Ξηλώνουν πινακίδες στη Γ. Παπανδρέου; To “κερασάκι στην τούρτα” μιας κυκλοφοριακής παράνοιας
Τέσσερις ταμπέλες απαγόρευσης παρκαρίσματος μετρήθηκαν κομμένες στη Γ. Παπανδρέου και ενδεχομένως να είναι και περισσότερες. Πρόκειται -κατά πάσα πιθανότητα- για μια εσκεμμένη ενέργεια, που προσθέτει το δικό της “λιθαράκι” στην χαώδη κατάσταση που επικρατεί στον κεντρικό δρόμο του Δάσους, τον καθημερινό Γολγοθά χιλιάδων ανθρώπων.
Η αποκάλυψη της εξαφάνισης των πινακίδων ξεκίνησε όταν ο κ. Στράτος Καπετανίδης, πολιτικός μηχανικός – συγκοινωνιολόγος, έστειλε στον Δήμο και την Τροχαία εξώδικη διαμαρτυρία για την επικίνδυνη κατάσταση που επικρατεί στον συγκεκριμένο δρόμο, αναφέροντας το παρκάρισμα στη λωρίδα καθόδου στο τμήμα μεταξύ Μάνης και Ηρώων Πολυτεχνείου, όπου τα οχήματα αναγκάζονται να κινηθούν στο αντίθετο ρεύμα (το ίδιο συμβαίνει και στο τμήμα της ανόδου, από Πλατεία Ελευθερίας μέχρι Ηρώων Πολυτεχνείου).
Η Τροχαία απάντησε ότι δεν μπορεί να παρέμβει στο συγκεκριμένο σημείο και να ελέγξει για παράνομη στάθμευση διότι απλά… δεν υπάρχουν απαγορευτικές πινακίδες. Πώς όπως είναι δυνατό να συμβαίνει αυτό, ειδικά εκεί, τη στιγμή μάλιστα που στο ρεύμα ανόδου βρίσκονται 4 αντίστοιχες στη θέση τους;; Ο κ. Καπετανίδης ερεύνησε πιο προσεκτικά το πεζοδρόμιο στο ρεύμα καθόδου και ανακάλυψε τουλάχιστον 4 στύλους πινακίδων κομμένους από τη ρίζα!
Τον ρωτήσαμε μήπως τις γκρέμισαν αυτοκίνητα που ανέβηκαν για στάθμευση στο πεζοδρόμιο, άποψη όμως που απέρριψε, διότι, όπως μας είπε, το πεζοδρόμιο είναι πολύ ψηλό, αλλά και διότι η πρόσκρουση σε αυτούς συνεπάγεται αρκετά σοβαρές ζημιές για τα αυτοκίνητα. “Δεν κόβονται από παρκαρίσματα. Άμα τρακάρεις στον στύλο, που είναι 2 μέτρα, θα διαλυθείς χωρίς να κοπεί ο στύλος”, λέει. Εξάλλου, δεν μπορεί να είναι σύμπτωση ότι δεν γλίτωσε καμία…
Άρα, τι μένει; Άγνωστοι τις έκοψαν σύριζα στην πλακόστρωση, με χειρωνακτικό λυγισμό δεξιά – αριστερά, όπως φαίνεται στην τομή. Έτσι το παρκάρισμα έγινε “νόμιμο”. Για όσους διατηρούν αμφιβολίες σχετικά με την παραπάνω ισχυρή ένδειξη ανθρώπινης παρέμβασης, ο κ. Καπετανίδης σημειώνει ότι απέναντι, στην άνοδο, υπάρχουν στη θέση τους 4 ταμπέλες απαγόρευσης στάθμευσης, ενώ η λωρίδα καθόδου είναι μονίμως κατειλημμένη από σταθμευμένα οχήματα, που καλύπτουν μεγάλο μέρος του πλάτους της.
