ΘΕΜΑΥΠΟΔΟΜΕΣ

Αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα – Οινόφυτα: Πόσο χρόνο θα χρειαστεί και ποιος θα πληρώσει

Η συζήτηση για την κατασκευή νέων οδικών αξόνων στην Αττική με τους οποίους θα επιδιωχθεί ο μετριασμός του μεγάλου κυκλοφοριακού προβλήματος άνοιξε με κυβερνητική πρωτοβουλία, προκειμένου να προχωρήσουν οι λεγόμενες “πρότυπες προτάσεις”. Ανάμεσά τους ο αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα – Οινόφυτα που έχει προτείνει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Βασική παράμετρος των κυβερνητικών εξαγγελιών είναι ότι τα έργα αυτά (επεκτάσεις της Αττικής Οδού και Ελευσίνα – Οινόφυτα) θα γίνουν “με το μικρότερο δυνατό κόστος για το Δημόσιο”, γι’ αυτό θα τρέξουν με το μοντέλο των ΣΔΙΤ και των παραχωρήσεων.

Σχετικό σχόλιο έκανε και η στήλη darkroom του newMONEY:

Προκάλεσε απορίες στην κατασκευαστική πιάτσα ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έσπευσε να ανακοινώσει ότι επανεξετάζει το θέμα των επεκτάσεων της Αττικής Οδού και τον Άξονα Ελευσίνας-Οινόης και βγάζει από το συρτάρι τις πρότυπες προτάσεις που είχαν καταθέσει εδώ και έναν χρόνο στο υπουργείο οι μεγάλες τεχνικές εταιρείες του κλάδου. Ξεκαθαρίζει μάλιστα προς τους ιδιώτες ότι, επειδή λεφτά δεν υπάρχουν, τα έργα θα τρέξουν με το μοντέλο των ΣΔΙΤ και παραχωρήσεων. Το παράδοξο είναι ότι πριν από λίγες μέρες κορυφαία στελέχη τεχνικών εταιριών, απ’ αυτές που έχουν καταθέσει προτάσεις για τα νέα οδικά έργα της Αττικής, δήλωναν άγνοια για την τύχη των προτάσεων που υπέβαλαν στο υπουργείο. Μην σας πω ότι σχεδόν τις θεωρούσαν ξεχασμένες! Δεν είχαν καλή πληροφόρηση ή μήπως τα έργα εξαγγέλλονται τώρα, αλλά η ωρίμανσή τους θα χρειαστεί πολύ χρόνο, με αποτέλεσμα να γίνουν από την επόμενη κυβέρνηση; Θα δείξει.

Τι μπορούμε να περιμένουμε

Καθίσταται σαφές ότι ο χρήστης θα πληρώνει το κόστος του δρόμου, όπως γίνεται τα τελευταία χρόνια σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους, πρακτική άλλωστε που μεταφέρεται ακόμη και σε άξονες που κατασκευάστηκαν εξολοκλήρου με δημόσιους πόρους, όπως η Εγνατία Οδός, που παραχωρήθηκαν σε ιδιώτες και τα διόδια πολλαπλασιάζονται εκθετικά.

Δεύτερη παρατήρηση είναι ότι ο χρόνος ωρίμανσης θα είναι μακρύς. Στο μεταξύ ο Κηφισός, η Λεωφόρος Αθηνών και οι άλλοι μεγάλοι οδικοί άξονες του Λεκανοπεδίου “θα στενάζουν” από την κίνηση.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΧΕΤΙΚΑ:

Παρόμοια Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button