Στην περίοδο της ιστορικής πτώσης των διεθνών τιμών του πετρελαίου, οι οποίες υπολογίζεται ότι μειώθηκαν από τις αρχές του έτους κατά 62%, οι καταναλωτές στην Ελλάδα επωφελήθηκαν με μείωση της τιμής της βενζίνης, μόλις κατά 6,2%, δηλαδή 10 φορές λιγότερο! Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγει σχετική έρευνα του sofokleousin.gr.  

Όπως προκύπτει και από τον παρακάτω πίνακα του Υπουργείου Ανάπτυξης, οι διεθνείς τιμές πετρελαίου (PLATS) υποχώρησαν από την αρχή του έτους μέχρι και τις 16 Μαρτίου περίπου 24,5 λεπτά/λίτρο (από 0,40 λεπτά/λίτρο στα 0,1550 λεπτά/λίτρο) και ποσοστιαία περίπου 62%. 

petrelaio

Οι ανακοινωμένες τιμές διυλιστηρίου με φόρους (αλλά προ ΦΠΑ), δηλαδή οι τιμές που πωλούν τα διυλιστήρια στους πελάτες τους (πάνω σε αυτές μπορεί να υπάρχουν και κάποιες εκπτώσεις) έχουν πέσει κατά περίπου 22,7 λεπτά/λίτρο (από 1,199 ανά λίτρο στα 0,972 ανά λίτρο). Ουσιαστικά τα διυλιστήρια πέρασαν την μείωση κόστους στους πελάτες τους, τα πρατήρια υγρών καυσίμων. 

Θα περίμενε κανείς να δει την διαφορά αυτή να φτάνει, τουλάχιστον κατά το μεγαλύτερο μέρος της στις τιμές της αντλίας, που πληρώνουν οι καταναλωτές. Ωστόσο, στην αντλία έφθασε μικρότερη μείωση υπέρ του καταναλωτή, στην πλειοψηφία των περιπτώσεων. 

Συγκεκριμένα, οι τιμές της βενζίνης 95 οκτανίων παρέμειναν σταθερές από τον Ιανουάριο -αυξήθηκαν μάλιστα λίγο στα τέλη Φεβρουαρίου- και από τις αρχές Μαρτίου που άρχισαν να πέφτουν, η μείωση ήταν μικρή. Συγκεκριμένα, η μείωση της μέσης τιμής της βενζίνης 95 οκτανίων ήταν για όλη την Ελλάδα μόλις 10,5 λεπτά/λίτρο, ποσοστιαία περίπου 6,2% από την 1η Ιανουαρίου μέχρι 16η Μαρτίου (από 1,605 ευρώ ανά λίτρο σε 1,500 ευρώ). Άρα ο τελικός καταναλωτής, λέει το sofokleousin.gr επωφελήθηκε πολύ λιγότερο ο ίδιος από την βουτιά των διεθνών τιμών του πετρελαίου.   

Στον χάρτη που ακολουθεί φαίνονται οι τιμές βενζίνης 95 οκτανίων στο , σήμερα 21 Μαρτίου (από το fuelgr.gr. Βλέπουμε μεγάλη διακύμανση τιμών, από 1,229 € έως 1,40 περίπου, με μέση τιμή άνω των 1.35 €.

Το ερώτημα που τίθεται εύλογα είναι: το Υπουργείο Ανάπτυξης, που έχει τα στοιχεία, γιατί δεν φροντίζει το όφελος για τον καταναλωτή να είναι μεγαλύτερο, ειδικά αυτή την περίοδο κατά την οποία η πλειονότητα δίνει αγώνα επιβίωσης σε συνθήκες οικονομικής ασφυξίας.