Να πώς “χάθηκε” ο μεγάλος αγωγός ομβρίων κάτω από τη Λ. Αθηνών
Το στόμιο του αγωγού που οδηγεί τα νερά από το ανατολικό Δάσος στην οδό Κορυτσάς. |
Ο κ. Λυμπέρης αποκαλύπτει σημαντικά στοιχεία. Συγκεκριμένα, αναφέρεται στις ευθύνες της Περιφέρειας Αττικής και του ΥΠΕΧΩΔΕ, που δεν προχώρησαν στην κατασκευή του προγραμματισμένου μεγάλου υπόγειου αγωγού – συλλεκτήρα, κάτω από την Λ. Αθηνών, ο οποίος θα ήταν σε θέση να συγκεντρώνει τα ορμητικά νερά από το Δάσος, το Στρατόπεδο (μέσω της Ιερού Λόχου) κτλ.
Το μεγάλο αυτό έργο αποτελεί τη βάση για μικρότερες τοπικές παρεμβάσεις, ώστε να πάρει ανάσα η πόλη μας, η οποία έχει υποστεί πολλές καταστροφές από πλημμύρες. Για παράδειγμα, κανένας δεν μπορεί να ξεχάσει τις απίστευτες εικόνες του περσινού Φεβρουαρίου, με πολλές γειτονιές να βρίσκονται κάτω από χειμάρρους και λίμνες (βλέπε Βιβλική καταστροφή στο Χαϊδάρι από τη νεροποντή. Εικόνες και ρεπορτάζ).
22 Φεβρουαρίου 2013, οδός Ρίμινι. Χάθηκαν περιουσίες, παραλίγο και ζωές. |
Η επιστολή του Τ. Λυμπέρη είναι η εξής:
Απαντώντας
σε σχόλιο της εφημερίδας σας (φύλλο 95),
που αναφέρεται στο οξύ πρόβλημα, της
απορροής των ομβρίων υδάτων στην οδό
Κορυτσάς, έχουμε να σημειώσουμε τα εξής:
λύση του προβλήματος, αποτελεί η κατασκευή
του κεντρικού αγωγού αποχέτευσης των
ομβρίων, επί της Εθνικής Οδού, που θα
περισυλλέγει τα όμβρια του Δάσους, αφού,
μέσω αυτού, θα αποτρέπεται η πορεία
τους, προς την οδό Κορυτσάς, με τα γνωστά
καταστροφικά αποτελέσματα.
αναγκαίο, λοιπόν, να προχωρήσει επιτέλους
η κατασκευή του εν λόγω αγωγού, όπως
έχει ήδη δεσμευτεί γι’ αυτό η Περιφέρεια
Αττικής σε πρόσφατο έγγραφό της, ύστερα
από τις πιέσεις, που άσκησε ο Δήμος.
πως το έργο ξεκίνησε
το 2006, αλλά δεν προχώρησε η κατασκευή
του στο τμήμα του Χαϊδαρίου, δεδομένου
ότι λίγους μήνες μετά την έναρξή του,
υπήρξε διάλυση της εργολαβίας, αφού το
ΥΠΕΧΩΔΕ υπαναχώρησε, αρνούμενο να
εκδώσει τη σχετική άδεια έναρξης των
εργασιών, λόγω της σπουδαιότητας της
Εθνικής Οδού, από κυκλοφοριακή άποψη.
το έργο αυτό προβλεπόταν η κατασκευή ορθογωνικού οχετού ομβρίων,
στην μεσαία λωρίδα κυκλοφορίας της Λ.
Αθηνών, διαστάσεων 2,70τ.μ. επί 2,50 μέτρων.
κατασκευή του παραπάνω αγωγού επί της
Εθνικής Οδού, ήταν το προαπαιτούμενο,
ώστε στη συνέχεια, να κατασκευαστεί από
την πρώην Νομαρχία Αθηνών και ο ορθογωνικός
οχετός διαστάσεων 2,50 επί 1,80τ.μ. επί της
Λ. Αθηνών από την οδό Πύλου, μέχρι την
οδό Ι. Λόχου.
τον τρόπο, αυτό δεν θα οδηγούντο τα
όμβρια ύδατα στην οδό Κορυτσάς μέσω του
εγκάρσιου αγωγού (Πύλου – Κορυτσάς),
αφού ο υπάρχων αυτός αγωγός θα καταργείτο.
είναι γνωστό, η αρμοδιότητα εκτέλεσης
υδραυλικών έργων αυτής της εμβέλειας έχει περιέλθει πλέον στην Περιφέρεια
Αττικής, γεγονός που επιβάλλει την
επίσπευση των ενεργειών, για την υλοποίηση
του, από την Τεχνική Υπηρεσία της
Περιφέρειας.
την πλευρά του, ο Δήμος προσπαθεί, με
κάθε μέσον, να ανακουφίζει τους
πληττόμενους κατοίκους από τις πλημμύρες,
που ακολουθούν κάθε ισχυρή βροχόπτωση.
χαιρετισμούς
ΕΡΓΩΝ
ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟΥ
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ
ΛΥΜΠΕΡΗΣ