Χαϊδάρι Σήμερα Ζητούνται διαμερίσματα για πρόσφυγες στο Χαϊδάρι και όλη την Αθήνα 2

Σημερινή ανακοίνωση του Σωματείου Εργαζομένων Ναυπηγείων Σκαραμαγκά “Η Τρίαινα” δίνει την πραγματική διάσταση του προβλήματος που έχει προκύψει σχετικά με την καθυστέρηση της υπογραφής της σύμβασης με τον νέο επενδυτή στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και την επαναλειτουργία του Ναυπηγείου. Όχι μόνο δεν ακολουθεί την πεπατημένη των επιθέσεων κατά του Δήμου Χαϊδαρίου, που κλιμακώνονται στον Τύπο μετά την απόφαση του ΣτΕ, αλλά ξεκάθαρα τονίζει ότι η προσφυγή του Δήμου δεν απαγορεύει τη μεταβίβαση του στρατιωτικού τμήματος και βάζει στο κάδρο των ευθυνών την κυβέρνηση και τον επενδυτή, σημειώνοντας ότι “τόσο η καθυστέρηση υπογραφής της σύμβασης μεταβίβασης, όσο και η σιωπή από πλευράς του επενδυτή κ. Προκοπίου και της Κυβέρνησης δημιουργούν πολλά ερωτηματικά για την εξέλιξη”.

Θυμίζουμε ότι η “Τρίαινα”, αμέσως μετά την ανακοίνωση της προμήθειας των νέων γαλλικών φρεγατών για το Πολεμικό Ναυτικό, εξέφρασε την απογοήτευσή της, καθώς ο Σκαραμαγκάς έμεινε έξω από τις νέες ναυπηγήσεις αξίας 3 δισεκατομμυρίων ευρώ. Μάλιστα τότε ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε από το βήμα της Βουλής υποτιμητικά στην ικανότητα του Ναυπηγείου, το οποίο ωστόσο έχει φέρει εις πέρας με εξαιρετική επιτυχία τα σημαντικότερα προγράμματα του ΠΝ (φρεγάτες ΜΕΚΟ, κανονιοφόρους, υπερσύγχρονα υποβρύχια αναερόβιας πρόωσης κτλ.). Επίσης ο νέος επενδυτής, Γ. Προκοπίου, έχει δηλώσει ότι δεν ενδιαφέρεται για τις ναυπηγήσεις πολεμικών πλοίων, ενώ δημοσιεύματα του οικονομικού Τύπου τον φέρουν να προκρίνει τις ναυπηγήσεις – επισκευές γιοτ, αλλά, κυρίως τη δημιουργία μεγάλης ενεργειακής μονάδας

Για όλα αυτά η Τρίαινα ζητάει εξηγήσεις: “Ο κ. Προκοπίου και η Κυβέρνηση θα πρέπει να πάρουν θέση και να απαντήσουν σε όλα αυτά. Θα πρέπει να απαντήσουν ακόμη και στα διάφορα δημοσιεύματα που κυκλοφορούν ότι από πλευράς τους δεν υπάρχει ενδιαφέρον για κατασκευές και επισκευές στρατιωτικού χαρακτήρα στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και ότι δεν τους απασχολούν οι παραγγελίες του Πολεμικού Ναυτικού. Αν είναι αλήθεια, έτσι βλέπουν την ανάπτυξη του Ναυπηγείου που ευαγγελίζονται; Έτσι θα αξιοποιήσουν τη σωρευμένη γνώση και εμπειρία των εργαζομένων στην κατασκευή και επισκευή πολεμικού υλικού;”

