Τι είναι τα rolling barriers που θα τοποθετηθούν στον Κηφισό
Ένα μεγάλο πρόγραμμα αναβάθμισης του Λεκανοπεδίου, συνολικού προϋπολογισμού 2,1 δισ. ευρώ, ανακοίνωσε ο Περιφερειάρχης της Αττικής, Νίκος Χαρδαλιάς. Το πλάνο αφορά 280+1 έργα, που αναμένεται να αναμορφώσουν πλήρως την περιοχή.
Τα έργα έχουν υπερτοπικό χαρακτήρα, είναι κοστολογημένα και συνοδεύονται από χρονοδιαγράμματα υλοποίησης. Αφορούν τις υποδομές, το οδικό δίκτυο, την ασφάλεια, αθλητικά κέντρα, χώρους πρασίνου, κέντρα υγείας και πολλά ακόμη.
Σε περίοπτη θέση βρίσκεται το έργο «Βελτίωση Οδικής Ασφάλειας Λεωφόρου Κηφισού» της Περιφέρειας Αττικής, μια μεγάλη παρέμβαση στον δρόμο με τον μεγαλύτερο κυκλοφοριακό φόρτο σε όλη την Ελλάδα, υποδεχόμενος καθημερινά περίπου 150.000 οχήματα.. Σε αυτή τη λεωφόρο λοιπόν θα τοποθετηθούν Συστήματα Αναχαίτισης Οχημάτων στις πλευρές και τις κεντρικές νησίδες της Λ. Κηφισού, σε συνολικό μήκος 55 χλμ, που θα εκτείνεται από το ΣΕΦ στο Φάληρο μέχρι τη Νέα Φιλαδέλφεια, στο ύψος της Αττικής Οδού.
Τι είναι τα συστήματα αναχαίτισης οχημάτων
Τα συστήματα αναχαίτισης που θα τοποθετηθούν στον Κηφισό, είναι ουσιαστικά οι μπαριέρες που συναντάμε στις πλαϊνές πλευρές και στο μέσο των δύο κατευθύνσεων. Εκτός από τις γνωστές μπαριέρες τύπου New Jersey, θα εγκατασταθούν και rolling barriers. Πρόκειται για μπάρες που διαθέτουν περιστρεφόμενους κυλίνδρους χαμηλής τριβής. Απορροφούν αποτελεσματικά την ενέργεια της σύγκρουσης και αλλάζουν την τροχιά των οχημάτων που προσκρούουν στις μπάρες, επαναφέροντάς τα στον δρόμο. Επίσης, μειώνουν σε μεγάλο βαθμό τις πιθανότητες εμπλοκής του οχήματος σε μια δευτερεύουσα σύγκρουση, και διασφαλίζουν την ελάχιστη πρόκληση ζημιών στα οχήματα, κάτι το οποίο δεν ισχύει με τις παραδοσιακές δύσκαμπτες μπαριέρες.
Το έργο της τοποθέτησης χρηματοδοτείται από τα τομεακά προγράμματα του ΕΣΠΑ 2021-2027, με την εκτιμώμενη έναρξη του να τοποθετείται το πρώτο εξάμηνο του 2026 και την ολοκλήρωση το δεύτερο εξάμηνο του 2027.
Σύμφωνα με τον κ. Χαρδαλιά, θα γίνουν συντονισμένες προσπάθειες ώστε καθόλη τη διάρκεια υλοποίησης της παρέμβασης να μην προκληθούν προβλήματα στην κυκλοφορία των οχημάτων στον Κηφισό.
Μόνο με 3 λωρίδες παντού λύνεται το πρόβλημα στον Κηφισό, όπου υπάρχει τέταρτη λουρίδα δημιουργήται μποτιλιάρισμα, κανένα περιθώριο σε κανέναν να χωθεί από δεξιά.