ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ

“Από ναυπηγείο σε καρνάγιο”

“Ρόλο του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά στη μετάβαση της ποντοπόρου ναυτιλίας και της ακτοπλοΐας σε μια νέα, πράσινη εποχή”, οραματίζεται ο νέος ιδιοκτήτης, Γιώργος Προκοπίου. Ωστόσο το όραμά του προκαλεί σε κάποιους ανησυχίες μήπως στο μέλλον δεν θα υπάρχει ένα “κανονικό” ναυπηγείο με τις πολυπόθητες θέσεις εργασίας.

Να τι γράφει χαρακτηριστικά ο κ. Χρυσόστομος Τσιτσώνης, σε σχόλιό του στις σελίδες μας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: Με την “απελευθέρωση της αγοράς ενέργειας” να έχει εξακοντίσει το κόστος ηλεκτρισμού στην στρατόσφαιρα, τη Χαλυβουργία να μας έχει αφήσει χρόνους, το εξειδικευμένο τεχνικό προσωπικό είτε να έχει βγει σε σύνταξη είτε ν’ απασχολείται πλέον σε άλλους τομείς, θ’ ασχοληθούμε με πειραματικές μεθόδους ηλεκτροπρόωσης και ανθρακονηματοκατασκευών… από ναυπηγείο σε καρνάγιο, δηλαδή! Καλά θα πάει αυτό…
Υ.Γ. ας ελπίσουμε, τουλάχιστον, το ΠΝ να έχει πάρει το μάθημα από την 20ετή του ομηρία και να κινηθεί προς πραγματική ενίσχυση του στόλου…

Αφορμή για το παραπάνω σχόλιο στάθηκε η αναφορά του κ. Προκοπίου στο όραμά του για το Ναυπηγείο, όπως ο ίδιος το περιέγραψε σε συνέντευξή του στα “Ναυτικά Χρονικά”: “Είναι σημαντικό να μπορεί κάποιος να κάνει κάτι στην πατρίδα του για τη μετάβαση της ποντοπόρου ναυτιλίας και της ακτοπλοΐας σε μια νέα, πράσινη εποχή. Δεν υπάρχει ωστόσο η συνταγή. Όλα αυτά είναι σε ερευνητικό και πειραματικό στάδιο. Προσβλέπουμε σε συνεργασία με την επιστημονική/ακαδημαϊκή κοινότητα και τους κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού. Είναι σημαντικό να συμβάλει το κάθε μέρος με τον τρόπο που μπορεί. Το στοίχημα της αναβίωσης της ναυπηγικής βιομηχανίας στην Ελλάδα δεν θα φέρει εις πέρας μόνο ένας ιδιώτης. Είμαι ανοικτός σε όλες τις συνεργασίες και όλες τις συνέργειες με στόχο την εκπαίδευση και τις νέες δεξιότητες που απαιτούνται, προκειμένου νέοι άνθρωποι να στελεχώσουν ξανά τα ναυπηγεία. Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν η ηλεκτροπρόωση, οι κατασκευές με ανθρακονήματα κ.ά.”

Και σε αυτή τη συνέντευξη ο Γ. Προκοπίου υπήρξε γενικόλογος και δεν έλυσε με οριστικό τρόπο βασικές απορίες για τον ακριβή χαρακτήρα του ναυπηγείου. Όπως πράγματι βλέπουμε, αναφορά σε ναυπήγηση μεγάλων πλοίων δεν υπάρχει και σαφώς μιλάει για “ναυτιλιακό εξοπλισμό”. Καλή η ανάπτυξη νέων τεχνολογιών, αλλά μπορεί έτσι να στηθεί μια επιχείρηση με 1.000 ή 2.000 εργαζόμενους; Από την άλλη, ο αμυντικός Τύπος γράφει ότι η νέα διοίκηση είναι σε επαφές με τη γαλλική εταιρεία Naval Group, για να αναλάβει τη ναυπήγηση των κορβετών Gowind σε περίπτωση που τις επιλέξει το Πολεμικό Ναυτικό. Με βάση τα λεγόμενα της κυβέρνησης, ενός του Ιανουαρίου ίσως να έχουμε την κατάληξη της υπόθεσης αυτή.

Οι μέχρι τώρα εργαζόμενοι στο Ναυπηγείο απολύθηκαν όλοι και θα αποζημιωθούν από το Δημόσιο. Όπως λέει ο Γ. Προκοπίου, θα επαναπροσληφθούν όσοι “χωρούν” στην επόμενη μέρα του ναυπηγείου. Από αυτή την άποψη, ικανοποιημένοι είναι μόνο όσοι ήταν κοντά ή μέσα στη σύνταξη, οι οποίοι αυτό που προσδοκούσαν ήταν οι αποζημιώσεις τους. Ενώ οι ευρισκόμενοι σε παραγωγική ηλικία δύσκολα μπορούν να θεωρήσουν ότι έχουν μέλλον στον Σκαραμαγκά, ειδικά καθόσον υπάρχει νέος προσανατολισμός.

Επίσης, ο εφοπλιστής δεν είπε τίποτε για το μόνιμα επανερχόμενο στον οικονομικό Τύπο σενάριο της δημιουργίας εγκαταστάσεων αποθήκευσης φυσικού αερίου και παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας. (Πριν από λίγες μέρες αναφέρθηκε εκ νέου σε “ηλεκτροπαραγωγή” το οικονομικό σάιτ powergame.gr). Επιτέλους, δυο καθαρές κουβέντες από τον ίδιο πρέπει να λεχθούν.

Μ.Χ.

Παρόμοια Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button