ΥΠΟΔΟΜΕΣ

Τα 5 έργα που φιλοδοξούν να ξεμπλοκάρουν τον Κηφισό

Οι καθημερινές αναφορές για τα μποτιλιαρίσματα στο Ποτάμι δεν προκαλούν εδώ και χρόνια καμιά εντύπωση. Είναι η κανονική κατάσταση, μέρος της ζωής της Αθήνας.

Όλοι συμφωνούν ότι λύσεις με έργα πρέπει να δοθούν “χτες” γιατί δεν πάει άλλο με χαμένες εργατοώρες, ρύπανση, έξοδα σε καύσιμα, ψυχολογική εξάντληση κοκ. Το βασικό πρόβλημα φυσικά είναι ο τεράστιος στόλος αυτοκινήτων, που βαρύνει το ανεπαρκές για τέτοιο όγκο οδικό δίκτυο της Αττικής. Με βάση αυτό το δεδομένο, τι μπορεί να γίνει;

Η βασική αιτία του προβλήματος είναι διπλή: Από τη μια υπερσυγκέντρωση πληθυσμού στο Λεκανοπέδιο και από την άλλη χρήση ΙΧ για τις μετακινήσεις με τα ΜΜΜ σε δεύτερο ρόλο.

Το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών προσπαθεί να “τροχοδρομήσει” νέα οδικά έργα. Τα κυριότερα από αυτά, που άμεσα ή έμμεσα την αποσυμφόρησης του Κηφισού:

1. Επέκταση του Περιφερειακού Υμηττού προς τη λεωφόρο Βουλιαγμένης (Σήραγγα Ηλιούπολης): Η νέα «πόλη μέσα στην πόλη» που φέρνει η αστική ανάπλαση στο Ελληνικό έχει ανάγει σε προτεραιότητα από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών το παλιό αίτημα για κατασκευή της υπόγειας σήραγγας που θα ενώνει τον Περιφερειακό Υμηττού (Καρέα) με τον Άλιμο, δημιουργώντας έναν δεύτερο κάθετο άξονα στην Αθήνα που θα λειτουργεί αποσυμφορητικά στην κίνηση της Λεωφόρου Κηφισού, στο λογική του “μεγάλου δακτυλίου”, διοχετεύοντας τα οχήματα απευθείας προς τα Μεσόγεια και το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος.

Ως concept έχει προκριθεί η κατασκευή μίας σήραγγας μήκους λίγο παραπάνω από 3χλμ, με 3 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας, χωρίς εξόδους, που θα ξεκινά να βυθίζεται στο ύψος της Καισαριανής (εκεί που τερματίζει σήμερα η Δυτική Περιφερειακή Υμηττού) και θα καταλήγει σε σύνδεση με τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης στο ύψος των συνόρων Αγίου Δημητρίου και Ηλιούπολης, λίγο νοτιότερα από τον σταθμό Μετρό του Αγίου Δημητρίου. Η διαδρομή θα απαιτεί περίπου 2 λεπτά όταν σήμερα πολλές φορές απαιτούνται μέχρι και 30 λεπτά σε ώρες αιχμής.

2. Κέντρο Logistics στη Φυλή: Στη φάση ολοκλήρωσης του διαγωνισμού βρίσκεται το έργο δημιουργίας Επιχειρηματικού Πάρκου σε ακίνητο έκτασης 447 στρ. στην περιοχή Σπηλιές του Δήμου Φυλής (μέσω ΤΑΙΠΕΔ), για τη μετεγκατάσταση εκατοντάδων μεταφορικών εταιρειών που αυτή τη στιγμή βρίσκονται στον (υπό ανάπλαση) Ελαιώνα. Με αυτή την κίνηση (που πρόκειται να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2025), υπολογίζεται ότι θα αλλάξουν τα καθημερινά δρομολόγια σε περίπου 4.000 φορτηγά, τα περισσότερα από τα οποία χρησιμοποιούν ως τώρα τη Λεωφόρο Κηφισού.

Νέος οδικός άξονας Ελευσίνα-Οινόφυτα: Είναι μία από τις “πρότυπες προτάσεις”, που προωθεί το Υπουργείο Υποδομώ. Αφορά την κατασκευή ενός νέου άξονα με χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου που θα ξεκινά από την περιοχή της Ελευσίνας (σε κόμβο με την Αττική Οδό) και θα καταλήγει στα Οινόφυτα (κόμβο Αγίου Λουκά). Μεταξύ άλλων, το οδικό αυτό έργο θα εξυπηρετεί φορτηγά και οχήματα από την Πελοπόννησο με προορισμούς βορειότερα της Αττικής, που τώρα αναγκαστικά φτάνουν στον Κηφισό.

Επέκταση της Λεωφόρου Κύμης: Με το έργο θα υλοποιηθεί ένα οδικό bypass ώστε να αποσυμφορηθεί η έξοδος Μεταμόρφωσης της Αττικής Οδού. Αφορά στην επέκταση της Λεωφόρου Κύμης από τον ομώνυμο ανισόπεδο κόμβο μέχρι την Εθνική Οδό στον ανισόπεδο κόμβο Καλυφτάκη στη Λυκόβρυση, δίνοντας εναλλακτική όδευση στους χρήστες του άξονα.

