Χαϊδάρι Σήμερα Ξαναγεννιέται ο

Η πώληση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά βρίσκεται πολύ κοντά στην υλοποίησή της, σύμφωνα με πληροφορίες του “Παρασκήνιου”. Πληροφορίες εδώ και μήνες επιμένουν ότι το ναυπηγείο θα αποκτηθεί από Έλληνα εφοπλιστή που δραστηριοποιείται και σε άλλους τομείς πλην της ναυτιλίας. Η εξέλιξη εκλαμβάνεται ως θετική και για το Πολεμικό Ναυτικό, που ουσιαστικά «ανέστησε» το κομμάτι του Ναυπηγείου, διότι οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι θα υπάρχει διάδοχος κατάσταση για τις εργασίες που πραγματοποιούνται στα πλοία του στόλου στις συγκεκριμένες εγκαταστάσεις.

Eκεί έγινε το “ελληνικό θαύμα”, όταν το Πολεμικό Ναυτικό άνοιξε το Ναυπηγείο και ολοκλή­ρωσε την κατασκευή των τριών υπερσύγχρονων υποβρυχίων Type 214, αλλά τα τελευταία χρόνια πραγματοποιεί εργα­σίες σε διάφορα πλοία του στόλου. Έργο ιδιαίτερα σημαντικό και σε ό,τι αφορά τον στόλο των φρεγατών και ιδιαίτερα των τεσσάρων ΜΕΚΟ 200ΗΝ, ζωτικής σημασίας, διότι είναι τα πλοία που θα εκσυγχρονιστούν και με τις δύο νέες Bellhara, που, όπως όλα δείχνουν, θα αποκτηθούν από τη Γαλλία και θα αποτελέσουν την αιχμή του δόρατος σε ό,τι αφορά τις μείζονες μονάδες επιφάνειας.

Σημειώνεται δε ότι είναι πιθανόν να εμπλακεί και ελληνικό ναυπηγείο στο πλαίσιο του προγράμματος απόκτησης νέας φρεγάτας, ενώ σίγουρα πριν από το εκσυγχρονισμό των αισθητήρων των ΜΕΚΟ 200ΗΝ τα πλοία θα πρέπει να πρώτα υποστούν το πρόγραμμα ΕΜΖ (Εκσυγχρονισμού Μέσης Ζωής), μια ιδιαίτερα απαιτητική και αρκετά χρονοβόρα διαδικασία η οποία θα έπρεπε να είχε ξεκινήσει εδώ και αρκετά χρόνια. Θυμίζουμε ότι μόλις πριν από λίγες ημέρες στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά μετέβη ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού, Αντιναύαρχος Στυλιανός Πετράκης, ο οποίος μίλησε με τους ανθρώπους που έδωσαν ζωή στα υποβρύχια Type 214 και με εκείνους που βελτίωσαν αισθητά τα ηλε­κτρονικά συστήματα των φρεγατών τύπου ΜΕΚΟ και, φυσικά, αποτελούν πολύτιμη παρακαταθήκη για το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των πλοίων, θυμίζουμε ότι στις εγκαταστάσεις του ναυπηγείου χτίζεται και το νέο σκάφος ανορθόδοξου πολέμου που προορίζεται για τους βατραχανθρώπους των ΟΥΚ.

Στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά πολλές φορές έχουν επισκευαστεί φρεγάτες S και ΜΕΚΟ, πυραυλάκατοι, κανονιοφόροι και όλων των τύπων τα υποβρύχια του στόλου.

Η νέα κατάσταση

Σε κάθε περίπτωση, το Πολεμικό Ναυτικό πρέπει να υποστηρίζεται από ένα ναυπηγείο που αφενός βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία, το οποίο σημαίνει άμεση ανάληψη έργου με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, και αφετέρου να μπορεί να δίδει λύσεις σε δύσκολες καταστάσεις, όπως έγινε και στην περίπτωση με τα υποβρύχια Type 214.

Σύμφωνα με τις πηγές του «Π», το ναυπηγείο θα αποκτηθεί από Έλληνα εφοπλιστή που δραστηριοποιείται και σε άλλους τομείς πλην της ναυτιλίας, και μάλιστα με μεγάλη επιτυχία. Το θετικό, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, είναι ότι θα συνεχιστεί η ειδική σχέση του ναυπηγείου με το Πολεμικό Ναυτικό και στη διάδοχο κατάσταση. Σε ό,τι αφόρα το τι ακριβώς θα περιλαμβάνει η πώληση από τους χώρους των ναυπηγείων, το βέβαιο είναι όλα τα κομμάτια που έχουν ενεργοποιηθεί και βρίσκονται σε λειτουργία εκτός φυσικά από τους χώρους που είναι ιδιοκτησία του Πολεμικού Ναυτικού.

Σημειώνεται ότι η τροπολογία που είχε περάσει από τη Βουλή ρύθμιζε κάποια κρίσιμα θέματα για τη σύννομη λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά (Ελληνικά Ναυπηγεία ΑΕ – ΕΝΑΕ), ώστε να μπορέσουν αυτά να βγουν σε διαγωνισμό από τον ειδικό διαχειριστή – που έχει τοποθετηθεί στο πλαίσιο της προσπάθειας του Δημοσίου να ανακτήσει μέρος των παράνομων επιδοτήσεων της τάξης των 650 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τις σχετικές αποφάσεις της ΕΕ. Θυμίζουμε ότι, βάσει της τροπολογίας, το Δημόσιο θα παραχωρήσει για είκοσι έτη με δυνατότητα παράτασης το δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης επί της ζώνης ή τμημάτων της ζώνης αιγιαλού έμπροσθεν των εγκαταστάσεων των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Το δε δικαίωμα αυτό εκτείνεται και επί του αναγκαίου θαλάσσιου χώρου προς εξυπηρέτηση των λειτουργικών αναγκών της επιχείρησης ναυπηγείου.

ΠΗΓΗ: ΤΟ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