Θοδωρής ΣπηλιόπουλοςΗ δημοτική παράταξη “Πολίτες σε Δράση Χαϊδαρίου” και ο επικεφαλής της Θοδωρής Σπηλιόπουλος, αξιολογούν παλαιότερα και νέα δεδομένα, που οδηγούν στην αναγκαιότητα επανασχεδιασμού του συγκοινωνιακού χάρτη της Δυτικής Αθήνας και ειδικότερα στο Χαϊδάρι.

 

 

 

 

–  Ύπαρξη και λειτουργία του Αττικού Νοσοκομείου με καθημερινή μετακίνηση  χιλιάδων ανθρώπων. Στις εφημερίες ο αριθμός σχεδόν διπλασιάζεται. Επίσης, στο Χαϊδάρι, στους δύο μεγάλους οδικούς άξονες Ιερά Οδό και Λ. Αθηνών λειτουργούν και τα δύο Ψυχιατρικά Νοσοκομεία Αττικής, «Δρομοκαΐτειο» και «Δαφνί».

–  Έλλειψη διασύνδεσης των σταθμών Μετρό Αγίας Μαρίνας και Ανθούπολης με το Αττικό Νοσοκομείο, γεγονός που επιβαρύνει το Χαϊδάρι κυκλοφοριακά αλλά και περιβαλλοντικά από τη χρήση ΙΧ.

Η έλλειψη δημοτικής συγκοινωνίας επιβαρύνει ακόμη περισσότερο την κατάσταση. Επομένως κατά προτεραιότητα πρέπει να γίνει η προτεινόμενη διασύνδεση: σταθμός Μετρό «Αγία Μαρίνα» – Αττικό Νοσοκομείο – σταθμός Μετρό «Ανθούπολη», όπως έχουμε κατ’ επανάληψη δημόσια τοποθετηθεί.

–  Δημιουργία και λειτουργία του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, στοιχείο που δημιουργεί νέα δεδομένα, δεδομένου ότι οι φοιτητές, το εκπαιδευτικό προσωπικό και οι λοιποί χρήστες υπερβαίνουν τις 20.000 καθημερινά χωρίς να έχουν ένα συγκοινωνιακό μέσο που εξυπηρετεί γρήγορα και με συνέπεια τις ανάγκες μετακίνησης.

–  Η επιλογή της Ελευσίνας σαν Ευρωπαϊκής Πολιτιστικής Πρωτεύουσας για το έτος 2021. Το Χαϊδάρι,όπου τα αρχαιολογικά ευρήματα της Ιεράς Οδού είναι σημαντικά, μπορεί να προσελκύσει το ενδιαφέρον των επισκεπτών.

–  Στον Διομήδειο Κήπο γίνονται εργασίες ανάδειξης της αρχαίας Ιεράς Οδού. Το έργο εντάσσεται στο στόχο της ανάδειξης του συνόλου του άξονα της Ιεράς Οδού, από τον Κεραμεικό μέχρι την Ελευσίνα.

–  Στο Χαϊδάρι υπάρχει η Μονή Δαφνίου, Μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς κατά την UNESCO. Η πρόσφατα ολοκλήρωση των εργασιών αποκατάστασής της, την καθιστά επισκέψιμη και δημιουργείται ένας ακόμη πόλος έλξης επισκεπτών. 

–  Αξιοποίηση της Ακτής Σκαραμαγκά, πάγιο αίτημα των Πολιτών σε Δράση. Επομένως ανάγκη δημιουργίας εύκολης πρόσβασης στο παραθαλάσσιο μέτωπο της Δυτικής Αθήνας. Να σημειωθεί ότι η θετική στάση της Περιφέρειας Αττικής και η δημόσια δέσμευση για χρηματοδότηση μελέτης αξιοποίησης της Ακτής Σκαραμαγκά, αγνοείται από την Δημοτική Αρχή. Επιπλέον, η πιθανή επαναλειτουργία των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, δημιουργεί την ανάγκη εξυπηρέτησης στη μετακίνηση χιλιάδων εργαζόμενων και επισκεπτών.

Η επέκταση και λειτουργία του Μετρό μέχρι τον Πειραιά δημιουργεί νέες προοπτικές για την άμεση πρόσβαση επισκεπτών από το λιμάνι με τη μεγαλύτερη τουριστική κίνηση σε όλους τους προαναφερθέντες προορισμούς.

–  Σημαντικά μνημεία της σύγχρονης ιστορίας της πόλης μας, τα οποία επιχειρούμε να αναδείξουμε μέσα από το πρόγραμμά μας με τον τίτλο «Μονοπάτια Πολιτισμού» στο Χαϊδάρι (Μπλοκ 15_εντός του Στρατοπέδου ΚΕ.Β.ΟΠ., Μνημείο Ν. Πλουμπίδη, Μνημείο Λέλας Καραγιάννη – Μανώλη Λίτινα και των 72 πεσόντων), αλλά και τα κτήρια Παλατάκι και του Νικολάου Γύζη.

Οι προηγούμενες κυβερνήσεις αλλά και δημοτικές αρχές αγνόησαν προκλητικά την εξυπηρέτηση συγκοινωνιακών αναγκών κατοίκων και επισκεπτών. Όπως άλλωστε συμβαίνει και με τη σημερινή Δημοτική Αρχή, η οποία αδυνατεί να προβάλλει ένα στρατηγικό σχεδιασμό για την ανάπτυξη της πόλης τα επόμενα χρόνια, αδυνατεί να αντιληφθεί ότι η Τοπική Αυτοδιοίκηση έχει ρόλο σημαντικό στην υποστήριξη κατοίκων και επαγγελματιών, και δεν αναλαμβάνει την παραμικρή αναπτυξιακή πρωτοβουλία.

Κατά συνέπεια και με την εκτίμηση ότι η πόλη μας, το Χαϊδάρι, μπορεί να γίνει κεντρικός πόλος ανάπτυξης, επαναφέρουμε δημόσια το αίτημα προς την Πολιτεία για την ανάγκη δημιουργίας ενός νέου συγκοινωνιακού λειτουργικού χάρτη, που θα λαμβάνει υπόψη στον επιχειρησιακό σχεδιασμό όλα τα ανωτέρω.

Θοδωρής Σπηλιόπουλος, Πολίτες σε Δράση Χαϊδαρίου

ΣΧΕΤΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ

Θοδωρής Σπηλιόπουλος: Ανοιχτή επιστολή διαμαρτυρίας προς Σπίρτζη και αρμόδιους φορείς