Θοδωρής Σπηλιόπουλος, επικεφαλής “Πολίτες σε Δράση Χαϊδαρίου”

Ισότιμη συμμετοχή όλων στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση

Η κυβέρνηση της ΝΔ συνεχίζει, μετά τις παλινωδίες και το μπρος πίσω στην εκπαίδευση, να πετάει την μπάλα στις σχολικές επιτροπές των Δήμων. Και μεις λέμε: Από την μύγα ξύγκι δεν βγαίνει!
Το κλείσιμο των σχολείων λόγω πανδημίας καθιστά απαραίτητη την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και αναγκαίο τον αντίστοιχο υλικοτεχνικό εξοπλισμό που θα επιτρέψει στην εκπαιδευτική κοινότητα να ανταποκριθεί. Οι αντικρουόμενες εγκύκλιοι που εκδόθηκαν σχετικά από το Υπουργείο Παιδείας, αντί να δώσουν λύση, δημιούργησαν πρόσθετη σύγχυση και ανέδειξαν την για μια ακόμα φορά ελλιπή προετοιμασία της πολιτείας για να αντιμετωπίσει μια κρίσιμη συγκυρία.
Η κατεύθυνση της ΝΔ να καλέσουν οι δήμοι τους διευθυντές των σχολικών μονάδων σε καταγραφή των αναγκών σε Η/Υ των λιγότερο προνομιούχων οικογενειών είναι και αυτή όμως διπλά προβληματική. Επίσης η κατεύθυνση να αξιοποιηθεί από τις σχολικές επιτροπές, που με δυσκολία καλύπτουν τις πάγιες ανάγκες λόγω χαμηλού προϋπολογισμού, το μη  χρησιμοποιηθέν ποσό της περιόδου καραντίνας, ρίχνει στις πλάτες των διευθυντών των σχολείων την υποχρέωση λήψης αυθαίρετων αποφάσεων, χωρίς οδηγίες και θεσμική κάλυψη, ωθώντας τους σε πρακτικές που μοιραία θα δοκιμάσουν, αν εφαρμοστούν, τη συνοχή της σχολικής κοινότητας.
Το σημαντικότερο όμως είναι ότι, ιδιαίτερα στη σημερινή συγκυρία αλλά και ανεξάρτητα από αυτήν, οι Η/Υ και η πρόσβαση στο διαδίκτυο αποτελούν πλέον όχι πολυτέλεια, αλλά απαραίτητα εργαλεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας, το ίδιο όπως και τα σχολικά βιβλία. Η πολιτεία οφείλει συνεπώς να διασφαλίζει τη διαθεσιμότητά τους σε όλους, μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Εν τω μεταξύ η αναπαραγωγή της πρώτης είδησης εν χορώ από τα παπαγαλάκια της ενημέρωσης έχει δημιουργήσει την εντύπωση ότι θα μοιραστούν σε όλους tablet.
Γι’ αυτούς τους λόγους, οι Πολίτες σε Δράση καλούμε την δημοτική αρχή να διεκδικήσει από την πολιτεία έκτακτη χρηματοδότηση για την κάλυψη των αναγκών της εκπαιδευτικής κοινότητας σε επαρκή εξοπλισμό, ώστε να διασφαλίζεται η απρόσκοπτη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, χωρίς να επιβαρύνονται οι ήδη ανεπαρκείς λογαριασμοί των σχολικών επιτροπών.
Η παροχή λάπτοπ και δωρεάν πρόσβασης στο ίντερνετ για κάθε οικογένεια δεν αποτελεί επίδομα, αλλά στοιχειώδη υποχρέωση απέναντι στο αυτονόητο αίτημα για ίσες ευκαιρίες όλων απέναντι στην εκπαίδευση.
Αγαπητοί φίλοι γονείς,
Ο τρόπος παρέμβασής μας σε κρίσιμα ζητήματα, που αφορούν το σύνολο των πολιτών στο Χαϊδάρι, είναι συνεπής διαχρονικά για όλους ανεξαιρέτως, σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς και με ευαισθησία για τους συμπολίτες μας που ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικά ομάδες.
Προσπαθούμε, ιδιαίτερα σε εποχές δύσκολες, κατά τις οποίες η τοπική κοινωνία δοκιμάζεται από κρίσεις, να σταθούμε εποικοδομητικά σαν μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου και να συμβάλλουμε με τις θέσεις μας στην καλύτερη δυνατή αντιμετώπιση προβλημάτων στο Δήμο μας χάριν του συνόλου της τοπικής κοινωνίας.

