Μια διαχρονική ανάγκη της πόλης ικανοποιείται με την επανενεργοποίηση της Δημοτικής Συγκοινωνίας. Από τη Δευτέρα 28 Δεκεμβρίου παίρνει σάρκα και οστά η πρώτη γραμμή της νέας εκδοχής της, ενώ στις αρχές του 2021 αναμένεται να λειτουργήσουν και άλλες γραμμές, με στόχο να καλυφθεί το σοβαρό έλλειμμα των δημόσιων συγκοινωνιών, αλλά και να ενοποιηθούν οι γειτονιές μιας πόλης τόσο εκτεταμένης χωρικά όπως είναι το Χαϊδάρι.

Την έναρξη θα κάνει η Γραμμή 1, Νοσοκομείο Αττικόν – Σταθμός Αγίας Μαρίνας, και τα δρομολόγια της θα εκτελούνται κυκλικά, ανά μία ώρα.   

Η Γραμμή 1 περιλαμβάνει τις εξής στάσεις: Αττικό – ΚΕΔΒ – Ηρακλέους – Γέφυρα – Λεωνίδα – Ρόδου – Αίθριο – Ακρίτα – Αττίκ – Κολοκοτρώνη – Σταθμός Αγίας Μαρίνας και αντίστροφα.

Τις διαδρομές θα πραγματοποιούν δύο λεωφορεία που έχουν παραχωρηθεί από τον ΟΑΣΑ έναντι μισθώματος που θα καταβάλλει ο Δήμος μας. Τα δύο οχήματα θα ξεκινούν από τις δύο διαφορετικές αφετηρίες και θα κινούνται σε αντίθετες κατευθύνσεις.

Επιπλέον στις αρχές  2021 θα ξεκινήσει η πιλοτική γραμμή Δάσος – Κέντρο Χαϊδαρίου με προκράτηση θέσης, ενώ το ίδιο διάστημα θα ενεργοποιηθούν και οι άλλες δύο γραμμές που θα συνδέουν το υπόλοιπο Χαϊδάρι με το ΜΕΤΡΟ. Για τις ανάγκες τους θα χρησιμοποιηθούν τρία καινούρια λεωφορεία που εξασφάλισε ο Δήμος μέσω του προγράμματος «Φιλόδημος». Οι μετακινήσεις θα είναι δωρεάν για όλους.

Οι νέες πινακίδες στις στάσεις της Δημοτικής Συγκοινωνίας.

Μιλώντας στο «Χαϊδάρι Σήμερα» ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών, Βασίλης Καρατζαφέρης, εξέφρασε την ικανοποίησή του γιατί η επαναλειτουργία  της Δημοτικής Συγκοινωνίας ήταν ένα χρόνιο αίτημα των κατοίκων της πόλης.

«Στον ένα χρόνο που είμαστε στη διοίκηση, ξεπεράσαμε όλες τις γραφειοκρατικές διαδικασίες όπως έγκριση των γραμμών, επαφές με κρατικούς οργανισμούς και το Υπουργείο Υποδομών, λήψη αποφάσεων από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής και το Δημοτικό Συμβούλιο. Αποτελεί τεράστια επιτυχία το γεγονός πως η πιλοτική γραμμή του ΟΑΣΑ θα μπει σε λειτουργία στο Χαϊδάρι, τη στιγμή που είχε να επιλέξει ανάμεσα σε τόσους Δήμους. Η γραμμή αυτή θα έχει ως σκοπό πέρα από την εξυπηρέτηση των κατοίκων, να φέρει τους Χαϊδαριώτες κοντά στα τοπικά καταστήματα», υπογράμμισε.

