ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ

Απάντηση του Δήμου στα δημοσιεύματά μας για τα “ξεχασμένα εκατομμύρια” του Άνω Δάσους

 
Λάβαμε από τον αντιδήμαρχο Τεχνικής Υπηρεσίας, κ. Τάσο Λυμπέρη, αναλυτική τοποθέτηση του Δήμου για όσα έχουν γραφεί στην εφημερίδα μας σχετικά με την Πράξη εφαρμογής 2/87 του Άνω Δάσους και τα ποσά σε εισφορά σε γη και χρήμα που δεν έχουν εισπραχθεί εδώ και τρεις σχεδόν δεκαετίες. 
 
Απάντηση του Δήμου στα δημοσιεύματά μας για τα "ξεχασμένα εκατομμύρια" του Άνω Δάσους 2
 Το πρώτο μας -πρόχειρο- σχόλιο είναι ότι, όπως φαίνεται, έχουμε ακόμα πολύ μέλλον, χάρη στα… εξαιρετικά αντανακλαστικά τής ελληνικής δημόσιας διοίκησης και της πολιτικής μας τάξης. Το δεύτερο, ότι αν οι κάτοικοι δεν ανακινούσαν το ζήτημα με σκυλίσια επιμονή, ίσως να είχε ξεχαστεί και “τα προσδοκώμενα υπέρ του Δήμου οφέλη” δεν θα αποτελούσαν σήμερα θέμα συζήτησης και αναζήτησης από την Τεχνική μας Υπηρεσία και τους δημοτικούς μας άρχοντες. 
 
Και κάτι τελευταίο: Αφού η Τεχνική και η Νομική Υπηρεσία του Δήμου Χαϊδαρίου έχουν τόσα στοιχεία και την δυνατότητα να τα διαχειρίζονται, όπως φαίνεται από την ανάλυση που ακολουθεί, γιατί το Δημοτικό Συμβούλιο αποφάσισε για μια ακόμη φορά να δώσει σε “εξωτερικούς συνεργάτες” την υπόθεση; Μάς περισσεύουν τα χρήματα; Ή δεν έχουμε εμπιστοσύνη στις υπηρεσίες μας; Γιατί δεν ζητούν και την (δωρεάν) νομική και τεχνική βοήθεια των κκ. Ασπρογέρακα και Τερζάκη; 
 
Ολόκληρη η απαντητική επιστολή του κ. Λυμπέρη είναι η εξής:
 
“Η ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΜΑΣ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΛΑΘΗ ΚΑΙ ΤΙΣ ΣΚΟΠΙΜΕΣ ΠΑΡΑΛΕΙΨΕΙΣ ΠΟΥ ΕΝΤΟΠΙΣΤΗΚΑΝ ΣΤΗΝ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. Πράξη εφαρμογής 2/87 ΤΟΥ Α. ΔΑΣΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΔΙΑΤΥΠΩΘΗΚΑΝ ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ ΤΗΣ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΟΣΔΟΚΩΜΕΝΑ ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΟΦΕΛΗ”
 
Κύριε, Δ/ντή,
 
Απαντώντας
στο πρόσφατο σχόλιο της εφημερίδας σας,
με τίτλο «Συζήτηση παρωδία, πλήρης
απαξίωση των κατοίκων», αναφορικά με
την ανάγκη αναθεώρησης (αναδιάταξης)
της Πράξη εφαρμογής 2/87 του Άνω Δάσους, έχουμε να
παρατηρήσουμε τα εξής:
Αποφεύγουμε
κατ’ αρχήν σκοπίμως να σχολιάσουμε την
περίεργη όντως, αλλά και προσβλητική,
για τα δεδομένα της συζήτησης, δήλωση
του εκπροσώπου των κατοίκων του Άνω
Δάσους κ. Δούμουρα, ο οποίος χαρακτήρισε
μάλιστα την υπεύθυνη, ουσιαστική και
γόνιμη συζήτηση που έγινε στο ΔΣ, ούτε
λίγο ούτε πολύ ως …παρωδία (!) και μίλησε
ακόμη για πλήρη τάχα απαξίωση(!) των
κατοίκων, οι οποίοι όμως, παρόλα αυτά,
τοποθετήθηκαν αναλυτικά, ενώπιον του
Σώματος (Τα πρακτικά της εν λόγω
συνεδρίασης είναι στη διάθεσή σας).
Θα σχολιάσουμε
όμως, καλοπροαίρετα 2 προτάσεις – θέσεις,
που κατατέθηκαν, στην εν λόγω συνεδρίαση,
από τον έγκριτο νομικό, κατ’ αρχήν κ.
Ασπρογέρακα και από τον έμπειρο μηχανικό,
στη συνέχεια, κ. Τερζάκη.
 
