ΕΙΔΗΣΕΙΣΔΗΜΟΤΙΚΑΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ

Μια πρώτη αποτίμηση της νέας Δημοτικής Συγκοινωνίας στο Χαϊδάρι

Η Γραμμή 1 της νέας δωρεάν Δημοτικής Συγκοινωνίας στο Χαϊδάρι συμπλήρωσε σήμερα τις πρώτες 4 ημέρες της λειτουργίας της. Θα επιχειρήσουμε μια πρώτη αποτίμηση, αν και βέβαια είναι πολύ νωρίς ακόμη για να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα για το κατά πόσο θα καταφέρει να βελτιώσει τις προβληματικές μετακινήσεις στην πόλη. Θυμίζουμε ότι προσώρας έχει ενεργοποιηθεί η γραμμή Αττικόν – Αγία Μαρίνα, με δύο λεωφορειάκια.

“Δεν την έχουν μάθει ακόμη”

Πρώτη διαπίστωση είναι ότι την χρησιμοποιεί λίγος κόσμος. Συνήθως στα οχήματα βρίσκονται ένα – δύο άτομα ή κάποιες ώρες είναι άδεια. “Αναμενόμενο, δεν το έχουν μάθει ακόμη”, μας είπε ένα οδηγός. Πράγματι, την ώρα που μιλούσαμε, ενόσω το αυτοκίνητο ήταν σταματημένο στον Σταθμό Αγία Μαρίνα, ένα ζευγάρι ηλικιωμένων μπήκε και ρώτησε τι λεωφορείο είναι αυτό και αν περνάει από την Καραϊσκάκη. Έδειξαν πολύ ανακουφισμένοι όταν έμαθαν ότι μπορούν να το χρησιμοποιήσουν.

Φιλικά για την πόλη

Το μικρό μέγεθος των λεωφορείων ανταποκρίνεται στις ανάγκες και είναι σαφώς πιο ευέλικτα και φιλικά για τους δρόμους της πόλης από τα μεγάλου μεγέθους οχήματα. Από την άλλη, είναι αυτοκίνητα 20ετίας, με πολλά χιλιόμετρα πάνω τους και βγάζουν εύκολα ζημιές. Το μηνιαίο μίσθωμα είναι 1.100 ευρώ για το καθένα. Σε προηγούμενο άρθρο μας είχαμε υποστηρίξει ότι είναι μάλλον εξοργιστικό να μας χρεώνει ο ΟΑΣΑ για παλιά οχήματα. Και μάλιστα για έργο που θα έπρεπε ο ίδιος να παρέχει επαρκώς (θυμίζουμε τα χάλια της συγκοινωνίας του Δάσους). Από την άλλη, όπως μαθαίνουμε σε αυτά περιλαμβάνονται τέλη κυκλοφορίας και άλλες χρεώσεις, αλλά και η συντήρηση και επισκευή των ζημιών που προκύπτουν και είναι αρκετές όπως είπαμε λίγο πιο πριν. Εκτός από τα μεταχειρισμένα του ΟΑΣΑ, ο Δήμος περιμένει μέσα στην ερχόμενη άνοιξη και τρία καινούργια λεωφορεία από το πρόγραμμα “Φιλόδημος”.

Η διαδρομή προς κάθε μία από τις δύο κατευθύνσεις διαρκεί κάτι παραπάνω από 20 λεπτά, την περίοδο αυτή που δεν έχει πολλή κίνηση στους δρόμους. Τα δρομολόγια εκτελούνται κυκλικά και υπάρχει χρόνος αναμονής στις δύο αφετηρίες. Η συχνότητα διέλευσης από κάθε στάση είναι περίπου μισή ώρα και κάτι, όπως μας είπε ο οδηγός. Όταν ο πολίτης μάθει την ώρα που περίπου περνάει από τη στάση του το λεωφορείο, θα είναι αρκετά εξυπηρετική η Δημοτική Συγκοινωνία.

Οδηγοί από την Καθαριότητα

Όπως έχουμε ξαναπεί, προβληματισμός υπάρχει σε στελέχη του Δήμου για την εσπευσμένη κίνηση της δημοτικής αρχής να βάλει σε λειτουργία την πρώτη γραμμή. Αυτό διότι οι οδηγοί προέρχονται από την Υπηρεσία Καθαριότητας, η οποία βρίσκεται ήδη σε οριακό σημείο ως προς την κάλυψη των δρομολογίων της. Υποστηρίζεται, λοιπόν, ότι την περίοδο αυτή που η αγορά της πόλης υπολειτουργεί λόγω λοκντάουν δεν είναι και τόσο μεγάλη ανάγκη η λειτουργία της Δημοτικής Συγκοινωνίας με τη συνακόλουθη πίεση που ασκείται στην Καθαριότητα. Ωστόσο η διοίκηση του Δήμου ήθελε να παρουσιάσει έργο και μάλιστα σε έναν τομέα που το Χαϊδάρι πράγματι υποφέρει πολύ, όπως οι αστικές μετακινήσεις με ΜΜΜ.

Οι στάσεις της Γραμμής 1 είναι (από τις 7 το πρωί μέχρι τις 10 το βράδυ):

ΑΠΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΑΤΤΙΚΟΝ ΠΡΟΣ ΣΤΑΘΜΟ ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ:

ΑΤΤΙΚΟΝ

ΚΕΔΒ

ΗΡΑΚΛΕΟΥΣ

ΓΕΦΥΡΑ

ΛΕΩΝΙΔΑ

ΡΟΔΟΥ

ΑΙΘΡΙΟ

ΑΚΡΙΤΑ

ΑΤΤΙΚ

ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ

ΣΤΑΘΜΟΣ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ

ΑΠΟ ΣΤΑΘΜΟ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ ΠΡΟΣ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΑΤΤΙΚΟΝ:

ΣΤΑΘΜΟΣ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ

ΣΤΡΟΦΗ ΑΓΙΑΣ ΒΑΡΒΑΡΑΣ

ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ

ΑΤΤΙΚ

ΑΚΡΙΤΑ

ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΕΩΣ

ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ ΧΑΪΔΑΡΙΟΥ

ΠΑΛΑΤΑΚΙ

ΙΚΑΡΩΝ

ΜΑΡΑΘΩΝΟΣ

ΦΑΒΙΕΡΟΥ

ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΟΣ

ΑΤΤΙΚΟΝ

Παρόμοια Άρθρα

Back to top button