Ο φόβος για εμπλοκή στην κατασκευή του μεγάλου αντιπλημμυρικού αγωγού κάτω από τη Λ. Αθηνών επαληθεύτηκε δυστυχώς από τα πρώτα βήματα του έργου. Αυτό σταμάτησε από την περασμένη άνοιξη στα όρια Χαϊδαρίου – Αιγάλεω, έχοντας καλύψει μόλις λίγα μέτρα από το 1,5 χιλιόμετρο που πρέπει να διανύσει έως το Δάσος. Το “Χαϊδάρι Σήμερα” ζήτησε από τον αντιπεριφερειάρχη Σπύρο Τζόκα να ενημερώσει την κοινή γνώμη της πόλης μας για το σημείο στο οποίο βρίσκεται η υπόθεση, με δεδομένο ότι αναμενόταν στο τέλος Αυγούστου η επανέναρξη των εργασιών.

Το πρόβλημα ήταν, όπως έχουμε αναφέρει, ότι ο αντιπλημμυρικός αγωγός προσέκρουσε αγωγό ακαθάρτων, ο οποίος ήταν στις αποτυπώσεις της ΕΥΔΑΠ σε διαφορετική θέση από την πραγματική και ο οποίος ήταν αδύνατο να μετακινηθεί. Το πόσο σοβαρό είναι το πρόβλημα που ανέκυψε δείχνει μια φρράση του αντιπεριφερειάρχη σε επιστολή σε τοπικό επιχειρηματία, στην οποία αναφέρει ότι “βρεθήκαμε σε ένα σοβαρό ενδεχόμενο ματαίωσης του έργου”! Σημειώνει όμως αμέσως μετά πως “η επιλογή της σημερινής διοίκησης της Περιφέρειας Αττικής ήταν να ολοκληρωθεί το έργο οπωσδήποτε, μέχρι να σωθεί η περιοχή από τον πλημμυρικό κίνδυνο”.

Η κατασκευή του μεγάλου αντιπλημμυρικού αγωγού κάτω από τη Λ. Αθηνών, που θα συγκεντρώνει τα βρόχινα νερά του Χαϊδαρίου και θα τα διοχετεύει στον Κηφισό, θεωρούνταν εξαρχής ένα εξαιρετικά δύσκολο διοικητικά και τεχνικά έργο. Μετά την ένταξή του, λοιπόν, στο Τεχνικό Πρόγραμμα της Περιφέρειας, το 2014, χρειάστηκαν χρονοβόρες διαδικασίες μελετητικές, αξιολογικές, νομικές και κάποιες καθαρά γραφειοκρατικές, μέχρι να μπούμε στην η κατασκευαστική φάση 3,5 χρόνια μετά, δηλαδή τον Φεβρουάριο του 2018. Η περίπλοκη φύση του έργου αποδείχτηκε σε ακόμη μεγαλύτερη ένταση αμέσως μόλις προέκυψε το πρόβλημα με τον αγωγό της ΕΥΔΑΠ.

Ας δούμε σε ποιες κατευθύνσεις οδηγεί η εκ νέου μελέτη του έργου με στόχο την επανεκίνησή, η οποία όπως καταλαβαίνουμε δεν θα είναι άμεση. Μιλάει ο κ. Σπύρος Τζόκας:

  • Μετά από ενδελεχή διερεύνηση των δυνατοτήτων επίλυσης του προβλήματος, αποφασίστηκε η αλλαγή όδευσης του υπό κατασκευή αγωγού, καθώς ο υπάρχων αγωγός της ΕΥΔΑΠ δεν γινόταν να μετακινηθεί.
  • Σήμερα έχει εκτελεστεί το πρώτο μικρό μέρος του αγωγού, έχει συνδεθεί με τον τελικό αποδέκτη (σσ. Χαϊδαρόρεμα, στο ύψος της οδού Παλαιάς Καβάλας, στο Περιστέρι) και έχει κατασκευαστεί η προσαρμογή για τη νέα όδευση στις δύο αριστερές λωρίδες του ρεύματος εξόδου της Λ. Αθηνών.

