ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ
Τι αλλάζει στον “Σκλαβενίτη” μετά την εξαγορά του “Μαρινόπουλου”;
Οκτώ μήνες μετά τα πρώτα σενάρια που έλεγαν ότι η τύχη τής “Μαρινόπουλος” βρίσκεται στα χέρια της “Σκλαβενίτης”, η τελευταία οδεύει ολοταχώς προς την ανάληψη του δικτύου της χειμαζόμενης αλυσίδας, ξεπερνώντας επιχειρηματικούς και δικαστικούς σκοπέλους, θέτοντας υποψηφιότητα για να καταστεί ο ηγέτης του κλάδου.
Όμως “το νερό μπαίνει στο αυλάκι” και μένει να φανεί πόσο αποτελεσματικά η οικογένεια Σκλαβενίτη θα μπορέσει να ενσωματώσει τα 361 καταστήματα της “Μαρινόπουλος” και πόσο γρήγορα θα μπορέσει να καλύψει το χαμένο έδαφος και να «γυρίσει» ένα μέγα-δίκτυο, το οποίο επί της ουσίας έχει εξαφανισθεί από τον χάρτη.
Η προσπάθεια, για τα αποτελέσματα της οποίας αγωνιούν εκατοντάδεςς εργαζόμενοι του “Μαρινοπουλου”, γίνεται σε ένα πολύ δύσκολο τοπίο, καθώς η αγορά συνεχίζει να ματώνει: το 2016 έχασε μισό δισεκατομμύριο ευρώ, ενώ το 2017 μπήκε με πτώση 9,9% στην κατανάλωση των αλυσίδων σούπερ μάρκετ.
Η οικογένεια Σκλαβενίτη, παρά τις εμφανείς δυσκολίες αποφάσισε να βαδίσει αυτόν τον δρόμο, καθώς η απόκτηση του δικτύου της “Μαρινόπουλος” ήταν το τελευταίο μεγάλο βήμα για να αποκτήσει πανελλαδική παρουσία. Έχει προηγηθεί η εξαγορά του 60% της κρητικής “Χαλκιαδάκης”, όπως και αυτή του δικτύου της “Makro Cash & Carry”. Ωστόσο με τον Μαρινόπουλο η “Σκλαβενίτης” υπερτριπλασιάζει το δίκτυό της!
Από τα 86 καταστήματα του 2012 φτάνει στα 525 στις αρχές του 2017, το προσωπικό υπερδιπλασιάζεται (σήμερα 940) αλλά έχει να “τρέξει” και νέο δανεισμό άνω των 460 εκατ. ευρώ, σε μια δύσκολη συγκυρία, ενώ, όπως λέγεται στην αγορά, ο ανταγωνισμός ετοιμάζει πόλεμο τιμών. Από αυτόν ίσως κερδίσουν κάτι οι καταναλωτές.
Το Επενδυτικό Σχέδιο προβλέπει πλήρη ανακαίνιση μεγάλου αριθμού καταστημάτων όλων των κατηγοριών σε βάθος τετραετίας.