Η Περιφέρεια Αττικής για το αντιπλημμυρικό της Λεωφόρου Αθηνών στο Χαϊδάρι

Λ. Αθηνών, μπροστά στο Δημαρχείο, 2015.

Η Αντιπεριφέρεια Δυτικού Τομέα εξέδωσε ανακοίνωση για το στάδιο ωρίμανσης στο οποίο βρίσκονται τρία σημαντικά αντιπλημμυρικά έργα της Δυτικής Αθήνας, καθώς το θέμα κυριαρχεί στην επικαιρότητα μετά τα τραγικά γεγονότα της Μάνδρας. Μεταξύ των έργων είναι και ο μεγάλος συλλεκτήριος αγωγός της Λεωφόρου Αθηνών, την έναρξη του οποίου περιμένει διακαώς το Χαϊδάρι εδώ και πολλούς μήνες (ή με ευρύτερη ματιά εδώ και πολλά χρόνια, όπως θα δούμε παρακάτω).

Στην ανακοίνωσή της αναφέρει η Αντιπεριφέρεια: 

Αντιπλημμυρικό Λεωφόρου Αθηνών

Το 2015, στην περιοχή του Χαϊδαρίου προκλήθηκαν έντονα πλημμυρικά φαινόμενα. Η Περιφέρεια Αττικής αντιμετώπισε το θέμα, δημοπράτησε ένα μεγάλο έργο, το οποίο και έχει ανάδοχο από τον Αύγουστο του 2016. Έπειτα από πολλές γραφειοκρατικές αγκυλώσεις, έχουμε φτάσει στο εξής σημείο: η κυκλοφοριακή μελέτη που θα ρυθμίζει την κυκλοφορία λόγω των έργων, είναι κατατεθειμένη προς έγκριση στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση. Έχουμε αποστείλει έγγραφο στην Αποκεντρωμένη για το επείγον της κατάστασης.

Εφόσον η μελέτη αυτή εγκριθεί, θα υποβληθεί στην οικεία Αστυνομική Διεύθυνση, η οποία θα λάβει και την απόφαση για την εφαρμογή της. Αμέσως μετά θα ξεκινήσει το έργο.

Από το 2006!

Η σημασία του αντιπλημμυρικού έργου της Λεωφόρου Αθηνών είναι πολύ μεγάλη για το Χαϊδάρι και δίκαια χαρακτηρίστηκε σαν «έργο της εικοσαετίας». Θα συγκεντρώνει όλα τα νερά που κατεβαίνουν από το Ποικίλο Όρος και θα τα διοχετεύει στον Κηφισό. Τώρα υπάρχουν αντιπλημμυρικοί αγωγοί που συλλέγουν νερά από το Δάσος και το βουνό (πχ κάτω από την οδό Πύλου και την Ιερού Λόχου) αλλά στη συνέχεια δεν υπάρχει αγωγός για να τα δεχτεί και έτσι κυλούν επιφανειακά στη Λεωφόρο και μπαίνουν στο πέραν της Λεωφόρου Χαϊδάρι, από την οδό Κορυτσάς, προκαλώντας πλημμύρες και καταστροφές! Η καλή τύχη έχει βοηθήσει να μην έχουμε και θύματα. Οι υπάρχοντες αγωγοί ομβρίων των οδών Φαβιέρου, Ιερού Λόχου και Πύλου θα συναρμοστούν με τον νέο κεντρικό αγωγό της Λεωφόρου Αθηνών. Κανονικά το έργο ξεκινάει από κάτω προς τα πάνω, δηλαδή από Αιγάλεω προς Χαϊδάρι. Όμως επειδή υπάρχουν σοβαρά προβλήματα στην οδό Πύλου, όπου το έδαφος βουλιάζει, υπάρχει αίτημα από τον Δήμο να ξεκινήσει το έργο από εκεί.

Το συνταρακτικό είναι ότι το αντιπλημμυρικό κάτω από την Λ. Αθηνών έχει ολοκληρωθεί στο τμήμα του Αιγάλεω και φτάνει μέχρι τα όρια της πόλης μας (Κάμπινγκ). Και ενώ περιλαμβανόταν στην ίδια εργολαβία και το τμήμα του Χαϊδαρίου, το 2006 τα έργα σταμάτησαν (!), με το πρόσχημα των κυκλοφοριακών προβλημάτων, σύμφωνα με πληροφορίες μας. 

