Η κινητικότητα γύρω από το κορυφαίας σημασίας οδικό έργο του Κόμβου Σκαραμαγκά εντείνεται και μπαίνει σε φάση υλοποίησης. Μετά τις προ μηνός σχετικές ανακοινώσεις του υφυπουργού Υποδομών Γ. Καραγιάννη (βλέπε Βγήκε από τη ναφθαλίνη ο Υπερ-Κόμβος Σκαραμαγκά, με σχέδιο για διαπλάτυνση στο τμήμα Δαφνί – Ασπρόπυργος), το έργο εκτιμώμενου προϋπολογισμού 55 εκατ. ευρώ εγκρίθηκε με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Υποδομών (ΦΕΚ 17.11.21) και χρηματοδότηση της Περιφέρειας Αττικής.

Η παρέμβαση θα ανακουφίσει την Εθνική οδό και τη Λ. Σχιστού και θα αναβαθμίσει την ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Αθήνας και της Δυτικής Αττικής, χάρη στη σύνδεση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω με την Εθνική Οδό Αθηνών Κορίνθου και τη Λεωφόρο Σχιστού.

Μετατόπιση αγωγών

Για την ολοκλήρωση του έργου προβλέπεται επίσης να γίνουν εργασίες μετακίνησης και προστασίας δικτύων οργανισμών κοινής ωφέλειας, με πιο κρίσιμη αυτή του αγωγού φυσικού αερίου προς Πειραιά. Επίσης θα γίνουν αρχαιολογικές έρευνες, καθώς και οι απαιτούμενες απαλλοτριώσεις. Το 2017, η ολοκλήρωση – ωρίμανση των μελετών και η χρηματοδότηση του εν λόγω έργου, ύστερα από εξαγγελίες της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είχε μεταφερθεί στην Περιφέρεια Αττικής. Στο πλαίσιο αυτό η Περιφέρεια Αττικής ανέλαβε και την ολοκλήρωση των οριστικών μελετών καθώς και τις διαδικασίες μετατόπισης / προστασίας των δικτύων Ο.Κ.Ω. (Φυσικό Αέριο, Ελληνικά Πετρέλαια, ΕΥΔΑΠ κ.λπ., η δαπάνη των οποίων εκτιμάται ότι υπερβαίνει συνολικά τα 4 εκατομμύρια ευρώ που απαιτούνται για την ολοκλήρωση του Έργου. Να σημειωθεί ότι οι εγκεκριμένοι περιβαλλοντικοί όροι για την κατασκευή του έργου έληξαν την 31-12-2019 και ως εκ τούτου είναι επιτακτική ανάγκη η άμεση ανανέωσή τους.

Το σύνολο των δαπανών για την υλοποίηση του Έργου έχουν ενταχθεί και θα χρηματοδοτηθούν από πρόγραμμα Εκτελεστέων Έργων της Περιφέρειας Αττικής. Οι υφιστάμενες Συμβάσεις Τεχνικών Συμβούλων θα ολοκληρωθούν από την Περιφέρεια Αττικής. Από σχετικό έγγραφο (του 2019) της Γενικής Διεύθυνσης Αναπτυξιακού Προγραμματισμού Έργων και Υποδομών Περιφέρειας Αττικής προκύπτει ότι το έργο είχε με εκτιμώμενο προϋπολογισμό κατασκευής ύψους 55 εκατομμυρίων ευρώ.

Για το 24χρονο (!) "σήριαλ" του Κόμβου Σκαραμαγκά, καθώς και αναλυτική παρουσίαση της μελέτης του έργου, εδώ: Υπερ-κόμβος Σκαραμαγκά: Από το 1997 έως το 2020… κατάφεραν δυο τρύπες στο βουνό! 
Χαϊδάρι Σήμερα ΥΠΕΡ-ΚΟΜΒΟΣ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ. Πρώτα ρήμαξαν το τοπίο και μετά πέταξαν (δυο φορές) το έργο στα σκουπίδια 1
Η μισοφτιαγμένη Δυτική Περιφερειακή Αιγάλεω.

