ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τι να περιμένουμε από τη Μύκονο το καλοκαίρι του 2023;

Ο δημοφιλέστερος ίσως τουριστικός προορισμός της Ελλάδος, και ένας από τους διασημότερους παγκοσμίως, η Μύκονος, έχει σιγά – σιγά ξεκινήσει να υποδέχεται κόσμο για τη φετινή σεζόν. Εκτός από αναφορές στα εντυπωσιακά Mykonos Hotels που είδαμε στο διεθνή τύπο, το «νησί των ανέμων» έκανε φέτος πρωτοσέλιδα και για αρκετούς λόγους που δε χαρακτηρίζονται θετικοί. Η τουριστική ανάπτυξη έχει φέρει μεγάλες αλλαγές στο τοπίο του κυκλαδίτικου βράχου, δημιουργώντας μεταξύ των άλλων και έναν πόλεμο συμφερόντων μεταξύ όσων ζουν, εργάζονται ή δραστηριοποιούνται επιχειρηματικά εκεί. Τα ερωτηματικά δεν είναι λίγα για όσους έχουν στο μυαλό τους να περάσουν από εκεί φέτος. Με κυριότερο όλων το αν η δημοσιοποίηση τόσων συμβάντων κατά το χειμώνα θα επηρεάσει την κίνηση το καλοκαίρι. Κατά τα λοιπά όμως όλοι, επιχειρηματίες, ξενοδόχοι και υπάλληλοι δηλώνουν έτοιμοι για ένα έντονο καλοκαίρι κάτω από τον Ελληνικό ήλιο.

Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητεί πως για ένα ακόμη χρόνο η Μύκονος θα βρεθεί στο επίκεντρο των αναζητήσεων ταξιδιωτών από όλο τον κόσμο. Οι ιθύνοντες του τουρισμού έχουν ήδη προσέξει μια μεγάλη αύξηση των δρομολογίων από αεροπορικές εταιρίες του Περσικού Κόλπου, που μάλιστα εδώ και λίγα χρόνια πετούν απευθείας στο αεροδρόμιο της Μυκόνου. Κάτι που σημαίνει πως θα δούμε αύξηση όχι μόνο στις αφίξεις των Αράβων τουριστών αλλά και επισκεπτών από τις Ασιατικές χώρες και την Αυστραλία. Οι οποίοι ταξιδεύουν συνήθως με ανταπόκριση μέσω των χωρών αυτών.

Στους Ευρωπαϊκούς προορισμούς άλλωστε, το άνοιγμα της αγοράς της Ασίας υπήρξε ο διακαής πόθος για τους επιχειρηματίες του τουρισμού. Στην Ελλάδα αλλά και σε ολόκληρη την ήπειρό μας, οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί των Ασιατικών χωρών κατά τα χρόνια του Covid-19, επηρέασαν σημαντικά τα έσοδα του τουρισμού. Αφού οι χώρες της Ασίας και της Ωκεανίας επέβαλλαν ορισμένους από τους πιο αυστηρούς περιορισμούς στις μετακινήσεις των ταξιδιωτών. Όμως τα πρώτα δείγματα για φέτος είναι ενθαρρυντικά. Οι δρόμοι της Αθήνας, των νησιών του Αιγαίου και αρκετών ακόμα Ευρωπαϊκών πόλεων δείχνουν μια γνώριμη εικόνα. Με ανθρώπους από κάθε μεριά του κόσμου να περπατούν και να επισκέπτονται αξιοθέατα. Μεταξύ τους για πρώτη φορά μετά από καιρό και οι Κινέζοι με τους Ινδούς, που φαίνεται να αφήνουν πίσω τους τις σκληρές καραντίνες και να επιβιβάζονται ξανά στα αεροπλάνα με προορισμό την Ευρώπη και την Αμερική.  

Εξίσου ενθαρρυντικά είναι και τα σημάδια από τον τομέα της κρουαζιέρας. Από τον οποίο αρκετά λιμάνια και νησιά παρουσιάζουν σχετικά μεγάλη εξάρτηση. Η Μύκονος με τη Σαντορίνη συμπεριλαμβάνονται φέτος το καλοκαίρι σχεδόν σε όλα τα δρομολόγια των πλοίων των μεγάλων εταιριών του χώρου. Υπολογίζεται πως 20% με 25% περισσότερα κρουαζιερόπλοια θα σταματήσουν για να θαυμάσουν τους περίφημους ανεμόμυλους, ενώ παρόμοια είναι τα μηνύματα και για τα υπόλοιπα νησιά του Αιγαίου. Επίσης, μετά τα καταπληκτικά νούμερα του συγκεκριμένου τομέα πέρσι (που κατέρριψε τα ρεκόρ αφίξεων του 2019), φαίνεται πως μπαίνει οριστικά τέλος στην κουβέντα περί χρησιμότητας των τουριστών της κρουαζιέρας. Οι, κάπως περιορισμένες, φωνές που αμφισβητούσαν την αξία των «πορτοφολιών» της συγκεκριμένης κατηγορίας επισκεπτών φαίνεται πως έχουν πλέον σιγήσει οριστικά, καθώς τα νούμερα για το κατά κεφαλήν έξοδο στα λιμάνια της κρουαζιέρας έχει ανέβει κατακόρυφα.

Τέλος, για μια ακόμη σεζόν, η Μύκονος θα παρουσιάσει ισχυρές αφίξεις στον τομέα της εστίασης, της διασκέδασης και της φιλοξενίας. Πασίγνωστα εστιατόρια και clubs της Ελλάδας και του εξωτερικού θα ανοίξουν τις πόρτες τους για πρώτη φορά στο κοινό που θα παραθερίζει εκεί. Παρόλες τις καταγγελίες και τις δυσκολίες για το επιχειρείν που είχαμε κατά τους χειμερινούς μήνες (ειδικά στα θέματα που αφορούν την οικοδομική δραστηριότητα), φαίνεται πως οι σοβαροί επιχειρηματικοί όμιλοι που ασχολούνται με τον τουρισμό έχουν βρει τον τρόπο να ολοκληρώσουν τις επενδύσεις τους και ετοιμάζονται πυρετωδώς για το καλοκαίρι του 2023. Στα παραπάνω αξίζει να προσθέσουμε πως αυξημένη ζήτηση έχουν και οι χώροι καταστημάτων. Το εγχείρημα του Nammos Village, το οποίο προσέλκυσε τα διασημότερα brands του κόσμου, φαίνεται πως ήταν τόσο επιτυχημένο, που πλέον όλες οι γνωστές εταιρίες μόδας θέλουν το δικό τους «σπίτι» στη Μύκονο. Έτσι, εκτός από την επέκταση των καταστημάτων στο δημοφιλή προορισμό της Ψαρρού, και τα υπόλοιπα περάσματα στη Χώρα θα γνωρίσουν στιγμές δόξας.

Παρόμοια Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button