Από τότε δεν έγινε τίποτε και στο μεταξύ το Χαϊδάρι πλημμύρισε πολλές φορές, δύο από τις οποίες ήταν πολύ επικίνδυνες (Φεβρουάριος 2013 και Οκτώβριος 2015).

Ιερού Λόχου, 2015, δείγμα της τρομερής ορμής του ρέματος. Τα νερά που κατεβαίνουν από το Στρατόπεδο, αντί να μπαίνουν στο ρέμα που βρίσκεται κάτω από την Ιερού Λόχου κυλούν επιφανειακά, γιατί υπήρξε αστοχία στο έργο συλλογής τους στην συμβολή των οδών Ρίμινι και Φλούντζη. Το πρόβλημα αυτό σχεδιάζεται να αντιμετωπιστεί με νέα σχάρα συλλογής στην περιοχή αυτή.

Μετά το 2015 η δημοτική αρχή και η Περιφέρεια επανέφεραν στο φως την υπάρχουσα μελέτη, η οποία δημοπρατήθηκε τον Αύγουστο του 2015, με την ελπίδα ότι θα ξεκινήσουν τα έργα τον Δεκέμβριο του ίδιου χρόνου. Το έργο είχε προϋπολογισμό 9.900.000 € και η δημοπράτηση έγινε στις 30 Αυγούστου 2015 με τη συμμετοχή 17 εργοληπτικών επιχειρήσεων. Η μέγιστη έκπτωση, η οποία κατατέθηκε, ανήλθε σε ποσοστό 66,80 %. Ενώ αναμενόταν έναρξη των εργασιών περί τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους, κατατέθηκε ένσταση από άλλη εργοληπτική εταιρεία, που προκάλεσε σημαντική καθυστέρηση.

Ο διαγωνισμός κατοχυρώθηκε οριστικά υπέρ του αναδόχου που έδωσε τη μεγαλύτερη έκπτωση, τον επόμενο χρόνο, Αύγουστο του 2016. Και ενώ φαινόταν ότι το έργο ξεκινάει, άνοιξε ένας άλλος κύκλος γραφειοκρατικών διαδικασιών, κυρίως σχετικά με την κυκλοφοριακή μελέτη, που προκάλεσαν επιπλέον 15 μήνες καθυστέρηση. Τώρα η Περιφέρεια Αττικής και ο Δήμος Χαϊδαρίου αναφέρονται σε έναρξη των εργασιών εντός του 2017.

Ας περιμένουμε όμως να δούμε αν έχει ολοκληρωθεί η αλληλογραφία μεταξύ των δημοσίων υπηρεσιών και η συλλογή υπογραφών…

Χαρακτηριστικά του έργου

Ο αντιπλημμυρικός αγωγός της Λ. Αθηνών θα κατασκευαστεί στη δεξιά λωρίδα του ρεύματος ανόδου και θα έχει μήκος 1486 μ., από το Κάμπινγκ μέχρι την οδό Πύλου, στο Δάσος.

Συγκεκριμένα:

Ορθογωνικός αγωγός μήκους 606 μέτρων και διατομής (α) 2,50×1,80 σε μήκος 455 μέτρων και (β) 2,00×2,00 σε μήκος 151 μέτρων, ο οποίος θα συνδέσει τον υφιστάμενο αγωγό επί της οδού Πύλου στο Δήμο Χαϊδαρίου διατομής Ω 1,30/1,95 με τον υφιστάμενο ορθογωνικό αγωγό διατομής 4,00×2,00 στο ύψος της οδού Ιερού Λόχου στο Δήμο Χαϊδαρίου.

2. Ορθογωνικός αγωγός μήκους 880 μέτρων και διατομής (α) 4,00χ2,00 μήκους 49 μέτρων και (β) 2,70×2,50 μήκους 831 μέτρων ο οποίος θα συνδέσει τον υφιστάμενο αγωγό ορθογωνικής διατομής 4,00×2,00 στο ύψος της οδού Φαβιέρου (διαμορφωμένος κόμβος στο Παλατάκι) Χαϊδαρίου με το υφιστάμενο έργο συμβολής με τον αγωγό 4,00×3,00 στο ύψος της οδού Πατριάρχου Σεργίου στο Δήμο Περιστερίου.