Αντίθετα ο Γιώργος Προκοπίου, κατηγορεί -εμμέσως- για την καθυστέρηση τον Δήμο Χαϊδαρίου: “Αυτή η κυβέρνηση κρατά τις υποσχέσεις της και τα χρονοδιαγράμματά της, είμαι εντυπωσιασμένος που είναι στην ώρα της και μας δίνει τη δυνατότητα να υλοποιήσουμε τα όνειρά μας. Είναι μια στρατηγική επένδυση την οποία όλοι πρέπει να την δούμε με αυτό το μάτι. Ελπίζω να το αντιληφθούν όλοι και να μη μας αρχίσουνε φρένο-γκάζι συνέχεια”. Ωστόσο ο Δήμος από τις 30 Ιουλιου 2021 με εξώδικη δήλωσή του ζητούσε επικοινωνία με τον εφοπλιστή, προκειμένου “να εξυπηρετηθεί μεν ο σκοπός της επενδύσεως… χωρίς όμως να παραβιάζεται η νομιμότητα και να θίγονται τα εμπράγματα δικαιώματα του Δήμου”. Ουσιαστικά, ο Δήμος Χαϊδαρίου ενημέρωσε επίσημα την εταιρεία Milina Enterprises του κ. Προκοπίου, που επικράτησε στην δημοπρασία της ΕΤΑΔ, ότι ο διαγωνισμός αυτός “δεν είναι νόμιμος, με αποτέλεσμα να πάσχει όλη διαγωνιστική διαδικασία και να τίθεται υπό αμφισβήτηση κάθε τυχόν αποτέλεσμα αυτής”.

Ας επανέλθουμε στη σημερινή ανακοίνωση της “Τρίαινας”. Το “Χαϊδάρι Σήμερα” θεωρεί ότι η εκπροσώπηση των εργαζομένων βάζει τα πράγματα στη θέση τους: Δεν είναι το Χαϊδάρι αυτό που εμποδίζει την ανάπτυξη του Ναυπηγείου. Αντίθετα, όπως πολλές φορές έχουμε γράψει, έχει ρητά δηλωθεί από τη δημοτική αρχή και τις δημοτικές παρατάξεις ότι επιθυμούν τη λειτουργία του ναυπηγείου και όχι βεβαίως την κατασκευή ενεργειακών εγκαταστάσεων στον Σκαραμαγκά. Αυτό που διεκδικεί το Χαϊδάρι είναι μερίδιο στην Ακτή, που ποτέ δεν έχει χρησιμοποιηθεί για ναυπηγικές εργασίες και κακώς συμπεριέλαβε η ΕΤΑΔ στον διαγωνισμό πώλησης, αφού αποτελεί μπαζωμένο αιγιαλό και παραλία. “Η Προβλήτα 4 αποτελεί ζώνη παραλίας και αιγιαλού και πρέπει να διασφαλίζεται σε κάθε περίπτωση ο κοινόχρηστος χαρακτήρας της και η ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών σε αυτήν”, τονίζει ο καθηγητής Ξενοφών Κοντιάδης, που έχει αναλάβει τη νομική εκπροσώπηση του Δήμου στο ΣτΕ.

Αναλυτικά οι δύο επίμαχες ανακοινώσεις τις “Τρίαινας”, που βάζουν τα πράγματα στη θέση τους:

22/12

Πέρασαν έξι ολόκληροι μήνες από την διενέργεια του διαγωνισμού για την πώληση του ενεργητικού των Ναυπηγείων και ακόμη η κατάσταση παραμένει απολύτως στάσιμη. Και όχι μόνο αυτό, αλλά φαίνεται ότι έχουν εμφανιστεί εμπλοκές στην εξέλιξη της διαδικασίας, που δείχνει , αν μη τι άλλο, την προχειρότητα που έχουν σχεδιάσει και υλοποιήσει το σχεδιασμό τους η Κυβέρνηση και οι λοιποί εμπλεκόμενοι.

Αναφερόμαστε στην αίτηση ακυρώσεως που έχει καταθέσει στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) ο Δήμος Χαϊδαρίου και την προσωρινή απαγόρευση που έχει επιβάλει το τμήμα αναστολών του ΣτΕ για την υπογραφή της σύμβαση μεταβίβασης των ακινήτων που ανήκουν στην ΕΤΑΔ. Η αίτηση εκδικάζεται στις 18 Ιανουαρίου και η απαγόρευση υπογραφής της σύμβασης θα διαρκεί μέχρι να εκδοθεί απόφαση, κάποιους μήνες αργότερα.

