ΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑΥΠΟΔΟΜΕΣ

Προς δημοπράτηση o Κόμβος Σκαραμαγκά! – 70 εκατ. ευρώ αλλάζουν τις μετακινήσεις στη Δυτική Αθήνα

Η ολοκλήρωση της ημιδιανοιγμένης Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω, που θα συνδέει τη Λ. Σχιστού με την Αττική Οδό, με παράλληλη δημιουργία νέων συνδέσεων στην περιοχή, αλλάζει την εικόνα των οδικών μετακινήσεων στη δυτική πύλη της Αθήνας.

Με τη λειτουργία τού Κόμβου θα βελτιωθεί σημαντικά η καθημερινά προβληματική σήμερα κυκλοφοριακή ροή από την Αθήνα προς το βιομηχανικό κέντρο του Ασπροπύργου και την Ολυμπία Οδό και προς Σχιστό και το λιμάνι του Πειραιά.

Το έργο του Τριπλού Κόμβου Σκαραμαγκά εντάσσεται στο ΠΕΠ Αττικής – προγραμματική περίοδος 2021-2027 με κόστος 70 εκατ. ευρώ, περιλαμβανομένου του ΦΠΑ. Σύμφωνα με τις τελευταίες εξελίξεις η προκήρυξη του έργου τοποθετείται για τις αμέσως επόμενες εβδομάδες με στόχο να υπάρξει ανάδοχος φέτος και τα έργα να ξεκινήσουν στις αρχές του 2024

Στο εξής μεγάλο μέρος της κίνησης θα απορροφά η απευθείας σύνδεση της Λ Σχιστού με την Αττική Οδό μέσω της ημιδιανοιγμένης Περιφερειακής Αιγάλεω. Επίσης, πέρα από τις άλλες συνδέσεις που προβλέπονται, θα ολοκληρωθούν και θα λειτουργήσουν και ο διανοιγμένες Σήραγγες στη στροφή προς Σκαραμαγκά και πριν την Λίμνη Κουμουνδούρου.

Μετά από 25 χρόνια αναμονής, τον δρόμο της υλοποίησης παίρνει το έργο για τη Δυτική Περιφερειακή του Αιγάλεω. Μετά την επανεκκίνηση των διαδικασιών ωρίμανσης το 2017, φτάνει η ώρα της δημοπράτησης του έργου που έχει χαρακτηριστεί ως εθνικής σημασίας και έχει ενταχθεί στον προγραμματισμό του υπουργείου ΥΠΟΜΕ.

Ήδη έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες απαλλοτρίωσης ενώ προχώρησε και η επικαιροποίηση των περιβαλλοντικών όρων καθώς το έργο παραμένει ημιτελές εδώ και αρκετά χρόνια. Η τροποποιημένη περιβαλλοντική μελέτη θα σταλεί προς έγκριση στο ΥΠΕΝ καθώς αποτελεί προαπαιτούμενο για τη δημοπράτηση του έργου. Κανονικά πρέπει να αναμένουμε και την επίσημη ενημέρωση και του Δήμου Χαϊδαρίου, όπως είχε γίνει το 2011 από τον αρχικό μελετητή, Ι. Δραγουμάνοβιτς.

Τρεις νέοι συνδετήριοι κόμβοι

Το έργο «Σύνδεση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω με την Εθνική Οδό (Ε.Ο.) Αθηνών – Κορίνθου και ολοκλήρωση του Κόμβου Σκαραμαγκά» περιλαμβάνει:

  • Ολοκλήρωση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω στο τελευταίο τμήμα της μήκους 1,4 χλμ. μέχρι την Ε.Ο. Αθηνών – Κορίνθου με την κατασκευή του ανισόπεδου ημικόμβου (Η/Κ) Σκαραμαγκά.
  • Αναβάθμιση του υφιστάμενου Ανισόπεδου Κόμβου (Α/Κ) Σχιστού με κατασκευή ενός ακόμη υπερυψωμένου κλάδου με νέα γέφυρα υπεράνω της Εθνικής Οδού (Ε.Ο.) Αθηνών – Κορίνθου.
  • Αναβάθμιση της Ε.Ο. Αθηνών -Κορίνθου στο τμήμα της μεταξύ του Η/Κ Σκαραμαγκά και του Α/Κ Σχιστού με αύξηση και αναδιαμόρφωση των λωρίδων κυκλοφορίας αυτής.
  • Κατασκευή του νέου Α/Κ Ναυπηγείων επί της Λεωφόρου Σχιστού ανάντη των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά που είναι αναγκαίος για την κατάργηση του ισόπεδου σηματοδοτημένου κόμβου στη διασταύρωση με Λεωφόρο Σχιστού και του Ναυτικού Οχυρού Σκαραμαγκά καθώς και την ολοκλήρωση των απαιτούμενων κυκλοφοριακών απαιτήσεων του οδικού δικτύου της περιοχής. Στα πλαίσια της κατασκευής του εν λόγω Ανισόπεδου Κόμβου αλλά και της αναβάθμισης του Α/Κ Σχιστού προβλέπεται και αναδιαμόρφωση της Λεωφόρου Σχιστού στο μεταξύ των δύο αυτών κόμβων τμήμα αυτής.
  • Κατασκευή του απαιτούμενου δικτύου συλλεκτήρων όμβριων της περιοχής που εντάσσεται και εξυπηρετεί και τα παραπάνω οδικά έργα.
  • Εργασίες μετατόπισης/προστασίας των δικτύων Ο.Κ.Ω. (Φυσικό Αέριο, Ελληνικά Πετρέλαια, ΕΥΔΑΠ κ.ά).
Για το 25χρονο (!) "σήριαλ" του Κόμβου Σκαραμαγκά, καθώς και αναλυτική παρουσίαση της μελέτης του έργου, εδώ: Υπερ-κόμβος Σκαραμαγκά: Από το 1997 έως το 2020… κατάφεραν δυο τρύπες στο βουνό! 

Ανάσα σε Εθνική Οδό και λεωφόρο Σχιστού

Η σημερινή ανεπαρκής σύνδεση της Λ. Σχιστού με την Εθνική Οδό δημιουργεί πολλά προβλήματα στους οδηγούς που έρχονται από Πειραιά. Μπλοκαρίσματα προκαλεί και το φανάρι των Διυλιστηρίων. Στο εξής μεγάλο μέρος της κίνησης θα απορροφά η απευθείας σύνδεση της Λ Σχιστού με την Αττική Οδό μέσω της ημιδιανοιγμένης Περιφερειακής Αιγάλεω. Επίσης θα ολοκληρωθούν και θα λειτουργήσουν και ο διανοιγμένες Σήραγγες στη στροφή προς Σκαραμαγκά και πριν την Λίμνη Κουμουνδούρου.

Η κατάσταση των δύο ημιτελών σηράγγων θα εξεταστεί, καθώς αποτελεί μέρος της εργολαβίας.

Ακόμα, θα υπάρξει και ένας κόμβος που θα συνδέει απευθείας τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά με την Εθνική Οδό.

Παρόμοια Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button