Το νέο εγχείρημα του ΟΑΣΑ στην παροχή συγκοινωνιακού έργου, που θα κάνει πρώτη εμφάνιση στο Χαϊδάρι, αναδεικνύει ο “Ελεύθερος Τύπος”. Ήδη έχει γίνει η πρώτη δοκιμή στις 9 Νοεμβρίου, στη διαδρομή Δάσος – Κέντρο Χαϊδαρίου. Το πιο φρέσκο νέο από το δημοσίευμα αυτό είναι ότι το λεωφορειάκι διατίθεται χωρίς τίμημα από τον ΟΑΣΑ, αλλά τα έξοδα λειτουργίας βαρύνουν τον Δήμο. Η συχνότητα διέλευσης θα είναι 35 λεπτά.

Όπως, λοιπόν, σημειώνει ο Ελεύθερος Τύπος, το πρόγραμμα αυτό εντάσσεται σε ευρύτερο σχεδιασμό του Οργανισμού, ωστόσο αποδεικνύεται υπό τις παρούσες περιστάσεις και εξαιρετικά αναγκαίο. Μεσούσης της πανδημίας και δεδομένης της ανάγκης για αποσυμφόρηση των Μέσων Μεταφοράς ακόμα και περιφερειακά, ανάλογες προτάσεις εξυπηρέτησης του κόσμου είναι καλοδεχούμενες.

Η αρχή θα γίνει πιλοτικά από έναν δήμο της Δυτικής Αττικής, το Χαϊδάρι, και έγιναν ήδη οι πρώτες δοκιμαστικές διαδρομές. Στόχος είναι να μπει σε κανονική λειτουργία πριν από τα Χριστούγεννα και στη συνέχεια να επεκταθεί και σε άλλους δήμους της χώρας.

Η γραμμή θα συνδέει την περιοχή του Δάσους Χαϊδαρίου με την κεντρική οδό Στρ. Καραϊσκάκη μέσω μιας κυκλικής διαδρομής που εξυπηρετεί μεγάλο τμήμα του Χαϊδαρίου, δηλαδή τις περιοχές του Δάσους, των Κουνελίων και του κεντρικού Χαϊδαρίου. Για τη λειτουργία της συγκεκριμένης γραμμής ο ΟΑΣΑ θα διαθέσει στο δήμο ένα λεωφορείο τύπου midi bus. Η χωρητικότητά του είναι για 25 καθήμενα άτομα και η συχνότητα διέλευσής του υπολογίζεται περίπου στα 35 λεπτά.

Οπως διευκρινίζουν από τον Δήμο Χαϊδαρίου, η λειτουργία δημοτικών λεωφορειακών γραμμών με προκρατήσεις θέσεων στηρίζεται σε έναν σχεδιασμό ανεξάρτητο από τις έκτακτες συνθήκες που αντιμετωπίζουμε λόγω της πανδημίας. Ωστόσο, η δημοτική αρχή επιδίωξε την επιτάχυνση της έναρξης λειτουργίας της γραμμής για να διευκολύνει τη μετακίνηση των κατοίκων χωρίς συνθήκες συνωστισμού.

Ενδιαφέρον, ωστόσο, έχει και ο τρόπος που θα προκρατείται η θέση. «Η βασική διαδικασία κράτησης θέσης σε άμεσο χρόνο θα είναι μέσω εφαρμογής από υπολογιστή ή κινητό τηλέφωνο. Ατομα που δεν έχουν πρόσβαση σε σύγχρονη τεχνολογία, θα μπορούν να το κάνουν και τηλεφωνικά, αλλά από την προηγούμενη ημέρα. Αλλά αν δεν έχουν συμπληρωθεί όλες οι θέσεις, το λεωφορείο θα μπορεί να παίρνει από τις στάσεις και επιβάτες που δεν έχουν κάνει κράτηση θέσης», εξηγούν από το δήμο.

Οσον αφορά στο πρακτικό κομμάτι της χρηματοδότησης, το λεωφορείο που θα εξυπηρετεί την πιλοτική γραμμή θα διατεθεί από τον ΟΑΣΑ στον Δήμο Χαϊδαρίου χωρίς τίμημα, αλλά το κόστος λειτουργίας της γραμμής αναλαμβάνει ο δήμος.

Πηγή: eleftherostypos.gr