Τι περιλαμβάνει το έργο

Η «Σύνδεση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω με την Εθνική Οδό (Ε.Ο.) Αθηνών – Κορίνθου και ολοκλήρωση του Κόμβου Σκαραμαγκά», περιλαμβάνει τα εξής:

  • Ολοκλήρωση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω στο τελευταίο τμήμα της μήκους 1,4χλμ. μέχρι την Ε.Ο. Αθηνών – Κορίνθου με την κατασκευή του ανισόπεδου ημικόμβου (Η/Κ) Σκαραμαγκά.
  • Αναβάθμιση του υφιστάμενου Ανισόπεδου Κόμβου (Α/Κ) Σχιστού με κατασκευή ενός ακόμη υπερυψωμένου κλάδου με νέα γέφυρα υπεράνω της Εθνικής Οδού (Ε.Ο.) Αθηνών – Κορίνθου.
  • Αναβάθμιση της Ε.Ο. Αθηνών -Κορίνθου στο τμήμα της μεταξύ του Η/Κ Σκαραμαγκά και του Α/Κ Σχιστού με αύξηση και αναδιαμόρφωση των λωρίδων κυκλοφορίας αυτής.
  • Κατασκευή του νέου Α/Κ Ναυπηγείων επί της Λεωφόρου Σχιστού ανάντη των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά που είναι αναγκαίος για την κατάργηση του ισόπεδου σηματοδοτημένου κόμβου στη διασταύρωση με Λεωφόρο Σχιστού και του Ναυτικού Οχυρού Σκαραμαγκά καθώς και την ολοκλήρωση των απαιτούμενων κυκλοφοριακών απαιτήσεων του οδικού δικτύου της περιοχής. Στα πλαίσια της κατασκευής του εν λόγω Ανισόπεδου Κόμβου αλλά και της αναβάθμισης του Α/Κ Σχιστού προβλέπεται και αναδιαμόρφωση της Λεωφόρου Σχιστού στο μεταξύ των δύο αυτών κόμβων τμήμα αυτής.
  • Κατασκευή του απαιτούμενου δικτύου συλλεκτήρων όμβριων της περιοχής που εντάσσεται και εξυπηρετεί και τα παραπάνω οδικά έργα.

Η κυκλοφοριακή αναβάθμιση του ανισόπεδου κόμβου Σκαραμαγκά θα βελτιώσει ριζικά την κυκλοφορία στην Εθνική Οδό.

“Έργο εθνικής σημασίας”

Αξίζει να αναφερθεί ότι πριν από περίπου ενάμιση μήνα ο υφυπουργός Υποδομών, Γ. Καραγιάννης, σε γενικότερη συνέντευξή του που μιλούσε για τον σχεδιασμό στις μεταφορές και το κυκλοφοριακό, είχε αναφερθεί και στο συγκεκριμένο έργο. Όπως τόνιζε, το έργο της Ολοκλήρωσης της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω χαρακτηρίζεται έργο «Εθνικής Σημασίας» και θα γίνουν σημαντικές παρεμβάσεις στην περιοχή για να αποσυμφορηθεί η κίνηση. Δηλαδή, εξήγησε ο κ. Καραγιάννης «θα ολοκληρώσουμε το έργο της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω, το τελευταίο 1,5 χιλιόμετρο, γιατί κάποια στιγμή ο δρόμος σταματάει στη μέση του πουθενά. Επιπλέον, θα κατασκευάσουμε τον ανισόπεδο κόμβο στον Σκαραμαγκά, που δεν υπάρχει και δημιουργεί ένα τεράστιο μποτιλιάρισμα σε εκείνη την περιοχή, θα κατασκευάσουμε τον ανισόπεδο κόμβο στην περιοχή των Ναυπηγείων και θα αναβαθμίσουμε τον ανισόπεδο κόμβο στο Σχιστού. Επίσης θα αναβαθμίσουμε και την Εθνική Οδού Αθηνών – Κορίνθου στην ευρύτερη περιοχή».