Τραγικός ο απολογισμός από το δυστύχημα στην Ιερά Οδό
Ένας ακόμη νέος άνθρωπος θυσιάστηκε στον Μολώχ της ασφάλτου και μια οικογένεια της πόλης μας ντύθηκε στα μαύρα.
Ακόμα ένα δυστύχημα στην Ιερά Οδό
Δεν θα μπορούσαν να είναι χειρότερα τα νέα από το δυστύχημα στην Ιερά Οδό την Παρασκευή, 12 Ιανουαρίου. Ο οδηγός του ΙΧ σκοτώθηκε επιτόπου και μάλιστα πρόκειται για ανήλικο Χαϊδαριώτη. Η Τροχαία μάς επιβεβαίωσε ότι το θύμα είναι 17 ετών και δεν είχε άδεια οδήγησης.
Το δυστύχημα συνέβη περί τις 11.10 πμ στην Ιερά Οδό, στο ύψος της οδού Περραιβού. Ήταν μια σφοδρότατη σύγκρουση, στην οποία συνέβαλε και μια σύμπτωση: Στο σημείο αυτό υπάρχει κενό στην τσιμεντένια μπάρα της Ιεράς Οδού, το οποίο όχι μόνο επέτρεψε το πέρασμα του ΙΧ στο αντίθετο ρεύμα, αλλά κυριολεκτικά το απογείωσε. Ο οδηγός του φορτηγού ήταν σοκαρισμένος, αλλά δεν τραυματίστηκε.
Η σφροδρότητα της σύγκρουσης ήταν τόση που το ΙΧ κατάντησε άμορφη μάζα. Το αυτοκίνητο κινούνταν στο ρεύμα της ανόδου, με μεγάλη ταχύτητα όπως μπορεί να υποθέσει κανείς. Πέρασε το επικίνδυνο “S” του δρόμου, που βρίσκεται στο σημείο αυτό, και στο τέλος του ο νεαρός οδηγός έχασε τον έλεγχο. Ακριβώς εκεί υπάρχει το κενό στο διάζωμα. Σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες, το ΙΧ σύρθηκε πάνω στην κεκλιμένη τσιμεντένια μπάρα (φωτογραφία πιο πάνω) και σηκώθηκε στον αέρα. Πέρασε στο αντίθετο ρεύμα και έπεσε ψηλά πάνω στο φορτηγό, που εκείνη τη στιγμή κατέβαινε την Ιερά Οδό. Αν στη θέση του βρισκόταν ένα μικρότερο όχημα, ίσως να είχαμε ακόμη περισσότερα θύματα.
Ανεξάρτητα από τα λάθη ή ό,τι μπορεί να συνέβη στον νεαρό οδηγό, το κενό στη μπάρα συντέλεσε στο τραγικό τέλος. Αν δεν υπήρχε αυτό, πιθανόν η κατάληξη του δυστυχήματος να ήταν διαφορετική. Όπως μάς εξηγεί ο κ. Νίκος Δαμβακεράκης, που διατηρεί κατάστημα στην Ιερά Οδό, η ασυνέχεια του διαζώματος οφείλεται στη στάση λεωφορείων που βρίσκεται στο ύψος αυτό, στο ρεύμα καθόδου. Μάλιστα η θέση της στάσης ήταν σε άλλο σημείο, αλλά κατά την ανακατασκευή της Ιεράς Οδού το 2010 άλλαξε θέση. Είναι αυτή η ενδεδειγμένη, από άποψη ασφάλειας οδηγών και πεζών, με δεδομένη την ύπαρξη διαδοχικών στροφών αμέσως πιο πριν;
Όπως είναι σε όλους τους Χαϊδαριώτες γνωστό, στο σημείο – λαιμητόμος της Ιεράς Οδού, στο ύψος του 2ου Δημοτικού, είχαν σκοτωθεί πάρα πολλοί άνθρωποι πριν την ανακατασκευή της. Με τα έργα του 2010 διορθώθηκαν οι λάθος κλίσεις του δρόμου και προστέθηκε η προστατευτική μπάρα που διαχωρίζει τα δύο ρεύματα, με αποτέλεσμα να μειωθούν τα θανατηφόρα ατυχήματα.
Ωστόσο το “S” δεν εξαλείφθηκε και ο κίνδυνος εκτροπής συνεχίζει να υφίσταται. Ο αντίλογος είναι ότι τα ανθρώπινα λάθη οδηγούν στα τροχαία, ωστόσο η σωστά μελετημένη κατασκευή των δρόμων μπορεί να μετριάσει τις επιπτώσεις τους. Τα δύο εκκλησάκια στο σημείο αυτό της Ιεράς Οδού δείχνουν ότι μάλλον πρέπει να γίνει κάτι ακόμη για να γίνει ο δρόμος ασφαλέστερος.
ΚΡΙΜΑ ΜΕΓΑΛΟ-ΑΔΙΚΟ ΝΑ ΧΑΝΟΝΤΑΙ ΝΕΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΛΟΓΟ -ΟΥΤΕ ΣΕ ΠΟΛΕΜΟ ΔΕΝ ΣΚΟΤΩΝΟΝΤΑΙ ΤΟΣΑ ΝΕΑ ΑΠΑΙΔΙΑ-ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ- ΚΑΙ ΜΟΝΙΜΑ ΑΝΑΠΗΡΟΙ
Ο ΚΟΚ ΑΠΟ ΤΟ 1999 ,ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ , ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΕΙ ΑΚΟΜΑ;
ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΞΕΚΙΝΟΥΝ ΟΛΑ, Η ΠΑΙΔΕΙΑ – Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΠΟ ΜΙΚΡΗ ΗΛΙΚΙΑ-ΑΠΟ ΚΕΙ ΞΕΚΙΝΑ ΕΝΑ ΚΡΑΤΟΣ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΟ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΑΣΦΑΛΙΖΕΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ- ΕΥΖΩΙΑ-ΠΡΟΟΔΟ-ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ , ΣΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΟΥ
http://www.edutv.gr/index.php/kikloforiak-agogi/asfalis-poreia