Η προσφυγή του Δήμου Χαϊδαρίου δεν απαγορεύει τη μεταβίβαση του στρατιωτικού τμήματος, του διαγωνισμού της ειδικής διαχείρισης. Όμως τόσο η καθυστέρηση υπογραφής της σύμβασης μεταβίβασης, όσο και η σιωπή από πλευράς του επενδυτή κ. Προκοπίου και της Κυβέρνησης δημιουργούν πολλά ερωτηματικά για την εξέλιξη. Τα δημοσιεύματα και τις εικασίες των δημοσιογράφων τα διαβάζουμε καθημερινά. Ο κ. Προκοπίου και η Κυβέρνηση θα πρέπει να πάρουν θέση και να απαντήσουν σε όλα αυτά. Θα πρέπει να απαντήσουν ακόμη και στα διάφορα δημοσιεύματα που κυκλοφορούν ότι από πλευράς τους δεν υπάρχει ενδιαφέρον για κατασκευές και επισκευές στρατιωτικού χαρακτήρα στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και ότι δεν τους απασχολούν οι παραγγελίες του Πολεμικού Ναυτικού. Αν είναι αλήθεια, έτσι βλέπουν την ανάπτυξη του Ναυπηγείου που ευαγγελίζονται; Έτσι θα αξιοποιήσουν τη σωρευμένη γνώση και εμπειρία των εργαζομένων στην κατασκευή και επισκευή πολεμικού υλικού;

Εμείς από την πλευρά μας έχουμε επανειλημμένα τονίσει την αντίθεσή μας τόσο με τη διαδικασία της ειδικής διαχείρισης, όσο και με τις διαδικασίες του διαγωνισμού. Δεν εισακουστήκαμε από κανέναν. Αντίθετα όλοι οι εμπλεκόμενοι μας διαβεβαίωναν ότι η όλη διαδικασία είναι για το καλό της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας, προς όφελος των εργαζομένων και της εθνικής γενικά οικονομίας.

Τίποτα από αυτά δεν φαίνεται να επιβεβαιώνεται. Το Ναυπηγείο συνεχίζει να κινείται χωρίς σχέδιο, χωρίς κατεύθυνση και χωρίς πυξίδα από τρίμηνο σε τρίμηνο εδώ και τέσσερα χρόνια που διαρκεί μέχρι τώρα η ειδική διαχείριση. Με πλήρη αβεβαιότητα για το αύριο.

Και οι εργαζόμενοι; Οι εργαζόμενοι συνεχίζουμε να παλεύουμε για τις θέσεις εργασίας μας , για τις αποζημιώσεις μας και για τις οφειλόμενες αποδοχές μας. Συνεχίζουμε να διεκδικούμε τη διασφάλιση όλων των θέσεων εργασίας μας. Πιέζουμε να σεβαστεί το Ελληνικό Δημόσιο την απόφαση του Διεθνούς Διαιτητικού Δικαστηρίου (ICC) και να καταβάλει χωρίς άλλη καθυστέρηση τα επιδικασθέντα ποσά, αποδεχόμενο και την απόφαση του Ελληνικού Δικαστηρίου που έκανε δεκτή την ανακοπή μας σχετικά με την κατάσχεση στα χέρια του των επιδικασθέντων από το ICC.

Για τα θέματα αυτά, όπως σας έχουμε ήδη ενημερώσει, έχουμε ζητήσει για πολλοστή φορά συνάντηση με τον Υπουργό Οικονομικών κ. Σταϊκούρα και τον Υπουργό Εργασίας κ. Χατζηδάκη. Αμέσως μετά τις γιορτές θα πιέσουμε οι συναντήσει μας αυτές να γίνουν και να μας δοθούν απαντήσεις και λύσεις.

