ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Οδήγηση ηλικιωμένων: Η “άλλη” αλήθεια που καταγράφουν τα στατιστικά

Αρκετοί πιστεύουν ότι ότι οι ηλικιωμένοι οδηγοί μετά το 70ο έτος της ηλικίας τους δεν πρέπει να πιάνουν τιμόνι, παρουσιάζοντάς τους ως επικίνδυνους και ακατάλληλους για οδήγηση. Μαλιστα κάθε ατύχημα – δυστύχημα στο οποίο εμπλέκεται άτομο μεγαλύτερης ηλικίας ως οδηγός γνωρίζει ευρεία δημοσιότητα. Η αλήθεια, όμως, είναι διαφορετική από αυτήν που νομίζουν οι περισσότεροι και η οριζόντια απαγόρευση της οδήγησης, με βάση το ηλικιακό κριτήριο, που ζητούν αρκετοί, δεν είναι δίκαιη.

Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτών Οδήγησης έχει δώσει στη δημοσιότητα τα στοιχεία έρευνας, που αποδεικνύουν ότι οι ηλικιωμένοι οδηγοί δεν είναι τόσο επικίνδυνοι όσο θέλουν να τους παρουσιάζουν κάποιοι ούτε τόσο αφελείς ώστε να πίνουν και να οδηγούν ή να «τρέχουν» με ιλιγγιώδης ταχύτητες όπως συμβαίνει με νεότερους ηλικιακά. 

Σύμφωνα με τα στοιχεία, η εμπλοκή ηλικιωμένων οδηγών σε τροχαία:

Άνω των 65 ετών  είναι 16,6%,

Άνω των 75 ετών είναι 8,06%.

Η ηλικία δεν αποτελεί κριτήριο για την ικανότητα οδήγησης. Η οριζόντια απαγόρευση στην οδήγηση για τους ηλικιωμένους είναι άδικη και δεν λαμβάνει υπόψη τις ατομικές διαφορές και ικανότητες, υποστηρίζουν άλλοι.

Οι περισσότεροι ηλικιωμένοι τονίζουν ότι αναγκάζονται να οδηγούν σε μεγάλη ηλικία γιατί στη χώρα μας δεν υπάρχουν εναλλακτική τρόποι μετακίνησης.

Οι πρακτικές εξετάσεις για τους ηλικιωμένους οδηγούς που θέλουν να ανανεώσουν το δίπλωμα τους είναι μια διαδικασία, που επαναλαμβάνεται ανά τριετία.

Παρόμοια Άρθρα

Εγγραφή
Notify of
guest
0 Comments
Παλαιότερα
Νεότερα Δημοφιλέστερα
Inline Feedbacks
Δείτε όλα τα σχόλια
Back to top button
0
Πάρτε μέρος στη συζήτηση!x