Έργα βελτίωσης της καθημερινότητας ύψους 100 εκατ. ευρώ μέσα στην επόμενη τριετία δρομολογεί ο Δήμος Νίκαιας – Αγ. Ι. Ρέντη. Το πιο χαρακτηριστικό από αυτά, το οποίο ο ίδιος ο δήμαρχος Γιώργος Ιωακειμίδης θεωρεί εμβληματικό, αφορά την κατασκευή δικτύου πεζοδρόμων – ποδηλατοδρόμων συνολικού μήκους 20 χλμ., με στόχο την ανάπτυξη της πόλης στο ευρωπαϊκό πλαίσιο των ήπιων μορφών κυκλοφορίας, με επίκεντρο τον σταθμό μετρό “Άγιος Νικόλαος”.

Ο πρώτος λόγος που το “Χαϊδάρι Σήμερα” δημοσιεύει την είδηση που αφορά έναν άλλο δήμο είναι ακριβώς το περιεχόμενο του έργου: Είναι ό,τι λείπει και σε εμάς, μια πόλη εχθρική στο πεζό και τον ποδηλάτη. Στην οποία, επιπλέον, ο σταθμός μετρό Αγ. Μαρίνα είναι δυσπρόσιτος με οπποιοδήποτε μέσο και τρόπο.

Υπάρχει όμως και κάτι ακόμα, κατά τη γνώμη μας πολύ σημαντικό. Στη Νίκαια έχει αρχίσει η σχετική διαδικτυακή διαβούλευση από τις αρχές Σεπτεμβρίου και σχεδιάζουν να τη συνεχίσουν διά ζώσης μόλις τελειώσει η καραντίνα. Η σύγκριση με “τα δικά μας” είναι απογοητευτική. Στο Χαϊδάρι επίκειται η ανάπλαση της οδού Φαβιέρου και δεν έχει ιδέα κανείς, είτε μαγαζάτορας είτε κάτοικος, τι πρόκειται να φτιαχτεί. Στην Αρεοπόλεως κατασκευάστηκε πεζόδρομος ερήμην των κατοίκων, που αντιδρούν σφοδρά, αλλά κανενός δεν ιδρώνει το αφτί. Ανακοινώνεται ανάπλαση στην πλατεία του Δάσους, μέσα στο πλήρες σκοτάδι. Εξαγγέλλεται ανάπλαση σε Καραϊσκάκη – Αστυθέα – Ελαιώνα χωρίς καμία ενημέρωση για τις αλλαγές που προωθούνται.

Μας αντιλαμβάνονται για υπήκοους; Έχουν οι ηγεσίες της πόλης τόση εμπιστοσύνη στο αλάθητό τους; Ό,τι και να συμβαίνει, η δημόσια διαβούλευση είναι και δημοκρατικά επιβεβλημένη και θεσμικά προβλεπόμενη και χρηστικά απαραίτητη. Ο πολίτης πληρώνει, ο πολίτης χρησιμοποιεί, ο πολίτης δικαιούται τον λόγο.

Επιτέλους, ας μπουν στην άκρη η αλαζονεία και το “υφάκι”.

Εδώ η ανακοίνωση του δημάρχου Νίκαιας:

Γιώργος Ιωακειμίδης – Δήμαρχος Νίκαιας – Αγ. Ι. Ρέντη

Ολοκληρώθηκε η μελέτη του πιο εμβληματικού έργου της πόλης μας.

Ένα δίκτυο πεζόδρομων – ποδηλατόδρομων μήκους 20km είναι το έργο που θα βάλει το Δήμο μας στην τροχιά του αύριο. Ένα έργο που παρόμοιό του δεν υπάρχει πουθενά στη χώρα μας και ακολουθεί το δρόμο των ήπιων μορφών κυκλοφορίας σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Με κέντρο το σταθμό του Metro στον Άγιο Νικόλαο το δίκτυο θα συνδέει το Ρέντη με τη Νεάπολη και τη Χαλκηδόνα με το Κρατικό της Νίκαιας. Ολόκληρη η πόλη θα είναι προσβάσιμη με ασφάλεια για τον πεζό, τον ποδηλάτη ή το ΑΜεΑ που σήμερα είναι εχθρική όπως και όλες οι ελληνικές πόλεις. Πολύ μεγάλο και δύσκολο έργο που όμως αξίζει τον κόπο να το διεκδικήσουμε και να το κερδίσουμε.

Μετά από 6μηνη σκληρή δουλειά των υπηρεσιών και των συνεργατών μας ολοκληρώθηκε η μελέτη που έχει προϋπολογισμό 16 εκατομμύρια ευρώ. Έχουμε ήδη κάνει τρεις συναντήσεις με τη Διαχειριστική Αρχή του Υπουργείου Εσωτερικών που αποφασίζει για το πρόγραμμα “Αντώνης Τρίτσης”. Τα σχόλια από τους αρμόδιους που θα αποφασίσουν ήταν όλα ενθουσιώδη και έχουμε κάθε λόγο να πιστεύουμε ότι θα εγκριθεί. Πριν τελειώσει λοιπόν το 2020 καταθέσαμε την πρότασή μας και τώρα περιμένουμε την έγκρισή της για να ακολουθήσει μέσα στο 2021 η δημοπράτησή της. Αν όλα πάνε καλά την επόμενη χρονιά θα ξεκινήσει η κατασκευή του πιο εμβληματικού έργου που θα γίνει στην πόλη μας. Διαδικτυακά έχει αρχίσει η διαβούλευση από τις αρχές Σεπτεμβρίου και ελπίζουμε να τελειώσει σύντομα η καραντίνα για να συζητήσουμε και δια ζώσης μ’ όλους τους φορείς και τους κατοίκους της πόλης.

Σε άλλη ανάρτηση θα μιλήσουμε για κάποιες από τις αρχιτεκτονικές και κυκλοφοριακές λεπτομέρειες του έργου. Να είστε σίγουροι ότι πριν ξεκινήσει θα γνωρίζουμε όλοι κάθε λεπτομέρεια για το έργο αυτό.