Γιατί να πληρώνουμε τον ΟΑΣΑ;

Υπάρχουν πάντως και κάποιες επιφυλάξεις. Εργαζόμενος του Δήμου, που είναι σε θέση να γνωρίζει, είπε στην εφημερίδα μας ότι για τη εκκίνηση της Δημοτικής Συγκοινωνίας χρειάστηκε να αποσπασθούν οδηγοί από την Καθαριότητα, γεγονός που επιβαρύνει την ήδη οριακή λειτουργία της πιο κρίσιμης υπηρεσίας του Δήμου. Αναρωτιέται γιατί χρειαζόταν να γίνει αυτό εσπευσμένα τη συγκεκριμένη περίοδο του λοκντάουν, που οι ανάγκες μετακίνησης των πολιτών είναι μειωμένες, ενώ και η τοπική αγορά υπολειτουργεί και δεν έχει να κερδίσει πολλά από τη Δημοτική Συγκοινωνία. Πιστεύει ότι πρέπει οπωσδήποτε να προωθηθεί η πρόσληψη οδηγών για τη Δημοτική Συγκοινωνία, ώστε να μην πιεστεί πέρα από τα όρια η Υπηρεσία Καθαριότητας.

Πέρα από αυτά, θεωρούμε ότι η καταβολή αντιτίμου στον ΟΑΣΑ για παλιά λεωφορεία είναι απαράδεκτη. Αυτό διότι ο Δήμος φορτώνεται με συγκοινωνιακό έργο το οποίο στην πραγματικότητα είναι αποστολή των δημόσιων συγκοινωνιών (που χωρίς αμφιβολία υπολείπονται πολύ από το να θεωρούνται επαρκείς) και αναγκάζεται να δαπανά πόρους και προσωπικό. Ε, όχι και να πληρώνουμε τον ΟΑΣΑ για παλιά λεωφορεία για να κάνουμε τη δική του δουλειά… Ακόμη, πρέπει να βρεθεί ο τρόπος ώστε τα δρομολόγια να είναι πυκνότερα από την ανακοινωμένη μία ώρα, που είναι μεγάλο διάστημα.

Αλλάζουν όψεις και οι στάσεις λεωφορείων

Στο μεταξύ η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου προχωράει τον ευπρεπισμό των στάσεων της Δημοτικής Συγκοινωνίας. Τα παγκάκια τους τροποποιούνται προκειμένου να γίνουν πιο άνετα για το επιβατικό κοινό και βάφονται όλα σε κυπαρισσί χρώμα. Οι εργασίες βρίσκονται σε εξέλιξη.

Παράλληλα από συνεργεία της αυτεπιστασίας έχουν τοποθετηθεί στύλοι στάσεων με σημάνσεις για τα δρομολόγια. Σύμφωνα πάντα με τον κ. Καρατζαφέρη ανάλογες παρεμβάσεις θα γίνουν και στις στάσεις του ΟΑΣΑ, μέσα από το πρόγραμμα «Φιλόδημος» και σε συνεννόηση με τη διοίκηση του οργανισμού.

Στο Δημοτικό Συμβούλιο της 30ής Νοεμβρίου ο αντιδήμαρχος Οικονομικών, Γιώργος Αργυρόπουλος, μετά από σχετικό ερώτημα του Κώστα Ασπρογέρακα αναγνώρισε πως τα στέγαστρα στις στάσεις αναμονής επιβατών είναι σε άθλια κατάσταση. Πολλά από αυτά έχουν υποστεί φθορές, απώλειες και κάποια έχουν γίνει αντικείμενο κλοπής. Θα φτιαχτούν εξ αρχής από τεχνικά συνεργεία, ώστε να είναι λειτουργικά και ασφαλή για τον επιβάτη από βροχή ή ήλιο, ενώ θα υπάρχει και οικονομικό όφελος για το Δήμο από την τοποθέτηση διαφημίσεων.

«Είναι μια ανάγκη που το επόμενο διάστημα θα πάρουμε τις κατάλληλες αποφάσεις και θα προχωρήσουν οι διαδικασίες που προβλέπονται», κατέληξε ο κ. Αργυρόπουλος.

ΣΧΕΤΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ: Δημοτική Συγκοινωνία: “Μπορούμε να σας δώσουμε λεωφορεία”.