Στην Εξώδικη Διαμαρτυρία του Στράτου Καπετανίδη στον Δήμο και την Τροχαία, (16/7/2024) αναφέρεται μεταξύ άλλων:
…Απαιτείται λοιπόν η έρευνα στο αντίστοιχο αρχείο του τμήματος του Δήμου Χαϊδαρίου για ύπαρξη κατά την κατασκευή του έργου απαγορευτικών πινακίδων στο εν λόγω τμήμα της καθόδου και σε κάθε περίπτωση η άμεση τοποθέτηση απαγόρευσης στάθμευσης με κάθετη σηματοδότηση. Και επειδή σε όλη την οδό Παπανδρέου παρατηρείται το φαινόμενο της παράνομης στάθμευσης, παρόλη την ύπαρξη απαγορευτικών πινακίδων ή συμπληρωματική οριζόντια σήμανση της οδού με κίτρινη απαγορευτική γραμμή στην κάθοδο από οδό Μάνης έως την Ηρώων Πολυτεχνείου, απαιτείται η συχνή επιτήρηση της οδού εκ μέρους της Τροχαίας και στις δύο κατευθύνσεις για την ασφαλή διέλευση των διερχομένων οχημάτων.
Σε περίπτωση σύγκρουσης, τύποις θα ευθύνονται τα αυτοκίνητα της καθόδου λόγω παραβίασης της διπλής διαγράμμισης εν τοις ουσία όμως θα ευθύνονται τα παρκαρισμένα οχήματα στο δεξί τμήμα της οδού.
Για την κατάσταση στη Γ. Παπανδρέου έχει χυθεί πολύ μελάνι. η κατασκευή της με τη σημερινή της μορφή επί διοίκησης Μαραβέλια δημιούργησε ένα καθημερινό πρόβλημα στη ζωή των κατοίκων της συνοικίας. Το παράνομο παρκάρισμα είναι η βασική πτυχή του, που έμεινε αναπάντητο από τις υπηρεσίες που είναι αρμόδιες για την τήρηση τάξης. Για το κομμάτι της που μιλάμε σήμερα, από Ηρώων Πολυτεχνείου έως Μάνης, οι πληροφορίες συγκλίνουν ότι αρχικά προβλεπόταν να είναι μονόδρομος προς τη Μάνης. Σε αυτή την περίπτωση, το παρκάρισμα δεν θα αποτελούσε πρόβλημα. Όμως ένας δρόμος διατομής 6 μέτρωνδεν μπορεί να υποστηρίξει δύο ρεύματα και θέσεις παρκαρίσματος. Έπρπε να είναι ή φαρδύτερος για να είναι δυνατή ή στάθμευση, όμως αδύνατο διότι θα είχαν εξαφανιστεί τελείως τα πεζοδρόμια, ή στενότερος πχ 5 μ., ώστε να μην μπαίνει στο μυαλό κανενός να αφήσει εκεί το όχημά του. Με την τωρινή μορφή επιτεύχθηκε το μέγιστο λάθος.
Θα ήταν πολύ χρήσιμο να δούμε την αρχική μελέτη του δρόμου, που εκπόνησε ο ΑΣΔΑ (αλλά δεν έχει στη διάθεσή του ο Δήμος Χαϊδαρίου, όπως πληροφορούμαστε). Θεωρούμε ακόμα σίγουρο ότι η κατασκευή της οδού συνοδευόταν από ευρύτερη συγκοινωνιακή μελέτη της περιοχής, η οποία επίσης πρέπει να έρθει στο φως. Όλα αυτά για είναι δυνατή μια εκτίμηση για το πώς θα μπορούσε να βελτιωθεί η τωρινή κυκλοφοριακή κατάσταση. Δεχόμαστε ότι είναι περίπλοκο και χρονοβόρο (με δεδομένο ότι οι αλλαγές χρειάζονται διάφορες διαδικασίες και ΦΕΚ), αλλά, όποιος λύσει τον γόρδιο δεσμό του Δάσους, μόνο να κερδίσει θα έχει…
Μ.Χ.