ΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑΑΡΘΡΑ

“Υπόγειο πάρκινγκ στο κέντρο Χαϊδαρίου: Είναι εφικτό;”

"Υπόγειο πάρκινγκ στο κέντρο Χαϊδαρίου: Είναι εφικτό;" 3

Αποστόλης Θεοφίλης
“Το Χαϊδάρι Ψηλά!”
Ανεξάρτητη Δημοτική Παράταξη

Όπως σχεδόν όλα τα ελληνικά αστικά κέντρα, έτσι και το Χαϊδάρι είναι αφιλόξενο για τον πεζό. Ειδικά για τον ανάπηρο, τον ηλικιωμένο και τη μητέρα με το καροτσάκι. Προτάσεις και σχέδια για την αντιμετώπιση της κατάστασης υπάρχουν και σε κάποιους Δήμους έχουν προχωρήσει αρκετά, καθώς διατίθενται κεφάλαια από προγράμματα βελτίωσης της κινητικότητας.

Τα έργα αναβάθμισης της πόλης, λοιπόν, ώστε να είναι φιλική και ασφαλής στον πεζό, είναι παραπάνω από απαραίτητα και “Το Χαϊδάρι Ψηλά” τα έχει στην κορυφή της ατζέντας του.

Όμως, από την άλλη, γεννιέται προβληματισμός και εμφανίζονται αντιστάσεις, όταν μιλάμε για περιορισμό του χώρου που διατίθεται για το αυτοκίνητο. Γιατί βέβαια οι πεζοδρομήσεις, αλλά και τα μεγαλύτερα και πιο άνετα πεζοδρόμια σε κεντρικά σημεία των πόλεων, φέρνουν αυτομάτως σημαντική μείωση των θέσεων στάθμευσης, όπως αυτή την ώρα στην ανάπλαση της οδού Φαβιέρου.

Πολλοί από τους χρήστες των ΙΧ δεν είναι διατεθειμένοι να τα “αφήσουν στο σπίτι”, πόσο μάλλον όταν τα μέσα μαζικής μεταφοράς είναι ανεπαρκή, όπως συμβαίνει σήμερα. Επίσης, πολλοί επαγγελματίες αντιμετωπίζουν με μεγάλη επιφύλαξη τον περιορισμό της κυκλοφορίας των οχημάτων στις κεντρικές αγορές, θεωρώντας ότι αυτό θα φέρει μείωση της κίνησης των καταναλωτών.

Κάτω από αυτό το πρίσμα, κάθε σκέψη για προωθημένο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας στο Χαϊδάρι προσανατολισμένο στον πεζό (όπως και πράγματι πρέπει να είναι!), δυστυχώς ΘΑ ΦΕΡΕΙ ΓΚΡΙΝΙΑ ΚΑΙ ΑΡΝΗΤΙΚΗ ΣΤΑΣΗ σε κάποιες πληθυσμιακές ομάδες..

Απάντηση στην αντίφαση αυτή έρχεται να δώσει  με συγκεκριμένες προτάσεις “Το Χαϊδάρι Ψηλά!”:

Πιστεύουμε ότι μπορεί να γίνει πράξη ένα “αυστηρό” ΣΒΑΚ χωρίς αποβολή του ΙΧ, αν κοντά στις πεζοδρομήσεις και τα πλατιά πεζοδρόμια έρθει και ένα ΠΑΡΚΙΝΓΚ, ΚΑΤΑ ΠΡΟΤΙΜΗΣΗ ΥΠΟΓΕΙΟ.

“Το Χαϊδάρι Ψηλά!” θεωρεί αυτονόητη ανάγκη τις εκτεταμένες παρεμβάσεις για τη διευκόλυνση των πεζών στα κεντρικά σημεία του Κέντρου Χαϊδαρίου, όπου η κατάσταση είναι απαράδεκτη και επικίνδυνη το πρωί, όταν η αγορά είναι ανοιχτή, αλλά και βράδυ, κατά τις ώρες της νυκτερινής εξόδου.

Ταυτόχρονα όμως θεωρούμε απολύτως απαραίτητη τη δημιουργία υπόγειου χώρου στάθμευσης που θα ανακουφίσει το κέντρο της πόλης, όπως και την ενεργοποίηση των υπαρχόντων αλλά δυστυχώς αναξιοποίητων πάρκινγκ στο Χαϊδάρι.

Το κόστος για την κατασκευή νέου είναι σημαντικό, αλλά χρηματοδότηση μπορούμε να διεκδικήσουμε από κοινοτικούς πόρους και τραπεζικά κεφάλαια, όπως έχουν κάνει πολλοί Δήμοι. Η αποπληρωμή θα γίνει με το αντίτιμο που θα οριστεί, το οποίο θα είναι χαμηλό ώστε να ενθαρρύνεται ο χρήστης του ΙΧ να το χρησιμοποιεί και όχι να παρανομεί παραβιάζοντας τα απαγορευτικά ή παρκάροντας πάνω στα πεζοδρόμια.

Σχετικά με το κόστος στάθμευσης οφείλω  να είμαι λίγο πιο αναλυτικός. Τα σύγχρονα πάρκινγκ διαθέτουν αυτοματοποιημένο σύστημα εισόδου, πληρωμής και εξόδου των οχημάτων, δηλαδή το κόστος λειτουργίας τους είναι χαμηλό. Στο πλαίσιο αυτό είναι δυνατό να δοθούν ανταγωνιστικές τιμές. Για παράδειγμα, στον χώρο στάθμευσης του σταθμού Αγία Μαρίνα κοστολογείται η τρίωρη παραμονή με 2,4 €. Άρα μπορούμε και εμείς να έχουμε προσιτό αντίτιμο.

