Γιατί έφεραν “σαπάκια” λεωφορεία στη γραμμή Α15;

Οι επιβάτες διαμαρτύρονται ότι μερικά από τα νέα λεωφορεία της γραμμής βρίσκονται σε κακή κατάσταση, κάνοντας το δρομολόγιο μαρτυρικό.

Τα λεωφορεία της γραμμής Α15, που είναι από τα καλύτερα ποιοτικά των αθηναϊκών συγκοινωνιών, δεν είναι πια εδώ… Η Ο.ΣΥ. Α.Ε.έφερε στη θέση τους άλλα, προκαλώντας την απογοήτευση στους επιβάτες τους! Τα προηγούμενα οχήματα με κινητήρα φυσικού αερίου, που έκαναν επί χρόνια το δρομολόγιο Στ. Λαρίσης – Δάσος, αντικαταστάθηκαν από άλλα, μεγαλύτερης ηλικίας και σαφώς υποδεέστερα.

Η αναγνώστρια της εφημερίδας κ. Αγγελική Γιατράκου σε επιστολή της στην εφημερίδα μας δηλώνει ότι από την προηγούμενη Πέμπτη, 1η Οκτωβρίου, που άλλαξαν τα λεωφορεία έχει ανεβεί κατακόρυφα η ταλαιπωρία των επιβατών.

Πιο καθαρό, πιο πολιτισμένο, αλλά παρελθόν…

“Τα λεωφορεία που ήρθαν είναι πολύ παλιά”, τονίζει. “Το δρομολόγιο είναι ένα δράμα, τραντάζεται ολόκληρο το όχημα και σήμερα μύριζε σαν να καιγόταν. “Τις πιο πολλές φορές, όταν σταματάει για στάση, σβήνει. Είναι πραγματικά απαράδεκτο και θα ήθελα να μάθω πού οφείλεται η αλλαγή αυτή”.

Αρχικά, στελέχη του ΟΑΣΑ, στα οποία απευθύνθηκε η εφημερίδα μας, δήλωσαν ότι μάλλον η αλλαγή είναι προσωρινή και την απέδωσαν στο ότι πιθανώς τα υγραεριοκίνητα λεωφορεία χρησιμοποιήθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα για τη μεταφορά προσφύγων στους χώρους υποδοχής.

Δυστυχώς όμως, δεν πρόκειται για προσωρινό πρόβλημα. Τελικά η αλλαγή είναι μόνιμη και οφείλεται στο ότι η “Οδικές Συγκοινωνίες ΑΕ” μετέφερε την ευθύνη του δρομολογίου από το γκαράζ της Λιοσίων, που φιλοξενεί τα προηγούμενα λεωφορεία, στο γκαράζ της Πέτρου Ράλλη, που διαθέτει αυτά που ήρθαν πρόσφατα.

Πέρα από τις υποδεέστερες υπηρεσίες που προσφέρουν τα σημερινά οχήματα, έχει μεγάλη σημασία και το περιβαλλοντικό πρόβλημα που δημιουργείται στους ανηφορικούς δρόμους του Δάσους. Τα λεωφορεία που κινούνται με συμπιεσμένο φυσικό αέριο αποτελούν το πιο ποιοτικό απόκτημα των αθηναϊκών συγκοινωνιώνν, για το οποίο η ΟΣΥ δηλώνει υπερήφανη. Όπως η ίδια τονίζει, η κίνηση αυτών των λεωφορείων επιβαρύνει αισθητά λιγότερο την ατμόσφαιρα με αέριους ρύπους σε σχέση με τα λεωφορεία που έχουν αντίστοιχης τεχνολογίας συμβατικούς κινητήρες.

Αυτό που θα πρέπει να περιμένουμε, λοιπόν, είναι ότι ο παλιός πετρελαιοκινητήρας του τωρινού οχήματος, όταν “ζορίζεται” στους πολύ ανηφορικούς δρόμους του Δάσους, μέχρι να φτάσει στην πλατεία του Άνω Δάσους, θα επιβαρύνει τις γειτονιές με αιθάλη και άλλους επικίνδυνους ρύπους.