο επόμενος χειμώνας θα βρει την πόλη ανοχύρωτη. Ας ελπίσουμε ότι θα είναι ο τελευταίος.

Πρόκειται για την πολυσυζητημένη «Κατασκευή
συλλεκτήριου αγωγού ομβρίων επί της Λεωφόρου Αθηνών», με προϋπολογισμό που ξεπερνάει τα 10.000.000 ευρώ. Πιο συγκεκριμένα, το έργο αφορά στην
κατασκευή  αγωγού μήκους 760 μέτρων επί της Λεωφόρου Αθηνών, από τη συμβολή της
με την οδό Πύλου έως τη συμβολή της με την οδό Ιερού Λόχου στο Χαϊδάρι, καθώς επίσης και Αγωγού μήκους 880 μέτρων επί της Λεωφόρου
Αθηνών από τη συμβολή της με την οδό Φαβιέρου στο Χαϊδάρι έως τη συμβολή της με την οδό Πατριάρχου
Σεργίου στο Περιστέρι.


Οι καθυστερήσεις που προκαλούν οι χρονοβόρες διαδικασίες, κυρίως η ανάγκη εκπόνησης κυκλοφοριακής μελέτης, μια και μιλάμε για έναν από τους καίριους οδικούς άξονες του Λεκανοπεδίου, αλλά και η διάρκεια κατασκευής που είναι 18 μήνες, έχουν σαν αποτέλεσμα η πόλη μας να μην διαθέτει σε λειτουργία τον αντιπλημμυρικό αγωγό κατά τον ερχόμενο χειμώνα.

Στον αντίποδα, έχουν γίνει ήδη και θα συνεχιστούν στο επόμενο διάστημα μικρότερες αντιπλημμυρικές παρεμβάσεις, από συνεργεία του Δήμου μας. Παράλληλα, το Περιφερειακό Συμβούλιο ενέκρινε την κατασκευή των αντιπλημμυρικών έργων σε Κάτω Αφαία και δυτικό Δάσος, βάσει των μελετών που κατέθεσε ο Δήμος Χαϊδαρίου.

«Απαραίτητη προϋπόθεση η κυκλοφοριακή μελέτη»
Όπως είπε στο “Χαϊδάρι Σήμερα” η προϊσταμένη της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου, κ. Γιώτα Παναγιωτάκου, την
προηγούμενη εβδομάδα την επισκέφτηκαν δύο πολιτικοί μηχανικοί από την ανάδοχο εταιρεία και της ζήτησαν στοιχεία για
τους υπάρχοντες αγωγούς όμβριων στη Φαβιέρου και στην Ιερού Λόχου. Ο λόγος
είναι ότι αυτοί οι δύο αγωγοί που θα αντικατασταθούν, θα συναρμοστούν με το νέο
κεντρικό αγωγό της Λεωφόρου Αθηνών.

Παράλληλα, τις επόμενες ημέρες μελετητής της
ίδιας εταιρείας της ζήτησε στοιχεία για την κυκλοφοριακή κατάσταση του Χαϊδαρίου, προκειμένου να ολοκληρώσει την κυκλοφοριακή μελέτη. 

Το νερό
«μπήκε στο αυλάκι”

Ζητήσαμε επιπλέον διευκρινίσεις από την κ. Παναγιωτάκου, για το θέμα που ενδιαφέρει έντονα πολλούς Χαϊδαριώτες.

– Τελικά οι
εργασίες του αντιπλημμυρικού από πού θα ξεκινήσουν;
Κανονικά το
έργο ξεκινάει από κάτω προς τα πάνω, δηλαδή από Αιγάλεω προς Χαϊδάρι. Όμως επειδή υπάρχουν σοβαρά προβλήματα
στην οδό Πύλου, όπου το έδαφος βουλιάζει, ζητήσαμε να ξεκινήσει το έργο από εκεί.
Ο
εργολάβος και οι μηχανικοί του είναι σε διαρκή επαφή με την Τεχνική Υπηρεσία
του Δήμου  προκειμένου να ξεκινήσει και να εξελιχθεί το
έργο απρόσκοπτα προς όφελος των δημοτών. Έτσι κι αλλιώς θα παραδοθεί
σε χρήση όταν ολοκληρωθεί η κατασκευή
όλου του τμήματος.  Αυτό όμως που
πρωτεύει για μας είναι η καλύτερη εκπόνηση της κυκλοφοριακής μελέτης. Θα την παρακολουθούμε
στενά, έτσι ώστε να γίνεται η κυκλοφορία όσο είναι
δυνατό πιο γρήγορα και διασφαλισμένα.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα η εταιρεία  έχει περιθώριο περίπου τρεις μήνες για να την παραδώσει.


– Ποιες πρόνοιες λαμβάνετε για ενδεχόμενες πλημμύρες κατά τον ερχόμενο χειμώνα;
Ένα τέτοιο
έργο έχει ορίζοντα υλοποίησης 18 μηνών, από την ημέρα έναρξης των τεχνικών εργασιών. Τον ερχόμενο
χειμώνα δεν το προλαβαίνουμε. Είναι ένα έργο που έπρεπε να είχε γίνει στο Χαϊδάρι
εδώ και 15 χρόνια. Το θέμα είναι ότι επιτέλους τελείωσε το μαρτύριο.

– Θα
προχωρήσετε σε μικρά αντιπλημμυρικά έργα;

Υποχρεωτικά, με συγκεκριμένες ενέργειες. Ήδη
αποφασίσαμε πρόσφατα στο Δημοτικό Συμβούλιο να γίνει ένα μικρό αντιπλημμυρικό στην Ιερού Λόχου. Θα δοθεί σε εργολάβο, μετά από πρόχειρο διαγωνισμό. Θα γίνουν και
άλλα παρόμοια έργα, προκειμένου να
μπορέσουμε να αναχαιτίσουμε τα νερά σε περιοχές που πλήττονται στη διάρκεια των βροχοπτώσεων.

Παρόμοια Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button