Σχολεία: Τα σενάρια επανεκκίνησης που εξετάζει το Υπουργείο Παιδείας
Το “βάρος” στη Γ΄ Λυκείου και τις Πανελλαδικές – Εισηγήσεις για να ανοίξουν μετά τις 15 Μαΐου και τα σχολεία των άλλων βαθμίδων για να «αποδεσμευθούν» οι γονείς – Οι παππούδες στα χωριά
«Τα σχολεία μας θα ανοίξουν -εφόσον κριθεί απαραίτητο», είπε την Τρίτη ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας, ενώ σήμερα συνεδριάζει η επιτροπή ειδικών του Υπουργείου Υγείας για το πώς θα πρέπει να γίνει η σταδιακή άρση των μέτρων περιορισμού για την αποφυγή εξάπλωσης του κορωνοϊού.
Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις, θα έχουν ολοκληρωθεί έως το τέλος Ιουλίου (μαζί με ειδικά μαθήματα), όπως επαναλαμβάνει η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, αφού οι εισαγωγικές εξετάσεις για τα πανεπιστήμια αποτελούν προτεραιότητα. Για να πραγματοποιηθούν οι Πανελλαδικές σε αυτό το διάστημα, πρέπει να ξεκινήσουν εντός του Ιουνίου, με πιθανές ημερομηνίες, σύμφωνα με πληροφορίες τις 22 και 29 Ιουνίου. Για τις προαγωγικές εξετάσεις στα σχολεία, η κυρία Κεραμέως απέφυγε να τοποθετηθεί ευθέως και αρκέστηκε να πει ότι υπάρχουν σενάρια για την κάλυψη της ύλης.
Το σχέδιο του Υπουργείου προβλέπει σταδιακή επιστροφή στα θρανία, σε διαφορετικές ημερομηνίες για να μην υπάρξει συνωστισμός και να μπορούν να τηρούνται οι κανόνες υγιεινής στις σχολικές μονάδες. Βασικός στόχος της επαναλειτουργίας των σχολείων σε ένα διάστημα δεκαπέντε-είκοσι ημερών είναι να «αποδεσμευθούν» οι γονείς και να επανακινηθεί η οικονομία.
Όσον αφορά τις ευάλωτες ομάδες, προτείνεται οι ηλικιωμένοι που συγκατοικούν σε σπίτια με μαθητές να απομακρυνθούν, πηγαίνοντας στα χωριά, ώστε να μην έρχονται σε επαφή με τα παιδιά. Υπάρχει πάντως, προβληματισμός για το αν όλοι οι ηλικιωμένοι έχουν τη δυνατότητα να μετακινηθούν σε άλλα σπίτια.
Επιπλέον, προκειμένου να διασφαλισθεί ότι δεν θα τεθούν σε κίνδυνο και οι γονείς μαθητών που τυχόν ανήκουν σε αυτές τις ομάδες, προτείνεται να υπάρχει η δυνατότητα να εξακολουθήσουν να μην πηγαίνουν στα σχολεία τα παιδιά που οι γονείς τους ανήκουν στις ομάδες υψηλού κινδύνου.
Παράλληλα, η μετακίνηση ηλικιωμένων στην επαρχία και σε περιοχές που το σύστημα της πρωτοβάθμιας περίθαλψης είναι αδύναμο, δημιουργεί κινδύνους δημιουργίας νέων εστιών στην περιφέρεια.
Σημειώνεται ότι υπάρχουν εισηγήσεις για σταδιακή επαναλειτουργία των σχολείων, με λίγους μαθητές σε κάθε τάξη και με τους νεώτερους σε ηλικία εκπαιδευτικούς.
Εξ αποστάσεως εκπαίδευση με έμφαση σε γλώσσα και μαθηματικά
Στα δημοτικά σχολεία συνεχίζεται η εξ αποστάσεως εκπαίδευση ενώ παράλληλα δόθηκε η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς για κάλυψη επιπλέον ύλης εκτός επαναλήψεων κατά τη διάρκεια της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
Αυτή η δυνατότητα αφορά σε όλες τις βαθμίδες . Ωστόσο, οποιεσδήποτε ενότητες καλυφθούν, πέραν της ύλης που έχει καλυφθεί έως την ημερομηνία αναστολής λειτουργίας των σχολικών μονάδων, δεν θεωρείται ύλη που έχει διδαχθεί παρά μόνο εφόσον αυτή παραδοθεί και με δια ζώσης διδασκαλία στην τάξη, όταν επαναλειτουργήσουν τα σχολεία. Ειδικά για το Δημοτικό πρέπει να καλυφθούν ενότητες που είναι σημαντικές σε γλώσσα και μαθηματικά για να πάνε στην επόμενη χρονιά.