ΘΕΜΑΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ

Στα αζήτητα το εργοστάσιο – θρύλος της Βιαμάξ, στη Λεωφόρο Αθηνών

Τα βιομηχανικά ακίνητα έχουν σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης, κάτι που έχουν εντοπίσει οι ισχυροί παίκτες του real estate, επενδύοντας σημαντικά κεφάλαια σ’ αυτά, με σκοπό να καρπωθούν αξία. Υπάρχουν όμως κι άλλα που εξακολουθούν να μένουν «κουφάρια» και αφημένα στο πέρασμα του χρόνου.

Τα παλιά εργοστάσια απλώνονται σε πολλά στρέμματα και αρκετά από αυτά έχουν ιδιαίτερη αρχιτεκτονική αξία, με αποτέλεσμα να εκδηλώνεται επενδυτικό ενδιαφέρον με ποικίλες αναπτυξιακές κατευθύνσεις. Οι αναπλάσεις τους στοχεύουν σε δημιουργία πόλων πολιτισμού ή εμπορικών κέντρων, χώρων γραφείων κτλ. Κατά μήκος της Ιεράς Οδού, για παράδειγμα, το διάστημα αυτό βρίσκονται σε εξέλιξη μεγάλες ιδιωτικές επενδύσεις σε βιομηχανικά ακίνητα. Πολύ κοντά τους όμως ένα κτήριο σημαντικής αξίας δεν έχει καταφέρει να βρει το δικό του δρόμο. Πρόκειται για το εργοστάσιο της ιστορικής Βιαμάξ, που ανήκε στην οικογένεια Φωστηρόπουλου.

Στα αζήτητα το εργοστάσιο - θρύλος της Βιαμάξ, στη Λεωφόρο Αθηνών 3

Πριν από 40 χρόνια, μόλις 4 χλμ. από το κέντρο της Αθήνας, στη Λεωφόρο Αθηνών, η βιομηχανία αμαξωμάτων Βιαμάξ απασχολούσε 2.500 εργαζόμενους και κατάφερνε εξαγωγές λεωφορείων ακόμα και στην Ελβετία! Ιδρύθηκε το 1955 και μέχρι τη δεκαετία του ’80 από την πύλη του εργοστασίου έβγαιναν οχήματα που προορίζονταν για τις αγορές Ευρώπης, Ασίας και Αφρικής. Η βιομηχανία κατασκεύαζε λεωφορεία, πούλμαν, τρόλεϊ, τρακτέρ, απορριμματοφόρα, αμαξώματα, σασί για λογαριασμό άλλων εταιρειών.

Το 1984 η Βιαμάξ “γονάτισε” (βλέπε Κάποτε στη Λεωφόρο Αθηνών… ΒΙΑΜΑΞ: Η ελληνική βιομηχανία οχημάτων που έκανε εξαγωγές σε όλο τον κόσμο ) και ο εξοπλισμός της πουλήθηκε στην Τουρκία.

Βιαμάξ

Η στροφή της Βιαμάξ στο real estate

Από τα τέλη της δεκαετίας του ’90 η Βιαμάξ άλλαξε προσανατολισμό, εστιάζοντας στην αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας της, που περιλαμβάνει τρία μεγάλα εμπορικά-βιομηχανικά κτίρια σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, τρεις εκτάσεις σε Ασπρόπυργο, Ελευσίνα και Κιάτο, καθώς και ένα διαμέρισμα 148 τ.μ. στην Αγία Παρασκευή.

Στο πλαίσιο αυτό, εξελίχθηκε σε επενδυτική – εμπορική – τουριστική και βιομηχανική εταιρεία, τα ηνία της οποίας κρατά σήμερα η επόμενη γενιά της οικογένειας.

Ειδικότερα, το συγκρότημα που στέγαζε επί δεκαετίες τις κεντρικές εγκαταστάσεις της αμαξοποιΐας στο Περιστέρι αποτελείται από τρία κτίρια βιομηχανικού τύπου και δύο κτίρια γραφείων με πρόσοψη επί της Λεωφόρου Αθηνών. Καταλαμβάνει το σύνολο σχεδόν του οικοδομικού τετραγώνου που περικλείεται από τις οδούς Βέροιας, Βερβαίνων και Βόλου και τη Λεωφόρο Αθηνών. H συνολική επιφάνεια του οικοπέδου είναι 29.761 τ.μ. και οι δομημένες επιφάνειες κύριων και βοηθητικών χώρων ξεπερνούν τα 46.000 τ.μ. Έχει πλέον αποκτήσει χρήση γης Πολεοδομικού Κέντρου, καλύπτοντας όλες τις δυνατές χρήσεις εντός του αστικού ιστού.

Στη Λεωφόρο Αθηνών έχει πάψει πια να υπάρχει εμπορική δραστηριότητα με χρήσεις γης χαμηλής αξίας. Μετά τα πρώτα χρόνια του 2000 άρχισαν να κτίζονται κτίρια γραφείων (πχ Χρηματιστήριο Αθηνών) και να αυξάνεται η αξία της γης. Το παλιό εργοστάσιο της Βιαμάξ βρίσκεται πάνω σε έναν τόσο σημαντικό οδικό άξονα, σε απόσταση λίγων λεπτών από το κέντρο της Αθήνας, μέσα σε μια πυκνοκατοικημένη περιοχή, που διψάει για επενδύσεις και θέσεις εργασίας.

Παρόλα αυτά το προνομιακό ακίνητο δεν έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον της αγοράς, αλλά ούτε και τη φροντίδα των κυβερνήσεων για την ανάπτυξη πολιτιστικών και εκθεσιακών υποδομών ή κάτι παρόμοιο. Βέβαια θα ήταν ο κατάλληλος χώρος και για την φιλοξενία μιας επένδυσης γύρω από το αυτοκίνητο (ηλεκτροκίνηση, αλλά κάτι τέτοιο ακούγεται πολύ φιλόδοξο για την Ελλάδα.

Μ.Χ.

Παρόμοια Άρθρα

Εγγραφή
Notify of
guest
0 Comments
Παλαιότερα
Νεότερα Δημοφιλέστερα
Inline Feedbacks
Δείτε όλα τα σχόλια
Back to top button
0
Πάρτε μέρος στη συζήτηση!x