Άρχισαν οι επισκευές των σπιτιών από τον σεισμό – Να μην γίνει το Χαϊδάρι χωματερή μπάζων

Οι πρώτες εργασίες αποκατάστασης ζημιών από τον σεισμό της 19ης Ιουλίου, κυρίως στις πιο μικρές βλάβες, άρχισαν και… αυτό είναι ορατό στους δρόμους. Δυστυχώς κάποιοι από τους ιδιοκτήτες αφήνουν τα μπάζα στις άκρες των δρόμων. Ωστόσο μπορεί να βρεθεί οικονομική λύση, ώστε να γίνει με τον ενδεδειγμένο τρόπο η απομάκρυνση των υλικών. 

Το πρόβλημα επισήμανε σε επικοινωνία με την εφημερίδα μας υπάλληλος του Δήμου Χαϊδαρίου, που βλέπει, όπως μάς λέει, όλο και περισσότερα υλικά οικοδομών στους δρόμους, ειδικά του Δάσους. Συχνά χωρίς καν να τα βάλουν μέσα σε ειδικές σακούλες. “Αν αυτό συνεχιστεί και γενικευτεί, η συνοικία θα γίνει χωματερή μπάζων”, πιστεύει. Ίσως δεν έχει άδικο, αν υπολογίσει κανείς τον αριθμό των οικιών που θα χρειαστούν παρεμβάσεις, μικρότερες ή μεγαλύτερες, που υπολογίζονται σε 2.000! Το πρόβλημα είναι ότι οι δημοτικές υπηρεσίες δεν μπορούν να διαχειριστούν τα μπάζα, διότι δεν τα δέχεται η χωματερή. Κανονικά πρέπει να κατευθυνθούν σε ειδικούς χώρους υποδοχής υλικών από επισκευές οικοδομών. 

Χωρίς αμφιβολία η διαχείριση των μπάζων αποτελεί ένα επιπλέον κόστος πάνω σε αυτό των επισκευών, το οποίο άλλοι θεωρούν δυσβάστακτο, ενώ κάποιοι άλλοι -όχι όλοι- απλά αδιαφορούν γι’ αυτό. 

“Το να βάλουμε δυο – τρεις σακούλες “στη ζούλα” μέσα σε άλλα βαριά απορρίμματα είναι κάτι που μπορεί να περάσει, αλλά τόσα υλικά αποκλείεται να τα διαχειριστούμε”, μάς λέει ο συνομιλητής μας, υπάλληλος με πολύχρονη πείρα στην Καθαριότητα, και συνεχίζει: “Το άλλο πρόβλημα είναι ότι ορισμένοι τα ρίχνουν ακόμα και μέσα στους κάδους, προκαλώντας καταστροφές στον εξοπλισμό μας, γιατί δεν μπορούμε πάντα να αντιληφθούμε την ύπαρξή τους εκεί”.

Ποια θα μπορούσε να είναι μια οικονομική λύση στο πρόβλημα; Οι ιδιοκτήτες διαμερισμάτων στην ίδια πολυκατοικία ή γειτονικών σπιτιών να συνεννοηθούν και νοικιάσουν από κοινού -δύο τρεις μαζί- τους ειδικούς κάδους αποκομιδής μπάζων από τις εταιρείες που ειδικεύονται στη διαχείριση τέτοιων υλικών. Έτσι το κόστος μπορεί να μειωθεί πολύ για τον καθένα και η απομάκρυνση των υλικών να γίνει νόμιμα και να μην φορτωθεί ο Δήμος και η πόλη ένα δυσεπίλυτο πρόβλημα.       

Μια ενδεικτική τιμή για κάδο μπάζων που βρήκαμε στο διαδίκτυο δείχνει ότι το κόστος, ειδικά για περισσότερους του ενός χρήστες, δεν είναι μεγάλο: “ΚΑΔΟΣ ΜΠΑΖΩΝ 7,5 ΚΥΒΙΚΩΝ από 110 ευρώ.Διαστάσεις 3,80μ. x 1,60μ. x 1,50μ. ο κλασσικός οικοδομικός κάδος μπάζων κατάλληλος για όλα τα υλικά και για μπάζα. Χωράει 7,5 κυβικά ή 250 μπαζοσακούλες ή 100 καρότσια οικοδομής περίπου.  Στην τιμή περιλαμβάνονται: Τοποθέτηση του κάδου μπάζων στο χώρο σας – Παραμονή του κάδου μπάζων μέχρι δύο εβδομάδες στο χώρο σας – Απομάκρυνση του κάδου μπάζων και διαχείριση/απόρριψη του περιεχομένου.​ Κόστος επιπλέον εβδομάδας 10 ευρώ.” Όπως σημειώνει η καταχώριση, η τιμή είναι διαπραγματεύσιμη.