  • Υπήρξε καθυστέρηση ενός μήνα από τη μεριά του εργολάβου για να ολοκληρώσει την απόδοση σε κυκλοφορία του κατειλημμένου οδοστρώματος. Μετά από πολύ δύσκολες διαδικασίες και διαβουλεύσεις φαίνεται ότι υπάρχει επίλυση της εμπλοκής και τις επόμενες ημέρες θα ασφαλτοστρωθεί το τμήμα αυτό και θα δοθεί στην κυκλοφορία. Πρέπει να εκφράσουμε τις ευχαριστίες μας στους επαγγελματίες της περιοχής που η πρόσβαση στις επιχειρήσεις τους παρεμποδίστηκε από τα έργα για 6 σχεδόν μήνες και υπέστησαν μεγάλη οικονομική ζημιά. Βοήθησαν όμως με αυτόν τον τρόπο την ευρύτερη περιοχή να λύσει ένα σημαντικό της πρόβλημα.

  • Η επόμενη φάση του έργου συναντά πλέον άλλο πρόβλημα, καθώς η νέα όδευση του αγωγού στις αριστερές λωρίδες απομακρύνεται από τον αγωγό ακαθάρτων, αλλά διέρχεται από γραμμή ηλεκτροδότησης υψηλής τάσης. Εκτελούνται οι μελετητικές διαδικασίες για την επίλυση αυτού του προβλήματος και στη συνέχεια θα υπάρξουν τροποποιήσεις των τεχνικών μελετών και της κυκλοφοριακής μελέτης για να ξεκινήσει το έργο στη νέα του όδευση.

  • Είναι πολύ δύσκολο να γίνει κατανοητό στο ευρύ κοινό πώς τα 5 χρόνια που είχε στη διάθεσή της αυτή η Περιφερειακή Διοίκηση, ίσως να μην είναι αρκετά για την ολοκλήρωσή του έργου, παρόλο που το χρηματοδότησε και ξεκίνησε τις διαδικασίες από το πρώτο κιόλας τρίμηνο και παρόλο που είχε την πολιτική βούληση και συνεχή εποπτεία της εξέλιξής του. Κι όμως αυτή είναι πραγματικότητα των διαδικασιών και της δημόσιας διοίκησης στη χώρα μας.

  • Παρά τις καθυστερήσεις, το έργο προχωράει. Και η αποφασιστικότητά μας να το ολοκληρώσουμε είναι δεδομένη. Θέλουμε να διαβεβαιώσουμε τους κατοίκους της Δυτικής Αθήνας ότι το σημαντικότατο αυτό έργο θα ολοκληρωθεί και θα ενισχύσει σημαντικά της αντιπλημμυρικές υποδομές της περιοχής.

  • Τέλος θέλουμε να σημειώσουμε ότι δεν αρκούμαστε μόνο σε αυτό το έργο. Ήδη εγκρίναμε ένα επόμενο έργο που αφορά τη σύνδεση των δικτύων ομβρίων του Αττικού Νοσοκομείου και των στρατοπέδων με τον νέο αγωγό της Λ. Αθηνών. Επιπλέον δεκάδες άλλα αντιπλημμυρικά έργα στην περιοχή της Δυτικής Αθήνας έχουν είτε ολοκληρωθεί είτε κατασκευάζονται είτε είναι σε προχωρημένη μελετητική φάση.

  • Από την άνοιξη του 2015 καταθέσαμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την αντιπλημμυρική θωράκιση της Δυτικής Αθήνας. Στο τέλος της θητείας της διοίκησής μας θα είμαστε σε θέση να παρουσιάσουμε τα πεπραγμένα μας πάνω σε αυτό, που θα είναι πολλά και σημαντικά. Όσες καθυστερήσεις και όσες αντικειμενικές δυσκολίες κι αν αντιμετωπίσαμε, το συμπέρασμα είναι σαφές: Η επόμενη μέρα θα βρει τη Δυτική Αθήνα πολύ καλύτερα οχυρωμένη απέναντι στον κίνδυνο της πλημμύρας.

Περιστέρι 7/9/2018

ΣΧΕΤΙΚΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ

– Προσωρινή “ανάσα” στη “θηλιά” της Λ. Αθηνών

– Πνίγηκε σε… αχαρτογράφητο υπόνομο της Λ. Αθηνών το μεγάλο αντιπλημμυρικό για το Χαϊδάρι!

– Αντιπλημμυρικό Λ. Αθηνών: «Είμαστε τυχεροί με ένα μόνο νεκρό μέχρι τώρα!»