Ήρθε η ώρα να βρουν το μάστορά τους τα “ορκ” της Λεωφόρου Αθηνών;
“Η δεξιά λωρίδα της Λεωφόρου Αθηνών είναι κίνδυνος-θάνατος. Υπάρχει μία διάβαση πεζών χωρίς φωτεινή σήμανση στο ύψος του Camping, που εξυπηρετεί μεταξύ άλλων και ξένο κόσμο, και οι ξένοι έχουν πάθει την πλάκα τους. Στέκονται έκπληκτοι και κοιτούν τα ορκ που δεν σταματούν ούτε με αλεξίπτωτο. Αν γεμίσουν ταμπέλες με το όριο ταχύτητας το δρόμο και στήσει δύο-τρία μπλόκα η Tροχαία, σε λίγους μήνες θα έχουμε εξοφλήσει το χρέος. Δεν θα μας σώσει καμιά πεζογέφυρα. Όσο η παρανομία είναι νόμος, με την ψηφοθηρική ανοχή των αρχόντων μας που δεν θέλουν να στεναχωρήσουν κανέναν, το αίμα στην άσφαλτο θα ρέει ποτάμι.” (γράφει ο me)
Το σχόλιο αυτό αναγνώστη μας δημοσιεύσαμε πριν από αρκετό καιρό. Δυστυχώς επί χρόνια δεν άλλαξε τίποτε στην ασυδοσία των ανεγκέφαλων και αυτή πληρώθηκε πολύ ακριβά στη Λεωφόρο Αθηνών, ακόμη και με νεκρούς. Η παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη είναι συχνότατο φαινόμενο, οι ιλιγγιώδεις ταχύτητες είναι διαδεδομένο “σπορ”. Όλα αυτά σε έναν οδικό άξονα που με 8 λωρίδες σχίζει την πόλη στα δύο και κάνει πολλούς να νομίζουν ότι διασχίζουν εθνική οδό ταχείας κυκλοφορίας και όχι αστικό δρόμο με όριο 60 χλμ.
Η Τροχαία ήταν παντελώς απούσα και εμφανιζόταν μόνο στα ατυχήματα – δυστυχήματα.
Υπάρχει όμως μία εξέλιξη που ελπίζεται βάσιμα ότι θα βάλει φρένο στην αντικοινωνική οδήγηση. Ένα ψηφιακό σύστημα, στο οποίο αναφέρθηκε σε συνέντευξή του ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, θα ανιχνεύει μέσω καμερών μια σειρά από σοβαρές παραβάσεις που θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια εποχούμενων και πεζών. Στο πλαίσιο αυτό θα εγκατασταθούν 1.000 κάμερες σε πολυσύχναστους οδικούς άξονες, μεταξύ τους και στη Λεωφόρο Αθηνών.
Οι κάμερες θα αποτελούν μέρος ενός ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος για την ενιαία καταγραφή των κλήσεων, το οποίο θα δέχεται επίσης πληροφορίες από τις ηλεκτρονικές συσκευές των αστυνομικών της Τροχαίας (tablets με άμεση διασύνδεση με το πληροφοριακό σύστημα) και επίσης από τις ηλεκτρονικές συσκευές και τα πληροφοριακά συστήματα των υπαλλήλων της Δημοτικής Αστυνομίας.
Με όλες αυτές τις πληροφορίες, το λογισμικό θα ανιχνεύει τα προσωπικά στοιχεία του κατόχου του οχήματος, προκειμένου να του αποστέλλεται το πρόστιμο είτε μέσω sms ή μηνύματος viber στο κινητό του τηλέφωνο, είτε μέσω της θυρίδας του πολίτη στον ιστότοπο gov.gr. Παράλληλα, στις σοβαρότερες παραβάσεις, θα μπορεί να γίνεται ψηφιακή αφαίρεση διπλώματος και απόδοση των πόντων στο Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών (ΣΕΣΟ).
Η ύπαρξη καμερών στον δημόσιο χώρο αντιμετωπίζεται με σκεπτικισμό από πολιτικούς χώρους και μεμονωμένους πολίτες. Όμως αυτή τη στιγμή, με δεδομένη την αδυναμία της Τροχαίας να παρέμβει, είναι μία λύση. Εδώ είμαστε για να δούμε πώς θα προχωρήσει -και κυρίως- πώς θα λειτουργήσει.