ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΕΙΔΗΣΕΙΣ

‘Οταν φάγανε μπαμπέσικα τα πεύκα της πλατείας του Δάσους

 

Πριν πάρει τη σημερινή εικόνα η πλατεία του Δάσους (Παπανδρέου και Πολυτεχνείου), υπήρχε ένα συντριβάνι, ίδιο με της πλατείας Ηρώων στο Κέντρο. Είχε και πολλά πεύκα. Σήμερα μένουν δύο, το ένα οριζοντιωμένο και ανά πάσα στιγμή κίνδυνος για πτώση και δυστύχημα.

γράφει ο Κίμων Ε. Φουντούλης

Τι έγιναν τα υπόλοιπα δέντρα; Έφυγαν οικειοθελώς; Όχι! Τα φάγανε μπαμπέσικα 30 χρόνια πριν! Να πώς μέσα από τις εικόνες και τα δημοσιεύματα της εποχής.

Για να υλοποιηθεί το σχέδιο υποβάθμισης της πλατείας κάτω από το επίπεδο της Γ. Παπανδρέου, τα δέντρα γκρεμίστηκαν από τον εκσκαφέα. Όσα δεν πρόλαβαν να τα ρίξουν, «σώθηκαν» για λίγες εβδομάδες. Εκατόν εξήντα επτά υπογραφές από τους τότε θαμώνες της πλατείας μάζεψε ο γράφων για τη διάσωσή τους μέσα σε ένα βράδυ.

'Οταν φάγανε μπαμπέσικα τα πεύκα της πλατείας του Δάσους 2

Ο μεγαλόκαρδος και περιβαλλοντικά ευαίσθητος τότε δήμαρχος, έδωσε εντολή και έφτιαξαν παρτεράκια, γλάστρες γύρω από τις γυμνές ρίζες των πεύκων!

Ήταν όμως ευαίσθητα… και απροσάρμοστα! Ξεράθηκαν. Ξηλώθηκαν και πολλές νεραντζιές από τα πεζοδρόμια της Ηρώων Πολυτεχνείου, που ποτέ δεν χαρακτηρίστηκε πεζόδρομος νομίμως. Απορρόφηση πόρων και εντυπωσιοθηρία δίχως ασφάλεια! Η συνταγή της πτώχευσης. Έτσι τα αυτοκίνητα παραμένουν κτήτορες στον «πεζόδρομο».

'Οταν φάγανε μπαμπέσικα τα πεύκα της πλατείας του Δάσους 4

Φυτεύτηκαν όμως δύο πλατάνια. Παρά το νερό που πίνουν, η πλήρης τσιμεντοκάλυψη και το βραχώδες υπέδαφος δεν επιτρέπουν ομαλή ανάπτυξη για τα δέντρα.

Τι μπορεί να γίνει σήμερα;

  • Άμεση έκδοση κανονιστικής απόφασης για απαγόρευση στάθμευσης και αστυνόμευση στο τμήμα του δήθεν πεζόδρομου. Οι μπάρες δεν έχουν αποτέλεσμα και το προβλέψαμε εγκαίρως.
  • Αν είναι δυνατόν, ας τακτοποιηθεί πολεοδομικά η κληρονομιά της κακοδιοίκησης των χρόνων της ευμάρειας.
  • Διευκόλυνση βάδισης σε όλο το πλάτος με γκρέμισμα μικρών τμημάτων παρτεριών που περιορίζουν τους πεζούς.
  • «Αγρίεμα» στα λεία μάρμαρα του πεζοδρόμου ή αντικατάσταση τμήματος, τουλάχιστον, για αποφυγή περαιτέρω δυστυχημάτων.
  • Διευκόλυνση κίνησης μικρών οχημάτων –όχι φορτηγών- στο τμήμα της οδού Αφροδίτης, όπου επίσης δεν υφίσταται κανονική πεζοδρόμηση, με κατασκευή ασφαλών πεζοδρομίων και χαρακτήρα ήπιας κυκλοφορίας.
  • Μονοδρόμηση της Αφροδίτης προς Πλατεία και Γ. Παπανδρέου από Πλατεία προς Άνω Δάσος. Έτσι διασφαλίζονται ασφάλεια, κίνηση, στάθμευση. Ιδού άλλη μια Ρόδος!

Το άλμα απαιτεί ικανότητες, προϋποθέτει θέληση.

 

Παρόμοια Άρθρα

Ένα Σχόλιο

  1. Τόση παρελθοντολογία δεν σας τιμά. Σαν την γλώσσα που “πάει” στο δόντι που πονάει….
    Περιμένω να στρέψετε την ευαισθησία σας και στα δεκάδες πεύκα που κόπηκαν την τελευταία τριετία και, αν το κάνετε, πείτε μας και τι έγιναν οι δεκάδες τόνοι ξύλου των πεύκων. Δόθηκαν στους φτωχούς και ανήμπορους;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button