ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ

ΣτΕ: Οι ακυρώσεις δύο διαγωνισμών προεξοφλούν την απόφαση για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά

Οι δύο αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας που αφορούν  στην ακύρωση της επέκτασης των προβλητών κρουαζιέρας της Cosco και στον διαγωνισμό για τη Μαρίνα της Καλαμαριάς, ενδεχομένως να προεξοφλεί και την απόφαση για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.

Αυτό αναφέρει άρθρο του Σάββα Αθανασίου στο monοnews.gr, που σημειώνει ότι τόσο για την ακύρωση των αδειοδοτήσεων από το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας για την επέκταση των προβλητών της κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά, όσο και για την ακύρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας από το ΤΑΙΠΕΔ για την εκχώρηση της Μαρίνας Καλαμαριάς, έχουν ένα κοινό στοιχείο:

Προβλέπουν κατηγορηματικά ότι για να είναι νόμιμος ένας διαγωνισμός θα πρέπει να υπάρχει εγκεκριμένη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.

Το monοnews.gr έθεσε την άποψη αυτή στον καθηγητή του Πανεπιστημίου Πειραιά, Κώστα Χλωμούδη, ειδικό σε θέματα Λιμένων, ο οποίος τόνισε προς το Mononews: “H απόφαση για την Μαρίνα της Καλαμαριάς είναι πλέον οδηγός του Συμβουλίου της Επικρατείας για τις παραχωρήσεις που επιχειρεί το ΤΑΙΠΕΔ στη λιμενική βιομηχανία” και συνέχισε: “Η άγνοια για την σημασία και την ιδιαιτερότητα της λιμενικής βιομηχανίας, από το ΤΑΙΠΕΔ, που την αντιμετωπίζει ως real estate είναι πλέον καταγεγραμμένη, δυστυχώς έχουμε να κάνουμε με ένα μηχανισμό σύγχρονης αποικιοκρατίας που θα πρέπει σύσσωμο το πολιτικό μας σύστημα, σύντομα, να αντιμετωπίσει και να αναδιαρθρώσει ως βασικό πατριωτικό καθήκον”.

Για την συσχέτιση της απόφασης για την Μαρίνα της Καλαμαριάς και με τις τρεις αποφάσεις του ΣτΕ για το επενδυτικό πλάνο της κινεζικής εταιρείας στην Πειραϊκή Χερσόνησο, ο Κ. Χλωμούδης, είπε: “Καμιά διαδικασία λοιπόν διαγωνισμού, προς παραχώρηση λιμενικής δραστηριότητας, δεν είναι νόμιμη αν δεν έχει προηγηθεί έκδοση Προεδρικού Διατάγματος για την Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ). Η Απόφαση είναι οδηγός του Συμβουλίου της Επικρατείας για τις παραχωρήσεις που επιχειρεί το ΤΑΙΠΕΔ στη λιμενική βιομηχανία. Η άγνοια για την σημασία και την ιδιαιτερότητα της λιμενικής βιομηχανίας, από το ΤΑΙΠΕΔ, που την αντιμετωπίζει ως real estate είναι πλέον καταγεγραμμένη. Η περίπτωση της ακύρωσης του διαγωνισμού για την παραχώρηση της μαρίνας Καλαμαριάς όπως ανακοίνωσε το ίδιο το ΤΑΙΠΕΔ, σε συνέχεια της με αριθμ. 567/2022 απόφασης του Δ’ Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας, είναι χαρακτηριστική. Η απόφαση του ΣτΕ δικαιώνει το επιχείρημα του Δήμου Καλαμαριάς ότι θα έπρεπε να είχε προηγηθεί η έκδοση Προεδρικού Διατάγματος για την Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) πριν την προκήρυξη του διαγωνισμού”.

Αλλά με το ίδιο σκεπτικό, το ΣτΕ, είχε ακυρώσει τις αποφάσεις – εγκρίσεις για το γενικό προγραμματικό σχέδιο του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς. Ναυτιλιακοί και νομικοί κύκλοι υποστήριζαν ότι ενδεχομένως παρόμοια απόφαση θα εκδώσει το ΣτΕ και για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, αν και ορισμένοι ισχυρίζονταν ότι ο διαγωνισμός της ΕΤΑΔ “έχει κυρίως κενά” για τον τέταρτο προβλήτα.

Η συνέχεια στην πηγή.

Παρόμοια Άρθρα

Back to top button