ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑΕΙΔΗΣΕΙΣΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Το car sharing σαρώνει στη Μόσχα – Πότε θα το δούμε και στην Αθήνα;

Δεκάδες χιλιάδες Μοσχοβίτες έχουν υποκύψει στο νέο επιχειρηματικό φαινόμενο του car-sharing. Έχουν προηγηθεί οι κάτοικοι πολλών άλλων ευρωπαϊκών μεγαλουπόλεων. Ας δούμε γιατί αξίζει να έρθει και στην Αθήνα -ειδικά στην Αθήνα.

Αποτελεί λύση στην προσπάθειά τους να αντιμετωπίσουν το πολύ μεγάλο κόστος της στάθμευσης σε πάρκινγκ (περίπου 20 ευρώ/ μέρα). Επίσης των λιγοστών χώρων που παρέχουν τη δυνατότητα στάθμευσης στην ρωσική μεγαλούπολη των 12,5 εκατομμυρίων κατοίκων.

Η σύγκριση είναι χαρακτηριστική: Όλο το 2016 πραγματοποιήθηκαν 45.000 διαδρομές με τη μέθοδο car sharing, ενώ το 2018 πραγματοποιούνται 30.000 διαδρομές τη μέρα.

Tι είναι car sharing;

Πρόκειται για ένα μοντέλο ενοικίασης αυτοκινήτου. Τα οχήματα εκμισθώνονται για μικρότερες χρονικές περιόδους (συνήθως ανά ώρα). Συχνά προορίζονται για διαδρομές μικρής απόστασης σε αστικές περιοχές.

Η βασική αρχή του car sharing είναι ότι παρέχει στους πελάτες τα οφέλη του Ι.Χ., χωρίς το κόστος και τις ευθύνες ενός ιδιόκτητου αυτοκινήτου. Αποτελεί δημοφιλή εναλλακτική μέθοδο μετακίνησης στις πόλεις. Επειδή, φυσικά, είναι ευέλικτη και σχετικά οικονομική.

Σύμφωνα με το carclub, το μοντέλο λειτουργεί ως εξής: Ο χρήστης έχει την ανάλογη εφαρμογή στο κινητό του και ενημερώνει σε ποιο σημείο είναι, ζητώντας αυτοκίνητο. Επίσης αναφέρει το σημείο προορισμού και πόσες περίπου ώρες θα το χρειαστεί. Η υπηρεσία λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο, 7 μέρες τη βδομάδα. Συνήθως ο μεγάλος όγκος των αυτοκινήτων των εταιριών car sharing είναι παρκαρισμένος έξω από σταθμούς μετρό. Σχεδόν πάντα υπάρχει ένα διαθέσιμο αυτοκίνητο κοντά στο σημείο που θέλει ο πελάτης.

No car, no problem

Ο Ρόμαν Τουβλόφ είναι ένας από αυτούς που υιοθέτησαν αυτόν τον νέο τρόπο μετακίνησης, όπως αναφέρει το Reuters. Αποφάσισε να πουλήσει το Audi A5 αυτοκίνητό του όταν συνειδητοποίησε… την αλήθεια. Ότι δηλαδή θα του ερχόταν 50 ευρώ πιο φτηνά τον μήνα, αν μετακινούνταν με ταξί για να πάει και να επιστρέψει από τη δουλειά του.

Κι ακόμα, ότι θα του κόστιζε 100 ευρώ πιο φτηνά το μήνα, αν υιοθετούσε το car sharing! «Τώρα δεν με ενδιαφέρει ούτε η τιμή της βενζίνης, ούτε ότι φθάρθηκαν τα λάστιχα, ούτε ότι μου γρατζούνισαν το αυτοκίνητο. No car, no problem», λέει ενθουσιασμένος.

 

Πλέον, αντιστοιχεί ένα αυτοκίνητο ανά 1.082 κατοίκους στη Μόσχα. Μάλιστα οι αρχές της πόλης προβλέπουν ότι ο αριθμός θα μειωθεί σε ένα αυτοκίνητο ανά 500 κατοίκους τα επόμενα χρόνια. Υπάρχουν 15 εταιρείες car sharing στη Ρωσία.

Η κατοχή ενός ΙΧ αυτοκινήτου εξακολουθεί να θεωρείται από πολλούς Ρώσους σύμβολο επιτυχίας – κληρονομιά από τη σοβιετική εποχή. Αλλά η αυξανόμενη δημοτικότητα του car sharing δείχνει ότι όλο και λιγότεροι ενδιαφέρονται για την ιδιοκτησία. Αυτό που ανακάλυψε εσχάτως η Ρωσία, λειτουργεί από τη δεκαετία του ’90 στον Καναδά, ενώ από το 2000 εφαρμόζεται και στις ΗΠΑ και κάποιες ασιατικές χώρες.

Η πρώτη εταιρία car sharing ωστόσο ήταν ελβετική και ξεκίνησε να λειτουργεί το 1948, λόγω του υψηλού κόστους απόκτησης αυτοκινήτου. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ελβετικής Sefage, περίπου 348.000 άνθρωποι παγκοσμίως οδηγούν 12.000 αυτοκίνητα, μέσω της μεθόδου car sharing.

www.huffingtonpost.gr, Με πληροφορίες από Carclub, Reuters

Παρόμοια Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button