ΑΠΟΨΕΙΣΑΡΘΡΑΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ

Το Μετρό γέρασε νωρίς

Γιώργος Σταματόπουλος
Η αλήθεια είναι πως το Μετρό ήταν ένα από τα πρώτα πράγματα που μας έκανε να νιώθουμε Ευρώπη. Ένα από τα πρώτα πράγματα που μας ένωσε με αυτό που λέγεται καθημερινός πολιτισμός. Δεδομένο εδώ και μισό αιώνα για πολλούς, για εμάς μόλις μετά το γύρισμα της χιλιετίας (29 Ιανουαρίου 2000). Συνέπεια, ταχύτητα, καθαριότητα.

Όμως, η υποχώρηση αυτής της τόσο σημαντικής υπηρεσίας τα τελευταία χρόνια είναι κατακόρυφη. Ιδίως στα μάτια ενός περιστασιακού επιβάτη, που δεν ενσωματώνεται όπως ο τακτικός, στην πορεία κάμψης. Τα δρομολόγια αραίωσαν. Ο συνωστισμός φοβερός. Τα σκαλιά δεν είναι πια καθαρά. Οι πλάκες έπαψαν να γυαλίζουν. Οι τοίχοι βρώμικοι. Όλο και πιο πολλοί στα δρομολόγια, οι παλιοί συρμοί του Ηλεκτρικού. Κλεφτρόνια και επαιτεία, όχι εξαίρεση αλλά κανόνας.

Σήμερα το πρωί, από Ελληνικό έως Αγ. Δημήτριο, λειτουργούσε μόνο η μία γραμμή. Στον Αγ. Δημήτριο ακινητοποίηση. Καμία ανακοίνωση. Όσοι δεν μάντεψαν ότι εκεί το δρομολόγιο εκτάκτως σταματά, προς (δυσάρεστη) έκπληξή τους επέστρεψαν στο Ελληνικό, γιατί κανένας δεν τους ενημέρωσε ότι έπρεπε να αλλάξουν συρμό. Ούτε μια ανακοίνωση. Εικόνα υπολειτουργίας.
Ο όρος «διάλυση», για το πιο αξιόπιστο και λαϊκό μέσο σταθερής τροχιάς (1,4 εκ. είναι οι κάρτες που έχουν εκδοθεί), είναι βαρύς. Κάποιοι θα πουν ότι μετά την εκπαίδευση και την υγεία, λογικό είναι η αποσύνθεση να χτυπήσει και τα δίκτυα. Είναι ωστόσο θλιβερό. Το Μετρό δεν είναι αυτό που ξέραμε και μακάρι η κατρακύλα του να περιοριστεί στην ταλαιπωρία των πολιτών. ΟΑΣΑΣΤΑΣΥ Α.Ε.

“Μεγάλη ήττα”

Ioanna Retsou Πόσο θλιβερά είναι όλα αυτά, όταν πλέον οι αστικές συγκοινωνίες είναι τόσο άθλιες και δεν μπορούμε πια ούτε στο Μετρό να στραφούμε. Χρησιμοποιώ όλη μου τη ζωή το 040 (Σύνταγμα – Πειραιάς). Ενώ πάντα περνούσε σε 5-7 λεπτά, τώρα η ώρα αναμονής έχει ανέβει στα 25 τουλάχιστον (τα τηλεματικά μας μάραναν). Στράφηκα κάποια στιγμή στο Μετρό, μόνο για να διαπιστώσω το παραπάνω θλιβερό συμπέρασμα.

Μπιμπί Κουτσιμπού Το Μετρό της Αθήνας, από όσο ξέρω, έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί με συχνότητα 3 λεπτών στις ώρες αιχμής. Σύμφωνα με αυτό έχουν υπολογιστεί όλα τα μεγέθη, οι αποβάθρες, οι σκάλες, οι συρμοί. Πλέον σε ώρα αιχμής οι συρμοί έρχονται ανά 5-6 λεπτά και σε άλλες ώρες περιμένουμε 8-15! Γι’ αυτό και σε αρκετές περιοχές, ειδικά τις πιο κεντρικές, οι αποβάθρες και οι συρμοί είναι ασφυκτικά γεμάτοι. Ακόμα και μετά τις 10 το βράδυ.

Γιώργος Σταματόπουλος Η μεγάλη ήττα είναι ότι έπαψαν οι επιβάτες να έχουν την όψη του ικανοποιημένου χαλαρού χρήστη (με το βιβλίο, τα ακουστικά ή το ταμπλετ) και έχουν μετατραπεί σε ταλαιπωρημένους και στρεσαρισμένους επιβάτες του… 550 Πειραιάς – Κηφισιά.

Παρόμοια Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button