Στις συναντήσεις μας αυτές θα συζητήσουμε και το αίτημα που ήδη έχουμε υποβάλει γραπτώς προς τους ίδιους (και άλλους ακόμη) Υπουργούς, να περιληφθούν οι αποζημιώσεις ΟΛΩΝ των εργαζομένων από το 2012, στα προαφαιρούμενα έξοδα της ειδικής διαχείρισης, ώστε και οι συνταξιούχοι που έχουν αποχωρήσει να λάβουν χωρίς άλλες καθυστερήσεις τις αποζημιώσεις τους, με τον ίδιο τρόπο που θα τις λάβουν και όλοι οι άλλοι εργαζόμενοι. Είναι δίκαιο αίτημα. Απαιτούμε την αποδοχή του.

Συναδέλφισσες- οι

Αμέσως μετά τις γιορτές προσδοκούμε να έχουμε συνάντηση και με τον κ. Προκοπίου. Έχουμε ζητήσει αυτή τη συνάντηση μέσω του ειδικού διαχειριστή. Ζητούμε αυτή τη συνάντηση ώστε πριν την υπογραφή της σύμβασης μεταβίβασης να ξεκαθαριστούν κάποια πράγματα σε σχέση με τα ερωτήματα που θέτουμε παραπάνω και περιμένουν απάντηση. Και να του μεταφέρουμε και δια ζώσης το βασικό αίτημά μας που στην παρούσα φάση είναι η συνέχιση της εργασίας μας για το σύνολο των εργαζομένων. Μέχρι να γίνει αυτή η συνάντηση, καλό θα ήταν οι διάφοροι εκπρόσωποί του να μην ζητούν πληροφορίες για εργαζόμενους και για εργασιακά γενικά ζητήματα με μεμονωμένους εργαζόμενους. Οι εργαζόμενοι εκπροσωπούνται θεσμικά από το σωματείο τους και το Ναυπηγείο από τον ειδικό διαχειριστή.

11/10

Απογοήτευση προκάλεσε στους εργαζόμενους των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά η τοποθέτηση του Πρωθυπουργού στη Βουλή κατά τη συζήτηση για την κύρωση της Γαλλοελληνικής Αμυντικής Συμφωνίας, σχετικά με τις δυνατότητες των Ναυπηγείων.

Ούτε λίγο ούτε πολύ δήλωσε ότι τα Ναυπηγεία λόγω, όπως είπε, των προβλημάτων των προηγούμενων ετών, είναι αμφίβολο αν έχουν τη δυνατότητα να χτίσουν με αξιοπιστία ένα τέτοιο πλοίο, όπως οι φρεγάτες BELHARA.

Περιμέναμε από τον Πρωθυπουργό να ανακοινώσει τουλάχιστον ότι στα πλαίσια της γενικότερης συμφωνίας κάποιες από τις φρεγάτες ή έστω τα πλοία “ενδιάμεσης” ή ενισχυτικής λύσης θα κατασκευαστούν στην Ελλάδα. Ώστε να μεταφερθεί και νέα τεχνογνωσία στα Ελληνικά Ναυπηγεία και να δημιουργηθούν νέες θέσεις απασχόλησης. Όπως άλλωστε ακούγαμε μέχρι σήμερα ότι είναι και ο κυβερνητικός στόχος.

Αντί όμως γι’ αυτό, ακούσαμε από τον Πρωθυπουργό αντί να αναφέρεται και να διαφημίζει τις αποδεδειγμένες ικανότητες των Ελληνικών Ναυπηγείων, να τις αμφισβητεί ευθέως. Αναφέρθηκε στα προβλήματα που αντιμετώπισαν στο παρελθόν τα Ναυπηγεία για να “στηρίξει” αυτή την έλλειψη εμπιστοσύνης.