Όσον αφορά
την τοποθέτηση του κ. Ασπρογέρακα και
τις θέσεις που υποστήριξε έχουμε να
παρατηρήσουμε τα εξής:
 
Ο Κώστας
Ασπρογέρακας κάνει μια ανάλυση κατ΄αρχήν, βασιζόμενος κυρίως, στην μελέτη
«Πάτρα-Σπηλιώτη» και δέχεται (σύμφωνα
με την διανομή όμως του 1956), ως αρχική
ιδιοκτησία της Βλασσιάδου με συνολικό
εμβαδόν 40.150 τ.μ., ενώ το ΥΠΕΧΩΔΕ εφάρμοσε
την Πράξη εφαρμογής 2/87 (με στοιχεία που είχε στις
10-3-82), για εμβαδόν 13.843 τ.μ.!
Η διαφορά είναι
όντως τεράστια και απομένει να αποδειχτεί
το εύρος της αρχικής ιδιοκτησίας, με
τις προδιαγραφές που αναφέρει όμως, η
πολεοδομική νομοθεσία και όχι αυθαίρετα.
Επιπροσθέτως,
τα οικόπεδα, που έχουν καταληφθεί από
άλλους κατοίκους, η ισχύουσα Πράξη εφαρμογής 2/87 τα
έχει αποδώσει σ΄ αυτούς, (αναγνωρίζοντας
τους ως φερόμενους ιδιοκτήτες), χωρίς
να μπορούν όμως οι ίδιοι, να κτίσουν ή
να τα πουλήσουν σε τρίτους, μέχρις ότου
κριθεί δικαστικά η χρησικτησία τους.
Το βέβαιο είναι
πως δεν περιελήφθησαν στην αρχική
ιδιοκτησία των Βλασσιάδη – Καντζή.
Παράλληλα, είναι
σωστός ο ισχυρισμός του κ. Ασπρογέρακα,
πως υπήρχαν πολλές ιδιοκτησίες με
προσύμφωνα, αντί για συμβόλαια και με
χρόνο κατάληψης, που ανάγεται πέραν
των 20 ετών, όπως λογίζεται η χρησικτησία.
Όλοι αυτοί, όπως προαναφέρθηκε, θεωρήθηκαν
τότε, ως φερόμενοι ιδιοκτήτες.
Και αυτό συνέβη,
επειδή πολλοί εργάτες, για παράδειγμα,
του συνεταιρισμού λιπασμάτων, που
πλήρωναν το χρέος τους σε δόσεις, δεν
είχαν προλάβει (στις 10-3-82), να κάνουν
οριστικό συμβόλαιο και τυπικά φερόταν
τότε ως ιδιοκτήτης, ο ίδιος ο συνεταιρισμός.
Αυτό έγινε,
προφανώς, για να μην πληρώσουν υψηλό
ποσοστό εισφοράς σε γη 50-60%, οι
μικροϊδιοκτήτες.
Κάθε ερμηνεία
των παραπάνω εκτεθέντων, θα ελάμβανε
νομική υπόσταση, μετά την κύρωση της
πράξης και την προϋπόθεση μη υποβολής
ενστάσεων, όπως και έγινε στην πράξη.
 
Πάντως, η
πρόσφατη αναφορά του, κ. Ασπρογέρακα
(που όπως υποστηρίζετε – λειτούργησε
ως «ηλεκτροσόκ»), για προσδοκώμενα έσοδα
από το Δήμο, ύψους μάλιστα 11 εκατ.
euro,
κρίνεται ως αδικαιολόγητη και εντελώς
αβάσιμη από την Τεχνική Υπηρεσία του
Δήμου.
 
Όσον αφορά
τα λεχθέντα από τον κ. Τερζάκη:
 
Α) Ο κ. Τερζάκης,
ενώ αρχικά συμφωνεί με την εισήγηση της
τεχνικής μας υπηρεσίας, βάζει όμως θέμα
στη συνέχεια, για την εισφορά των
ιδιοκτητών σε χρήμα.
Σύμφωνα λοιπόν,
με τον Ν.1337/83 η εισφορά σε γη υπολογίζεται
στον ιδιοκτήτη στις 10-3-1982 και η εισφορά
σε χρήμα στον ίδιο, κατά την ημερομηνία
κύρωσης όμως της Πράξη εφαρμογής 2/87 (δηλαδή στις
31-5-1988).
Είναι βέβαιο,
εκ των πραγμάτων, πως θα υπάρξουν με
τη διορθωτική πράξη αλλαγές και στην
εισφορά σε χρήμα, αλλά υπολογίζονται
αυτές ως ελάχιστες, συγκρινόμενες πάντα
με την εισφορά σε γη, γιατί πρόλαβαν εν
τω μεταξύ οι μεγαλοϊδιοκτήτες
Βλασσιάδηδες και πούλησαν πολλά οικόπεδα.
 
Β) η θέση που
εκφράζει, ο Γιώργος Τερζάκης περί μη
πολεοδόμησης του Ο.Τ Γ393 (πρώην νταμάρι)
είναι, εκ των πραγμάτων, εκπρόθεσμη κατά
28 χρόνια (ΦΕΚ 255Δ-1985), μη νόμιμη σύμφωνα
με σχετικές αποφάσεις του Σ.τ.Ε και
δεν αλλάζει με τίποτα βέβαια την
πολεοδομική χρήση του χώρου, για
Πολιτισμό-Κλειστό Γυμναστήριο-Πάρκο.
(Είναι όμως απαραίτητο τώρα, με νέα
τροποποίηση σχεδίου, να προστεθεί και
ο χαρακτηρισμός για σχολική χρήση.)
 
