Χαϊδάρι Σήμερα Ελευσίνα - Ασπρόπυργος - Μέγαρα αποκτούν κομμάτια του θαλάσσιου μετώπου τους

Του Κίμωνα Ε. Φουντούλη

Η πρόσφατη εκστρατεία καθαρισμού στο «ελεύθερο» τμήμα της Ακτής Σκαραμαγκά ήταν θετική ενέργεια. Για μα μην περιοριστεί το ενδιαφέρον του Δήμου Χαϊδαρίου ως επικοινωνιακό και μόνο, προτείνονται τα παρακάτω βήματα – μέτρα βελτίωσης συνθηκών και εικόνας, ενισχύοντας τη θέση μας ως διεκδικητών της Ακτής Σκαραμαγκά.

           ΑΜΕΣΑ:

  1. Η υπάρχουσα βλάστηση χρειάζεται φροντίδα τόσο στη συστάδα προς την εθνική οδό όσο και στα αμφίβολης νομιμότητας παρτέρια και πέργκολες. Κλάδεμα χαμηλών κλαδιών για ορατότητα και ασφάλεια. Αντιστοίχως κοπή και απομάκρυνση σπασμένων, κομμένων και ξερών δέντρων. Η χρήση κλαδοτεμαχιστή επιτόπου θα μειώσει το κόστος αποκομιδής. Ασβέστης και χαλκός στις αναγκαίες μεγάλες τομές επί των κορμών. Σκάλισμα και λάκκοι  στα μαρτυρικά δέντρα. Συμπλήρωση φυτεύσεων με παραθαλάσσια είδη π.χ. τζιτζιφιές και αρμυρίκια.
  2. Ασβέστωμα σε τοιχία, σκάλες, ρείθρα, λύση φθηνή, στοιχείο λαϊκού πολιτισμού, υγειονομικά αποδεκτή, εικόνα φωτεινή και άμεσης απόδοσης.
  3. Ο καθαρισμός από εγκαταλελειμμένα βυθισμένα σκάφη προϋποθέτει συνεννόηση και άδεια/καθοδήγηση από την αρμόδια Λιμενική Αρχή, στη περίπτωση μας το Λιμεναρχείο Ελευσίνας. Είναι αναγκαία για τον εξωραϊσμό και τη στοιχειώδη αισθητική βελτίωση της ακτής.

      ΣΕ ΕΓΓΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ:

  • Τα κατά καιρούς έργα στην εθνική οδό έχουν αφήσει τα συνήθη εργολαβικά απομεινάρια και απόβλητα στο αλσύλλιο. Για την  απομάκρυνση απαιτείται λήψη μέτρων οδικής ασφάλειας. Δεν επείγει  αλλά χρειάζεται προσοχή για εργαζόμενους και διερχόμενους.
  •  Η οδική πρόσβαση στη θάλασσα είναι προβληματική ή/και επικίνδυνη. Χρειάζεται επιμελημένη σήμανση, ίσως και μελέτη και έργο διευκόλυνσης των εποχούμενων.
  • Τα οδοστρώματα στη γύρω περιοχή είναι καταπονημένα, τα πεζοδρόμια συχνά αδιάβατα, επικίνδυνα για εργαζόμενους και επισκέπτες. Απαιτείται επικοινωνία, συνεννόηση με επιχειρήσεις και δραστηριοποιούμενους στη περιοχή ώστε να γίνει υπόθεση όλων η ομαλή και ασφαλής διακίνηση ανθρώπων, μέσων και προϊόντων. Η αστυνόμευση δυσκολεύει πελατειακές σχέσεις αλλά σώζει ζωές και περιουσίες.

Εδώ πρέπει να διατυπωθεί ένα ερώτημα/αίτημα: Πώς πληρώνουν τις φθορές που προκαλούν επιχειρήσεις αποθήκευσης δίχως κτίρια, σε υπαίθρια απόθεση και διακίνηση κοντέινερ που δεν καταβάλουν ανάλογα δημοτικά τέλη; Πώς θα εισπράξει ο δήμος αντισταθμιστικά και όχι ανταποδοτικά  τέλη για τέτοιες περιπτώσεις; Απασχολεί τα αυτοδιοικητικά όργανα, ΚΕΔΕ, ΠΕΔΑ, ΑΣΔΑ το θέμα; Θα αναλάβει πρωτοβουλία ο Δήμος Χαϊδαρίου ως «μουτζούρης» στη προκείμενη περίπτωση;

  • Αφαία και Σκαραμαγκάς είναι ενιαία συνοικία παρά τα προβλήματα επικοινωνίας. Η είσοδος της Άνω Αφαίας από την εθνική οδό παραμένει συχνά αόρατη. Απαιτείται βαθύ, τακτικό κλάδεμα στις πικροδάφνες πριν το Ιερό Αφροδίτης. Λόγω του ρέματος και της ταχείας κυκλοφορίας οχημάτων είναι δύσκολο έργο που απαιτεί λήψη μέτρων ασφάλειας.