“Οι οικοπεδοφάγοι στο Χαϊδάρι έχουν κάνει επίθεση. Δεν θα μείνουν έτσι!”

Ο Κώστας Βορέας μετέχει ενεργά στην πολιτική ζωή του Χαϊδαρίου από το 1991, όταν εντάχθηκε στην παράταξη “Δημοτική Ενωτική Κίνηση” του ΚΚΕ (σήμερα Λαϊκή Συσπείρωση). Βρίσκεται από τότε στο πλευρό του Μιχάλη Σελέκου και εκλέγεται διαρκώς από το 1994 δημοτικός σύμβουλος.


Από τη νέα του θέση του αντιδημάρχου Τεχνικών Υπηρεσιών μιλάει στο “Χαϊδάρι Σήμερα” για τα σοβαρά προβλήματα της δημοτικής περιουσίας και των ανείσπρακτων οφειλών, το κυκλοφοριακό, τα αντιπλημμυρικά και την αποχέτευση της Αφαίας.

Χρέη μεγαλοϊδιοκτητών

– Έχετε παραιτηθεί από την ιδέα είσπραξης μεγάλων ποσών που χρωστούν ιδιοκτήτες οι οποίοι κατείχαν ακίνητη περιουσία κατά την ένταξη του Άνω Δάσους στο σχέδιο πόλης; 

Δεν έχουμε
εγκαταλείψει τίποτα. Λάβετε υπόψη σας όμως ότι μάς έτυχε το γεγονός με τις μεγάλες ζημιές, από τις πρόσφατες νεροποντές. Για τα περιουσιακά του Δήμου το πρώτο που θα
κάνουμε είναι να συγκαλέσουμε την Επιτροπή
Δημοτικής Περιουσίας, όσο γίνεται πιο
γρήγορα. Πρέπει όμως να ενημερωθούν
και τα μέλη της νέας, διευρυμένης σύνθεσής
της, να δουν τους φακέλους
και τα θέματα που θα συζητηθούν. Αυτό
επείγει να γίνει. Καθυστερήσαμε αρκετά.
Υπάρχουν πολλές ενστάσεις του κόσμου
και διαφορετικές εκτιμήσεις. Θα πρέπει
να δούμε και το Κτηματολόγιο. Οι
οικοπεδοφάγοι στο Χαϊδάρι έχουν κάνει
σημαντική επίθεση, όχι μόνο στο Δάσος
και το Κεντρικό Χαϊδάρι, αλλά και στον
Προφήτη Ηλία και σε άλλα σημεία της
πόλης. Δεν θα μείνουν έτσι. Ό,τι έχει
σχέση με το δημόσιο συμφέρον θα το
κυνηγήσουμε. Δεν θα χαρίσουμε σε κανέναν
τίποτα. Το μόνο που έχει να κάνει ο
καθένας είναι να επιστρέψει όσο είναι
νωρίς αυτό που έχει καταπατήσει. 

Το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης
– Έχετε ανακοινώσει ότι εκπονείτε κυκλοφοριακή μελέτη για την πόλη. Ενημερώστε μας γι’ αυτό.

Ο Δήμος έχει τεράστια ευθύνη για το κυκλοφοριακό πρόβλημα. Ισχύει μια κυκλοφοριακή μελέτη που καταρτίστηκε πριν περίπου 20 χρόνια. Όμως η μελέτη αυτή θέλει αναθεώρηση. Έχει δοθεί μια ανάθεση νέας μελέτης, με σκοπό να αντιμετωπίσει κρίσιμα κυκλοφοριακά ζητήματα στο Χαϊδάρι, όπως είναι η λειτουργία του ΜΕΤΡΟ (Αγία Μαρίνα), του Αττικού Νοσοκομείου, η κίνηση στο Άνω Δάσος και η μετάβαση από και προς την Αθήνα.

Έξοδοι από το Δάσος προς την Κόρινθο υπάρχουν και είναι αρκετές. Αλλά οι έξοδοι για Αθήνα είναι μετρημένες. Όμως καταρτίζεται ήδη νέα η μελέτη και θα βγάλουμε τα συμπεράσματά μας.
Όταν κτιζόταν το Αττικό Νοσοκομείο, ενώ προβλεπόταν η κατασκευή υπόγειου πάρκινγκ στο προαύλιό του, αλλά δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ. Έτσι η οδός Ρίμινι μεταλλάχτηκε σε έναν στενό και μακρύ χώρο στάθμευσης.

Οι προτάσεις για υπογειοποίηση της Εθνικής Οδού έμειναν στο συρτάρι. Μια υπόγεια σήραγγα με μετροπόντικες από τη Λεωφόρο Θηβών μέχρι το Δαφνί, θα μπορούσε να δώσει για αξιοποίηση το χώρο πάνω από την Εθνική για το συμφέρον της πόλης μας. Αυτό το είχαμε προτείνει στο πρόγραμμα μας από το 2006. Αν είχε υλοποιηθεί αυτό το έργο, η πόλη μας θα ήταν ενιαία και όχι σε ξεχωριστά κομμάτια, όπως είναι σήμερα. Σε μια τέτοια περίπτωση οι συνδημότες μας θα είχαν κέρδος σε καύσιμα και φθορές οχημάτων, αλλά θα υπήρχε όφελος και για την εθνική οικονομία. Κάτω από αυτές τις συνθήκες, η πόλη μας θα είχε άλλη ανάπτυξη. 

