Νίκος Γιαννιός: πέντε δεκαετίες ιστορία της αυτοκίνησης στην Ελλάδα
Ο κ. Νίκος Γιαννιός έζησε ενεργά πέντε δεκαετίες και πλέον την ιστορία της Mercedes στην Ελλάδα! Και, γιατί όχι, έγραψε ένα κομμάτι αυτής της ιστορίας από τότε που “μαστοράκι” ξεκίνησε το 1963 στην πάλαι ποτέ κραταιά ΒΙΑΜΑΧ. Μέχρι και σήμερα, που χιλιάδες “κυρίες πολυτελείας” πέρασαν από τα χέρια του, στο δικό του συνεργείο.
“Ψυχή” τής Giannios Bros από το 1967, χτίζει σχέσεις εμπιστοσύνης με τους πελάτες του. Δυναμικός, δημιουργικός και εργατικός ίδρυσε από μικρή ηλικία τη δική του εταιρεία. Εξελίχθηκε σε πρότυπη μονάδα για την φροντίδα των κορυφαίων μοντέλων Mercedes και smart, κερδίζοντας την επαγγελματική αναγνώριση αμέτρητων ιδιοκτητών της απαιτητικής εταιρείας. Όποιος επισκέπτεται το μαγαζί του, ίσως θα έχει τύχει να βρεθεί μπροστά σε θωρακισμένα “θηρία” του κρατικού στόλου, τα οποία οι υπεύθυνοι εμπιστεύονται στα χέρια του.
Ο κ. Νίκος Γιαννιός μιλάει για την πολύχρονη σχέση στοργής με την αυτοκίνηση
Τι σημαίνει για σας “φροντίζω” μια Mercedes;
Αγάπη και ικανοποίηση. Ήμουν τυχερός στη ζωή μου να ακολουθήσω το “αστέρι”. Μετά από πέντε χρόνια “περιπλάνηση” ήρθα στη Mercedes και θα φύγω όταν πεθάνω. Θυμάμαι όταν, πολύ νέος ακόμα, μοντάριζα τους πρώτους μου κινητήρες μόνος μου: Τον σταύρωνα, τον φίλαγα, έλεγα “καλοτάξιδος” και μετά τον έβαζα μπροστά! (Σσ. τα μάτια του βουρκώνουν). Τώρα αυτό το ανέθεσα στους γιους μου. Από το 1969 που αγόρασα την 170, μέχρι σήμερα, σε άλλη μάρκα δεν έχω ξαναμπεί…
Ποια μοντέλα “σημάδεψαν” τη Mercedes, κατά την άποψή σας, όσα χρόνια την υπηρετείτε;
Όλα τα μοντέλα “S”: 300S, 280ES κτλ. Μεγάλη ιπποδύναμη, “γεμάτα”, αριστοκρατικά, φινέτσα για τους πλούσιους και ωραία να τα χαζεύουμε οι υπόλοιποι. Μετά το 1990 η εταιρεία έβαλε πρώτη από όλους στα αυτοκίνητα παραγωγής το ABS, τον αερόσακο και άλλα ηλεκτρονικά καλούδια.
Εμείς είμαστε τεχνίτες
Έχετε επισκεφτεί τα εργοστάσια στη Γερμανία. Διαπιστώσατε εκεί διαφορές μεταξύ του Έλληνα τεχνίτη και του Γερμανού;
Έχω πάει στο εργοστάσιο της Στουτγκάρδης, του Μονάχου, του Ντύσελντορφ. Εκεί οι εργαζόμενοι είναι τυποποιημένοι. Εμείς είμαστε τεχνίτες. Προχωράμε πέρα από τις οδηγίες, όταν αυτές δεν καλύπτουν τις ανάγκες. Η σκέψη μας δίνει λύσεις και είναι στο αύριο. Στα παλιά μοντέλα κάναμε τέλειες βελτιώσεις, μονταρίσματα, “πειράζαμε τους κινητήρες και άλλα πολλά. Γιατί άραγε δεν κατασκευάζουμε εμείς Mercedes;
Σήμερα, στην αποθέωση τής ηλεκτρονικής τεχνολογίας στο αυτοκίνητο, πόσα περιθώρια προσωπικής πρωτοβουλίας έχει ένας τεχνίτης; Με άλλα λόγια, έχει πια αξία η ικανότητα ή όλα τα κάνουν τα μηχανήματα σε ένα συνεργείο;
Πράγματι, δουλεύουμε μαζί με τα μηχανήματα. Όμως το ίδιο το μηχάνημα έχει απαιτήσεις. Χρειάζονται στέρεες τεχνικές γνώσεις, καθώς και τέλεια γνώση τής αγγλικής.
Ποια προσόντα ζητάτε από ένα νεαρό τεχνίτη που έρχεται στη δουλειά σας; Έχουμε καλούς μάστορες στις μέρες μας;
Έχουμε καλούς τεχνίτες. και ζητάω απ’ αυτούς ευσυνειδησία, σεβασμό στον πελάτη, ευγένεια, προθυμία. Θέλω ο καθένας να μπορεί να “μείνει στο πόδι μου” όταν εγώ λείπω από το συνεργείο. Πρέπει να τους έχω εμπιστοσύνη. Σταδιακά εδώ τα παιδιά γίνονται άψογα. Τον νέο τον κρίνω από τον τρόπο που σκουπίζει τη ράμπα, πριν ανεβεί άλλο αυτοκίνητο…
Σαν καταστάλαγμα: Τι είναι αυτό που έκανε το μαστοράκι τής δεκαετίας του 1960, ιδιοκτήτη ενός μεγάλου, επιτυχημένου συνεργείου;
Βελτιώνω συνέχεια τη δουλειά μου.
Την αγάπη του για το αυτοκίνητο, αλλά και τις αυστηρές αρχές στην δουλειά, ο κ. Νίκος Γιαννιός έχει εμφυσήσει και στους δύο γιους του Κώστα και Γιώργο Γιαννιό.
Λ. Αθηνών 251, τηλ 210 5325310