ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ

Υποδομές: Αντίστροφη μέτρηση για την πανάκριβη Νέα Παραλιακή, υπεραργής ωρίμανσης ο Κόμβος Σκαραμαγκά

Το έργο του Κόμβου Σκαραμαγκά έχει ιστορία 26 χρόνων και ακόμη… ψάχνεται. Αντίθετα, το ελληνικό κράτος έδειξε τρομερά αντανακλαστικά σε ένα άλλο οδικό έργο, στην πανάκριβη υπογειοποίηση της Λεωφόρου Ποσειδώνος, που σχεδιάστηκε, εντάχθηκε σε χρηματοδοτικά προγράμματα, προκηρύχτηκε, συμβασιοποιήθηκε και υλοποιείται με διαστημική ταχύτητα!

Ας ληφθεί υπόψη ότι η υπογειοποίηση της Παραλιακής σε μήκος περίπου 3 χλμ είναι έργο της τάξης των 400 εκατ. ευρώ, ενώ ο Κόμβος Σκαραμαγκά υπολογίζεται σε 70 εκατ. ευρώ.

Οι εργασίες στη Λεωφόρο Ποσειδώνος προχωρούν με γρήγορους ρυθμούς. Όταν ολοκληρωθεί το έργο θα διασχίζεται υπόγεια από την παραλία του Αλίμου έως το ύψος της Μαρίνας του Ελληνικού.

Τον Ιανουάριο είχε ήδη ολοκληρωθεί:

  • το 75% της εκσκαφής
  • το 45% της σκυροδέτησης τοιχίων
  • το 55% της σκυροδέτησης της πλάκας βάσης
  • ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται και η κατασκευή της οροφής της σήραγγας.

Η σπουδή για τη Λεωφόρο Ποσειδώνος οφείλεται στο γεγονός ότι θα εξυπηρετήσει την επένδυση του Ελληνικού. Ο χώρος που καλύπτει σήμερα η παραλιακή θα μετατραπεί σε μία όαση πρασίνου, ενοποιώντας το Μητροπολιτικό Πάρκο με την παραλία. Επιπλέον, θα δημιουργηθεί ένας δρόμος ήπιας κυκλοφορίας και ποδηλατόδρομος, προσφέροντας έναν υπέροχο χώρο για αναψυχή και άθληση σε κοντινότερη απόσταση από το κέντρο της πόλης.

Δεν μπορεί να ισχυριστεί κανένας ότι ο “αργής ωρίμανσης” Κόμβος Σκαραμαγκά είναι υποδεέστερης κυκλοφοριακής αξίας (το αντίθετο συμβαίνει) αλλά η ιδιωτική επένδυση στα νότια είναι πολύ πιο πειστική στα κυβερνητικά ώτα, από όσο εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες και πάρα πολλές επιχειρήσεις στα δυτικά.

Το πρόβλημα της έλλειψης χρηματοδότησης για τον Κόμβο Σκαραμαγκά είχε επισημάνει απαντώντας στο “Χαϊδάρι Σήμερα” ο περιφερειάρχης Νίκος Χαρδαλιάς (βλέπε Ο Νίκος Χαρδαλιάς τοποθετείται για το κρίσιμο έργο υποδομής του Τριπλού Κόμβου Σκαραμαγκά). Το τελευταίο διάστημα είδαμε το θέμα να επανέρχεται στον ειδικό Τύπο, και πάλι όμως με κεντρικό ζητούμενο την πηγή χρηματοδότησης.

Η δρομολόγηση μεγάλων επενδύσεων στην περιοχή της δυτικής Αθήνας, ειδικά στον χώρο των logistics, θα αναγκάσει αργά ή γρήγορα την κυβέρνηση να βρει χρήμα και για τον Σκαραμαγκά, αλλιώς θα επέλθει το πλήρες κυκλοφοριακό έμφραγμα. Ο χρόνος όμως έχει κυλήσει και συνεχίζει να κυλά σε βάρος της ποιότητας ζωής και της οικονομικής ανάπτυξης της ευρύτερης περιοχής.

Παρόμοια Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button