Για τα ζητήματα της Παιδείας, πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση

Ι. Ποιες είναι οι ανάγκες σε ηλεκτρονικό εξοπλισμό στα σχολεία της πόλης μας (Η/Υ, περιφερειακά, φωτοτυπικά, projectors κ.λ.π.); Η απάντηση θα μπορούσε να είναι εύκολη, σύντομη και σαφής. Δεν είναι όμως, αφού δεν αξιοποιείται η σχετική ηλεκτρονική πλατφόρμα των σχολείων (παράλληλη του συστήματος οικονομικής διαχείρισης) για να καταγράφονται και να κατηγοριοποιούνται ποιοτικά οι ανάγκες όλων των σχολείων. Αυτή είναι μια αρμοδιότητα αποκλειστικά της Δημοτικής Αρχής και χωρίς την ποιοτική καταγραφή δεδομένων δεν γνωρίζουμε τι εξοπλισμό αλλά και διαμέσου ποιας οδού θα τον διεκδικήσουμε. Για παράδειγμα, άλλο να έχει έλλειμμα 5 και άλλο έλλειμμα από 105 Η/Υ.
Οι σημερινές συνθήκες επιβάλλουν και σε αυτόν τον τομέα να γίνουν τα απαραίτητα βήματα.
ΙΙ. Η εξυπηρέτηση των σχολείων για τις εκπαιδευτικές ανάγκες από το διαδίκτυο, απαιτεί επίσης την ύπαρξη κατάλληλου ηλεκτρονικού εξοπλισμού για τους εκπαιδευτικούς (αναγκαίος και ικανός αριθμός laptop, επιφάνειες γραφής και γραφίδες), την απρόσκοπτη πρόσβαση στο διαδίκτυο και τον εκσυγχρονισμό της πλατφόρμας του Υπουργείου. Παρά τις αντιξοότητες, καθηγητές και δάσκαλοι κράτησαν τις τάξεις ζωντανές. Το δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης οφείλει να μην αποστερεί από κανένα μαθητή και μαθήτρια τις ευκαιρίες και τις δυνατότητες για μάθηση και για τούτο πρέπει να ανταποκρίνεται με καθολικό τρόπο. Στο μέρος που αναλογεί πρέπει να αναλαμβάνει τις ευθύνες με έργο συγκεκριμένο και μετρημένο η κάθε Δημοτική Αρχή, όπως και η παρούσα.
ΙΙΙ. Κοινωνικά φροντιστήρια. Η Δημοτική Αρχή έχει αποκλειστικά την ευθύνη λειτουργίας των κοινωνικών φροντιστηρίων. Η δυνατότητα πρέπει να παρέχεται σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες που την επιζητούν. Ήδη παρέχονται εξ αποστάσεως μαθήματα για τους μαθητές και μαθήτριες της 3ης ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΧΑΪΔΑΡΙΟΥ, μετά το κλείσιμο των σχολείων σε ορισμένα μαθήματα. Είναι όμως αναγκαία η ενίσχυση του θεσμού αλλά και η ανταπόκρισή του στις ανάγκες του συνόλου των συμμετεχόντων/σων μαθητών/τριων και των μαθημάτων καθώς και για μαθητές άλλων τάξεων.
IV. Λειτουργία των χώρων πολιτισμού. Η παροχή επιμόρφωσης σε θέματα πολιτισμού σε τίποτα δεν υπολείπεται τη παρεχόμενη εγκύκλια γνώση. Ιδιαίτερα σε περιόδους κρίσης η ανάγκη πολιτιστικών δράσεων είναι αυξημένη. Σε κάθε δε περίπτωση, δεν πρέπει να υφίσταται κανενός είδους αποκλεισμός από τα πολιτιστικά δρώμενα, αξιοποιώντας τις διαθέσιμες νέες τεχνολογίες. Οι χώροι παροχής μαθημάτων στέγες πολιτισμού δεν θα πρέπει να λειτουργούν υποδεέστερα έναντι των άλλων χώρων παροχής της τυπικής εκπαίδευσης.
Κατά την επαναλειτουργία τους και σ’ αυτούς πρέπει να παρέχονται τα μέσα ατομικής προστασίας στους εργαζόμενους καθώς και να γίνεται με επαρκή τρόπο ο εφοδιασμός τους με αντισηπτικά και η τακτική τους απολύμανση. Δεν επιτρέπεται να υπάρξουν ελλείψεις που υπήρξαν την προηγούμενη περίοδο.

V. Διαφαινόμενη σταδιακή ή καθολική επανέναρξη μαθημάτων στα σχολεία. Σχεδιασμός για την εξασφάλιση και παροχή μέσων ατομικής προστασίας στο εκπαιδευτικό προσωπικό και στο βοηθητικό προσωπικό, για τακτικές απολυμάνσεις χώρων εντός του σχολικού περιβάλλοντος. Διασφάλιση της απρόσκοπτης λειτουργίας των σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε όποιο υπόλοιπο χρονικό διάστημα αποφασιστεί αλλά και μέριμνα για την απρόσκοπτη λειτουργία τους την νέα σχολική χρονιά, δεδομένου ότι θα αντιμετωπίσουμε ένα δεύτερο κύκλο ιώσεων.

Η θέση μας από την αρχή της πανδημίας ήταν σαφής: Καμιά παραχώρηση στα θέματα προστασίας της δημόσιας υγείας. Ναι στον απαραίτητο εξοπλισμό μέσων και αντισηπτικών. Με αυτό το πνεύμα έχουμε συμβάλει στο σύνολο των αναγκαίων αποφάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου και της Οικονομικής Επιτροπής και έτσι θα συνεχίσουμε.