Γ) Το συμπέρασμα
είναι πως ο κ. Τερζάκης αγνοεί τις δύο
παραδοχές, που συμφωνήθηκαν τότε στο
ΥΠΕΧΩΔΕ, προκειμένου να λυθούν τα
προβλήματα, που προέκυπταν, για την
πρώτη πανελλαδικά Πράξη εφαρμογής 2/87,
σύμφωνα με το Ν.1337/83.
Η πρώτη ήταν,
ότι λόγω των διαφορών της διανομής των
οικοπέδων (ορθογωνικά οικόπεδα συνήθως
11Χ20μ.) και των οριοθετημένων με
συρματόπλεγμα και μαντρότοιχων
ιδιοκτησιών, σε χρόνο πέραν των 20 ετών,
αποφασίστηκε όπως τα αρχικά οικόπεδα
υπολογιστούν, ως έχουν οριοθετηθεί και
τυχόν διαφορές, να λυθούν μετέπειτα
δικαστικά.
Η ανωτέρω
παραδοχή ξεμπλόκαρε τότε την διαδικασία
σύνταξης της πράξης.
Έτσι, προκειμένου
να υπολογιστεί η αρχική ιδιοκτησία της
Π. Βλασσιάδη απαιτείται τώρα, να αναλυθεί
η κτηματογραφική αποτύπωση του ΥΠΕΧΩΔΕ
το 1985, σε συντεταγμένες ΕΓΣΑ.
Η δεύτερη παραδοχή
ήταν ότι πολλές ιδιοκτησίες με προσύμφωνα,
αντί για συμβόλαια και με χρόνο πέραν
των 20 ετών που ισχύει η χρησικτησία,
θεωρήθηκαν ως φερόμενοι ιδιοκτήτες (το
αναλύσαμε αυτό παραπάνω γιατί θεωρήθηκαν
έτσι).
 
Δ)Τέλος είναι
σωστή η θέση του κου Τερζάκη, πως ο Δήμος
μπορεί να βρεθεί με οικόπεδα από τις
λανθασμένες εισφορές σε γή. Ο νόμος
απαιτεί βέβαια αδυναμία πληρωμής από
τον ιδιοκτήτη και σχετική αίτηση
μετατροπής χρήματος σε γη από αυτόν.
Γιατί όλες οι διαφορές μετά την κύρωση
των πράξεων εφαρμογής διευθετούνται
σε χρήμα.
Τα οικόπεδα που
τυχόν προκύψουν, θα είναι οικοδομήσιμα,
θα περιληφθούν στην ατομική μερίδα του
Δήμου και δεν θα είναι <αδιάθετα>,
για να δοθούν υποχρεωτικά σε ρυμοτομούμενες
ιδιοκτησίες στο Ανω Δάσος καταρχάς ή
σε άλλη γειτονιά ακολούθως. Το Δημοτικό
Συμβούλιο θα τα αξιοποιήσει, ως
οικοδομήσιμα, κατά την κρίση του.
 
Κλείνοντας, τη
σύντομη αυτή απάντηση, θα θέλαμε να
επισημάνουμε, με την ευκαιρία αυτή, προς
κάθε κατεύθυνση, την ανάγκη συνεργασίας
όλων των πλευρών, για ένα τεράστιο ζήτημα
που έχει ταλανίσει, επί πολλά χρόνια,
το Δήμο και τους κατοίκους του Α. Δάσους
και όχι μόνο, προκειμένου να επιτύχουμε
τώρα, ύστερα από τόσα χρόνια αδράνειας
το καλύτερο αποτέλεσμα, τόσο οικονομικά
και περιβαλλοντικά, όσο και πολιτικά.
 
Υπενθυμίζουμε,
πως μετά από συνεργασία του Δήμου με το
ΥΠΕΚΑ και την Περιφέρεια το προηγούμενο
έτος διευκρινίστηκαν όλα τα νομικά
ζητήματα και εξουσιοδοτήθηκε ο Δήμος
να συντάξει την αναγκαία διορθωτική
πράξη.
Απομένει τώρα
να υλοποιηθεί η σχετική απόφαση του
Δημοτικού Συμβουλίου
(30-12-13)(ΑΔΑ:ΒΙΨ4ΩΗ3-Κ17) ,σύμφωνα με την
οποία εξειδικευμένο τεχνικό γραφείο
θα αναλάβει την σύνταξη της εν λόγω
πράξης, υπό την επίβλεψη της τεχνικής
μας υπηρεσίας, εντός ευλόγου χρονικού
διαστήματος.
 
Με
Φιλικούς Χαιρετισμούς
 

ΤΑΣΟΣ ΛΥΜΠΕΡΗΣ

Αντιδήμαρχος

Τεχνικών
Έργων

Πολεοδομικού Σχεδιασμού & Δόμησης

 

 

Παρόμοια Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button