Θα “κυνηγήσουμε” τις πεζογέφυρες 


– Οι πεζοί δεν αισθάνονται ασφαλείς στο Χαϊδάρι. Τι σχεδιάζετε γι’ αυτό;
Τα παιδιά
είναι αναγκασμένα πολλές φορές να
διανύσουν την Εθνική Οδό. Στο παρελθόν
κάποιοι μαθητές άφησαν την τελευταία
τους πνοή στην άσφαλτο, πηγαίνοντας
πεζοί από και προς το σχολείο, το
φροντιστήριο ή το γήπεδο. Η Εθνική Οδός δίνει την “ώθηση” στον οδηγό να αναπτύξει ταχύτητα. Καθημερινός
είναι ο κίνδυνος και για τα παιδιά που
εισέρχονται και εξέρχονται από το γήπεδο “Τάκης Χαραλαμπίδης”. Οι γονείς μέσα
στο φόβο τους και την αγωνία, τα μεταφέρουν
αναγκαστικά με το αυτοκίνητο τους. Η
πόλη μας δυστυχώς δεν έχει υποδομές.
Το ελάχιστο
που μπορούμε να κάνουμε, είναι η κατασκευή
δύο πεζογεφυρών. Είναι απαίτηση των
πάντων, δεν είναι πολιτική θέση. Στο
προγραμματισμό μας, είναι η κατασκευή
δύο στο Παλατάκι και επίσης στην Λεωφόρο
Αθηνών, στο ύψος της Σατωβριάνδου. Πιέζουμε για άλλη
μία, ίσως η πιο ουσιαστική, στο “Τ. Χαραλαμπίδης”. 

“Έχουμε μάθει να μην διεκδικούμε”

– Σε ποιο σημείο βρίσκονται τα έργα για τα αντιπλημμυρικά

Τώρα έχουμε σε εξέλιξη τρεις μελέτες για τους αγωγούς ομβρίων (Αφαία, Δάσος, Στρατόπεδο). Απαιτούμε από την Περιφέρεια να τελειώνει τον αγωγό της Λ. Αθηνών. Η ΕΡΓΟΣΕ το μόνο έργο που έκανε στο όρος Αιγάλεω, ήταν ένας αγωγός ομβρίων ανοικτού τύπου (μικρού όγκου) που δεν μπορεί να καλύψει όλα τα νερά.

Ο κόσμος του Χαϊδαρίου δεν ανταποκρίθηκε ικανοποιητικά στο πρόσφατο κάλεσμα του Δήμου για αποκλεισμό της Λεωφόρου Αθηνών, σαν διαμαρτυρία προς την Περιφέρεια για τα αντιπλημμυρικά έργα. Πώς το σχολιάζετε;

– Υπάρχει μια διαπαιδαγώγηση από χρόνια στη βάση του ατομικισμού. Αυτό συμβαίνει σε κάθε ηλικία ανθρώπων. Όλοι σκέπτονται, “τι κερδίσαμε;”. Ωστόσο πρέπει να σκεφτούν πόσα έχασαν, επειδή δεν αγωνίστηκαν και δεν βγήκαν στους δρόμους. Χωρίς να ιδρώσεις, να παλέψεις και να χάσεις πρόσκαιρα δεν κερδίζεις ποτέ. Αν δεν μάθει ο άλλος να έχει ψηλά το κεφάλι και να διεκδικεί τη ζωή του, δυστυχώς θα πηγαίνουμε από το κακό στο χειρότερο. Δεν αξίζει κανείς τη μιζέρια και την εκμετάλλευση. Έτσι για παράδειγμα, ενώ οι μισθοί και οι συντάξεις μειώνονται, οι τιμές των προϊόντων αυξάνονται. 
Αποχετευτικό Αφαίας


– Η Αφαία έχει ακόμη βόθρους. Τι λύση θα δώσετε σ’ αυτό; 
Η Αφαία εντάχθηκε στο
σχέδιο χωρίς όχι μόνο αγωγό ομβρίων, αλλά
ούτε καν κεντρική αποχέτευση λυμάτων! Τα σπίτια έχουν βόθρους. Οι δουλειές γίνονταν μόνο
επιφανειακά με σκοπό να εντυπωσιάσουν.
Λείπουν οι υποδομές εξυπηρέτησης του δημότη. Το
γεγονός ότι οι βόθροι σκάβονται και
μολύνουν τον υδροφόρο ορίζοντα δεν το
σκέπτεται κανείς. 
Το έργο της
κατασκευής αγωγού λυμάτων στην Αφαία
με κατεύθυνση στο Δάσος και τελικό
προορισμό στην Ψυττάλεια έχει υποβληθεί
ήδη στην Περιφέρεια Αττικής. Όμως ο
προϋπολογισμός του αγγίζει τα 4,5
εκατομμύρια ευρώ και γι’ αυτό το λόγο
είναι στην αναμονή.