Το κόστος του έργου με ΦΠΑ είναι 352,3 εκατ. ευρώ. Η δημοπράτηση πραγματοποιήθηκε στις 22 Φεβρουαρίου 2022 και ολοκληρώθηκε με ανάδοχο το σχήμα ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Αντικείμενο του είναι η ολοκλήρωση της Λεωφόρου Κύμης, στο τμήμα από την Αττική Οδό έως τον τη Λεωφόρο Κηφισού (Καλυφτάκη), και αφορά στην μελέτη και κατασκευή οδικού άξονα διατομής κλειστού αυτοκινητοδρόμου, συνολικού μήκους περίπου 3,8 χλμ. Το συνολικό μήκος του έργου εκτιμάται σε 4,2χλμ. και θα εκτελεστεί στα όρια των Δήμων Λυκόβρυσης – Πεύκης, Ηρακλείου και Κηφισιάς. Εκκρεμεί απόφαση του ΣτΕ σε προσφυγή του Δήμου Ηρακλείου, που θα κρίνει την έκβαση του διαγωνισμού.

Κόμβος Σκαραμαγκά – Επέκταση Περιφερειακής Αιγάλεω: Έργο είναι υψηλής οικονομικής και περιβαλλοντικής αξίας. Είναι ώριμο, αφού διαθέτει ΑΕΠΟ σε ισχύ, έχει χαρακτηριστεί, ως έργο Εθνικού Επιπέδου, έχει οριστεί ο Τεχνικός Σύμβουλος του Έργου και τα τεύχη δημοπράτησης είναι έτοιμα και εγκεκριμένα. Και όμως ένα τέτοιο έργο παραμένει “στα συρτάρια” από το 1985!

Το έργο περιλαμβάνει τη σύνδεση της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω (που ουσιαστικά λειτουργεί ως προέκταση της Αττικής Οδού προς Λ. Σχιστού και Πειραιά) με την Εθνική Οδό και την ολοκλήρωση του τριπλού κόμβου Σκαραμαγκά.

Παράλληλα με όλα τα παραπάνω οδικά έργα, βρίσκεται σε εξέλιξη διαγωνισμός του αρμόδιου υπουργείου για την επιλογή τεχνικού συμβούλου προς παροχή υποβοήθησης σε θέματα μελετών για τις απαιτούμενες κυκλοφοριακές παρεμβάσεις, στου οποίου συμβούλου τις αρμοδιότητες αναφέρεται και η εκπόνηση μελέτης κυκλοφοριακής βελτίωσης του Κηφισού «με μικρές ή μεσαίες κοστολογικές παρεμβάσεις υφιστάμενης υποδομής αλλά και αναβάθμιση υφισταμένων ή και κατασκευή εναλλακτικών οδικών αξόνων».

Παρόμοια Άρθρα

Εγγραφή
Notify of
guest
1 Comment
Παλαιότερα
Νεότερα Δημοφιλέστερα
Inline Feedbacks
Δείτε όλα τα σχόλια
PolitisX
PolitisX
6 μήνες πριν

Νιος ημανε ΚΑΙ ΓΕΡΑΣΑ!! Αυτα τα εργα ειναι καλα ειναι χρυσα, κι εχουν τις χαρες ολες που λέμε , αλλα χρειαζονται ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ υλοποιησης, ενω το πρόβλημα στον κηφισο ΕΙΝΑΙ Ε-ΔΩ και ολοενα και χει-ρο-τε-ρε-υει, το καταλαβαινουμε αυτο η μπα;;; Μονη λυση για ΑΜΕΣΗ παρεμβαση, ειναι η ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΤΗΛΕΡΓΑΣΙΑ στο προσωπικό ολων των εταιριων του λεκανοπεδιου και μεχρι και τα οινοφυτα!!! Αλλη λυση δεν υπαρχει, οσο και να χτυπιομαστε: Μοναχα επι κοβιντ ειχε συνελθει πραγματικα η εθνικη οδος αθηνων λαμιας, και αυτο δεν προκειται να αλλαξει, αν δεν παρεμβει η “Πολιτεια” (τι λεω τωρα) στη διαδρομη απο καλυφτακη μεχρι αχαρνων, να βαλει αγριο χερι στο παλιομπουκαλο των τριων λωριδων στην εισοδο της αττικης οδου, και με πραγματικη διαπλατυνση του καθε ρευματος σε 5 λωριδες που θα σημαινει και ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΗ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΛΕΑ, σε ολο το μηκος της διαδρομης και για 10 τουλαχιστον χιλιομετρα!!! Στη συνεχεια, δρακοντια εποπτεια του δρομου με χρηση μοτοσυκλετων Διας σε ειδικα διαμορφωμενα σημεια σταθμευσης , και οχι δυο και τριων περιπολικων μαζι, γιατι πιανει χωρο η σταθμευση τους, οπως και η τοποθετηση 5τουλαχιστον γερανοφορων σε αποσταση καθε 3 χιλιομετρα το καθενα και αποκλειστικα καιβμονο σε παραδρομους της διαδρομης, με διανοιξη εκτακτων εισοδων εξοδων, που θα μπαινουν στην εθνική για ΑΜΕΣΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ σε περιπτωσεις τροχαιων! Ολα αυτα τα εργα μπορουν να γινουν αμεσα μεσα σε μερικρς με-ρες!!! Επισης: Επιβολη αυστηρου οριου ταχυτητας τα 60 χιλιομετρα την ωρα, απο την γεφυρα καλυφτακη μεχρι και τβν εισοδο του πειραια, και χρηση της καμερας ρανταρ για την καταγραφη των παραβατων, που σήμερα ολες οι κάμερες της εθνικης οδου ειναι ειτε απενεργοποιημενες, η δεν καταγραφουν παραβασεις, με αποφαση καποιου “αρμοδιου”, που μαλλον ζει σε αλλο πλανητη για να ανεχεται ολο αυτο το χαμαιτυπιο καθημερινά!!

Back to top button
1
0
Πάρτε μέρος στη συζήτηση!x