Νέος δακτύλιος από 25 Οκτωβρίου
O «καθαρός δακτύλιος» θα βασίζεται, σε πρώτη φάση, στη λογική των μονών-ζυγών, αλλά με μία θεμελιώδη διαφορά. «Μέχρι σήμερα υπάρχουν πάρα πολλά αυτοκίνητα τα οποία εξαιρούνται από το δακτύλιο. Αυτό θα λήξει. Ο μόνος τύπος αυτοκινήτων που θα εξαιρούνται θα είναι τα ηλεκτρικά, για αυτό θα το ονομάσουμε “καθαρός δακτύλιος”», δήλωσε προ ημερών ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Κώστας Καραμανλής.
Tο κυκλοφοριακό χάος στην πρωτεύουσα επαναφέρει τον δακτύλιο στις 25 Οκτωβρίου με απόφαση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη. Οι σχετικές ανακοινώσεις ίσως έρθουν αύριο Σάββατο, μετά τη σύσκεψη που θα γίνει στο Μαξίμου, κάποια βασικά δεδομένα για το νέο σύστημα του Δακτυλίου.
Στη σύσκεψη θα έχει οριστικοποιηθεί ποιες κατηγορίες οχημάτων θα μπορούν να εισέρχονται ελεύθερα στον δακτύλιο. Ο προσανατολισμός της κυβέρνησης είναι να επιτρέψει την είσοδο, πέραν των ηλεκτρικών, των υβριδικών οχημάτων, ενδεχομένως και εκείνων που κινούνται με υγραέριο ή φυσικό αέριο. Παράλληλα, σε δηλώσεις του ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας, είπε ότι οι ενστάσεις για τα οχήματα τεχνολογίας Euro 5 και Euro 6 θα τεθούν στη σύσκεψη στο Μαξίμου, αλλά παρατήρησε ότι τα αυτοκίνητα αυτά «έχουν γίνει πλειοψηφία».
Όπως ανέφερε ο Κώστας Αχ. Καραμανλής, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών πραγματοποιεί ήδη μελέτη για να επαναπροσδιοριστούν τα γεωγραφικά όρια του Δακτυλίου, καθώς χρειάζεται αναπροσαρμογή ο σχεδιασμός του και ενδεχομένως να «ανοίξει» ο κύκλος του.
Η δεύτερη άμεση κίνηση που σχεδιάζεται, είναι η αναπροσαρμογή του ωραρίου τροφοδοσίας καταστημάτων στο κέντρο της Αθήνας, καθώς επηρεάζει σημαντικά το επίπεδο της συμφόρησης στην πρωτεύουσα. Τόνισε ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι σε πλήρη συνεργασία με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και με την Ελληνική Αστυνομία, διότι, όπως υπογράμμισε, το μέτρο αυτό πρέπει να εφαρμοστεί κιόλας.
«Αυτή τη στιγμή το ζήτημα που υπάρχει με την τροφοδοσία δημιουργεί πραγματικό έμφραγμα στο κέντρο της Αθήνας. Άποψή μας είναι ότι πρέπει να αναπροσαρμοστεί το ωράριο και να ξέρει ο καθένας πότε πρέπει να κάνει τροφοδοσία και πώς πρέπει να κάνει την τροφοδοσία», εξήγησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.