Και όταν ξεχρεωθεί ένα πιθανό δάνειο από τα έσοδα της επιχείρησης, θα μείνει η επένδυση σαν σταθερό έσοδο στον Δήμο. Ας μην ξεχνάμε και την δυνατότητα του ΣΔΙΤ.

Σαν ένα ενδεικτικό μέτρο κόστους κατασκευής αναφέρω π.χ. το υπόγειο πάρκινγκ στον σταθμό Συγγρού-Φιξ, που κόστισε 13,2 εκατ. ευρώ με 642 θέσεις, δηλαδή πολύ περισσότερες από αυτές που χρειαζόμαστε εμείς και τις οποίες θα προσδιορίσει μια κυκλοφοριακή μελέτη.

Ειδική σημασία έχει το σημείο όπου θα γίνει ο Δημοτικός Χώρος Στάθμευσης, καθώς για να είναι θελκτικός πρέπει να βρίσκεται στην καρδιά της πόλης. Με δεδομένο ότι εμείς μάλλον δεν χρειαζόμαστε ένα μεγάλο πάρκινγκ σαν του Φιξ ή της Αγίας Μαρίνας (383 θέσεις) μπορούμε να το κάνουμε σε κάποια πλατεία ή αδόμητο οικόπεδο. Απολύτως ενδεικτικά προτείνω τον χώρο του πρώην εργοστασίου Λολοσίδη, στην οδό Δαβάκη, που είναι δεσμευμένο από τον Δήμο. Αν δεν θέλουμε να κάνουμε απαλλοτρίωση είναι διαθέσιμο το οικόπεδο του Σινέ Κατερίνα, υπό την προϋπόθεση ότι ο θερινός κινηματογράφος θα λειτουργήσει κανονικά όταν ολοκληρωθούν οι εργασίες κατασκευής.

Στο άλλο άκρο της Καραϊσκάκη υπάρχει διαθέσιμος ο χώρος στάθμευσης έξω από το Δρομοκαΐτειο, στην Ιερά Οδό, τον οποίο όμως ελάχιστοι χρησιμοποιούν, ειδικά τη νύχτα, αφού είναι σκοτεινός. Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι ότι υπάρχει δύσκολη πρόσβαση, που πρέπει να λυθεί με συγκοινωνιακή μελέτη. Αν πάψει να είναι μια παρατημένη υποδομή και αξιοποιηθεί σωστά, τότε θα μετριαστεί το πρόβλημα του παρκαρίσματος στη δυτική πλευρά του άξονα της Καραϊσκάκη.

Στο Δάσος υπάρχει ο δωρεάν χώρος στάθμευσης στο Αθλητικό Κέντρο, που δεν είναι μακριά από την κεντρική Πλατεία και τα καταστήματα. Αυτό που σίγουρα λείπει για να είναι αξιοποιήσιμο είναι η άνετη και ασφαλής πρόσβαση με τα πόδια, που μπορεί να επιτευχθεί με ανάπλαση της Ηρώων Πολυτεχνείου, από Γ. Παπανδρέου έως Μπουμπουλίνας. Επίσης είναι αναγκαίος ο σωστός φωτισμός του πάρκινγκ.

Όλα τα παραπάνω αποτελούν ένα αυτονόητο πλέγμα ενεργειών για ένα προσβάσιμο Χαϊδάρι με ζωντάνια και κίνηση στην τοπική αγορά.

Όμως την ίδια ώρα επανέρχονται νέοι και παλιοί σωτήρες με  ανεφάρμοστες  προεκλογικές κορώνες  για δημιουργία Μετρό στην πόλη χωρίς κανένα ίχνος αυτοκριτικής. Όταν μάλιστα, το στοίχημα για ΜΕΤΡΟ στην καρδιά του Χαϊδαρίου έχει χαθεί οριστικά.

Γι’ αυτό προτείνουμε απλά βήματα που περνάνε από το χέρι του Δήμου. Ικανά να μετατρέψουν την όμορφη πόλη μας, σε πόλο έλξης για όλη την Αττική.

Ας αφήσουμε επιτέλους, στην άκρη τις βαρύγδουπες υποσχέσεις και την ξύλινη γλώσσα. Aς οικοδομήσουμε μια φιλική, επισκέψιμη  πόλη με στέρεες κινήσεις και όχι με κάλπικες υποσχέσεις. Επίσης, ας πάψουμε να θεωρούμε “έργα τομής” για την πόλη τις πλακοστρώσεις. Καταντήσαμε τα πιο απλά πράγματα να τα θεωρούμε σπουδαίες παρεμβάσεις, ενώ η πόλη για να βγει από την ακινησία χρειάζεται παρεμβάσεις πνοής.

Είναι ώρα να αναβαθμίσουμε τις ζωές των Χαϊδαριωτών με αναπτυξιακά έργα και όχι με κούφια λόγια. Είναι ώρα να πάμε “Το Χαϊδάρι Ψηλά!” με την κοινωνία μπροστά.

“Το Χαϊδάρι Ψηλά!”Ανεξάρτητη Δημοτική Παράταξη.

Παρόμοια Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button