Σ. Πιτσιόρλας: Υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά

Μοχλό σοβαρής οικονομικής ανάπτυξης και μεγάλης ώθησης της ελληνικής οικονομίας μπορεί να αποτελέσει η ελληνική ναυπηγική και επισκευαστική βιομηχανία της χώρας και τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. “Εντός ελαχίστου χρόνου θα δούμε να ολοκληρώνεται μία αλλαγή μεγάλη, βλέποντας να αναγεννιέται αυτή η βιομηχανία». Αυτό τονίζει με τηλεοπτικές του δηλώσεις στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, Στέργιος Πιτσιόρλας.

Επενδυτικό ενδιαφέρον για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά

Μίλησε στο Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων και τον δημοσιογράφο Γιώργο Κουβαρά από τη Σύρο, με αφορμή τα εγκαίνια της δεξαμενής «Βιολαντώ – Γουλανδρή». Ο κ. Πιτσιόρλας αποσαφηνίζει ότι μετά τη θεαματική αναγέννηση στο Νεώριο «εξελίξεις θα υπάρξουν τόσο στην Ελευσίνα όσο και στον Σκαραμαγκά». Επιβεβαιώνει ότι υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον για τα μεγάλα ναυπηγεία της Αττικής.

Την ίδια ώρα και ο επενδυτής στο Νεώριο, Πάνος Ξενοκώστας, επιβεβαιώνει με τη σειρά του ότι η ΟΝΕΧ ενδιαφέρεται να επενδύσει άμεσα σε Ελευσίνα και Σκαραμαγκά: «Αυτό που ξεκίνησε εδώ (σ.σ. στο Νεώριο) είναι μια σπίθα. Μπορεί να επεκταθεί και στα υπόλοιπα ναυπηγεία της χώρας, όταν αποφασίσουμε να κοιτάξουμε την αλήθεια κατάματα, και να αφήσουμε τις αδράνειες του παρελθόντος πίσω».

«Υπήρχε διαπλοκή με ακατάλληλους επιχειρηματίες»

«Λύνουμε μια εκκρεμότητα δύο δεκαετιών τουλάχιστον», τονίζει ο κ. Πιτσιόρλας. Στην ερώτηση του ΑΠΕ-ΜΠΕ πώς γίνεται να διαθέτει η Ελλάδα τόσο μεγάλο εμπορικό στόλο και να μην έχει ταυτόχρονα τη ναυπηγοεπισκευαστική υποστήριξη, σημείωσε: «Έχετε δίκιο. Η Ελλάδα είναι παράδοξο να μην έχει ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία, και ναυπηγική βιομηχανία γενικότερα. Αυτό οφείλεται στην κακοδιοίκηση δεκαετιών. Οφείλεται στο γεγονός ότι υπήρχε διαπλοκή του κράτους με επιχειρηματίες ακατάλληλους από ένα σημείο και πέρα. Και βεβαίως υπήρχε και μία ευθύνη όλων των παραγόντων, όλων των συντελεστών της διαδικασίας αυτής».

«Η κρίση μας δίδαξε πολλά και ένα από αυτά είναι ότι πρέπει να ξεπεράσουμε αυτές τις παθογένειες. Πρέπει να απαλλαγούμε από τους κρατικοδίαιτους επιχειρηματίες. Πρέπει να απαλλαγούμε από την αντίληψη του κρατισμού γενικότερα και θα πρέπει να αναδιοργανώσουμε τη βιομηχανική μας παραγωγή. Χωρίς βιομηχανική βάση η χώρα δεν μπορεί να αναπτυχθεί».

Και στο ερώτημα τι πρέπει να γίνει, απαντά: «Πρέπει να διαμορφώσουμε πολιτικές που θα εξασφαλίζουν ξανά τη βιομηχανική μας ανάπτυξη. Οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν τον μεγαλύτερο ιδιόκτητο στόλο σε όλο τον κόσμο, η Ελλάδα γίνεται διαμετακομιστικό κέντρο. Από εδώ περνάνε οι θαλάσσιες γραμμές ανεφοδιασμού όλου του κόσμου. Επομένως, είναι αδιανόητο, να μην έχουμε βιομηχανία ναυπηγική». «Ξεκινώντας λοιπόν από την Σύρο, σε ελάχιστο χρόνο θα δούμε να ολοκληρώνεται μία αλλαγή μεγάλη, και θα δούμε να αναγεννιέται αυτή η βιομηχανία».