Αλλά αν τα ναυπηγεία μας δεν έχουν “αξιοπιστία”, πώς μέχρι χθες η Κυβέρνηση (όπως τουλάχιστον διέρρεε) διαπραγματευόταν με τους υποψήφιους προμηθευτές των φρεγατών την κατασκευή τους στα Ελληνικά Ναυπηγεία. Τι άλλαξε ξαφνικά και ενώ τα Ελληνικά Ναυπηγεία ήταν ικανά να φέρουν σε πέρας την κατασκευή των φρεγατών, απαξιώνονται από τον Πρωθυπουργό κατ’ αυτό τον τρόπο;

Φυσικά δεν άλλαξε τίποτε για τα Ναυπηγεία. Αυτό που άλλαξε μέσα σε μια στιγμή είναι οι Κυβερνητικές θέσεις. Οι εργαζόμενοι και η Ναυπηγική Βιομηχανία στην Ελλάδα έχουμε αποδείξει ότι μπορούμε να κατασκευάσουμε και να επισκευάσουμε πλοία διαφόρων τύπων τόσο για το εμπορικό όσο και το Πολεμικό Ναυτικό. Έχουμε επισκευάσει και κατασκευάσει χιλιάδες τύπους πλοίων, μεταξύ άλλων φορτηγά πλοία και πλοία μεταφοράς πετρελαίου και των παραγώγων του, πλοία-ψυγεία, ακτοπλοϊκά, ρυμουλκά, πλωτές δεξαμενές για το εμπορικό ναυτικό. Έχουμε κατασκευάσει τροχαίο υλικό. Έχουμε κατασκευάσει φρεγάτες, κανονιοφόρους και υποβρύχια. Μπορούμε να εκτελέσουμε οποιαδήποτε βιομηχανική κατασκευή.

Υπενθυμίζουμε στον Πρωθυπουργό και γενικά στην Κυβέρνηση (που το γνωρίζουν άλλωστε) ότι κατά τα τελευταία χρόνια στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά κατασκευάστηκαν οι φρεγάτες ΜΕΚΟ και κανονιοφόροι. Κατασκευάστηκαν επίσης τρία (3) υποβρύχια τύπου 214, τα Ματρώζος, Κατσώνης, και Πιπίνος ενώ έγινε και η μετασκευή του υποβρυχίου Ωκεανός. Όλα τους παραδόθηκαν στις υπηρεσίες του Πολεμικού Ναυτικού. Είναι αυτά που περιπολούν καθημερινά στο Αιγαίο. Είναι αυτά τα οποία αποτελούν το καμάρι του Στόλου. Είναι τα ίδια για τα οποία συχνά πυκνά από τα πιο αρμόδια χείλη ακούγονται τα καλύτερα σχόλια για την αρτιότητα κατασκευής τους.

Συγχρόνως επισκευάστηκαν και συντηρηθήκαν τα 5 τελευταία χρόνια 10 τουλάχιστον φρεγάτες του Πολεμικού Ναυτικού και ακόμη : κανονιοφόροι, πυραυλάκατοι, φορτηγίδες καταλοίπων και τα ταχύπλοα SAAP. Κατασκευάστηκαν ακόμη ένα νέο υπερσύγχρονο σκάφος ανορθόδοξου πολέμου για το ΠΝ, και ένας προσομοιωτής για την εκπαίδευση των στελεχών στο Π.Ν. Επισκευάστηκε και συντηρήθηκε το θωρηκτό πλοίο Αβέρωφ.

Και όσο για τα προβλήματα του παρελθόντος, γνωρίζει πολύ καλά ο Πρωθυπουργός ότι τα προβλήματα τα δημιούργησαν οι Κυβερνήσεις…

Οι δηλώσεις του Πρωθυπουργού, εκτός από το ότι φαίνεται να αποκλείουν από τα Ελληνικά Ναυπηγεία τη δυνατότητα κατασκευής νέων πολεμικών σκαφών, φοβούμαστε ότι θα επηρεάσουν δραματικά την πορεία των Ναυπηγείων από εδώ και πέρα, αφού δίνουν επιχειρήματα στους διεθνείς ανταγωνιστές και αποτρέπουν τους δυνητικούς πελάτες να απευθυνθούν στα Ελληνικά Ναυπηγεία για νέες παραγγελίες ή επισκευές.

Οι εργαζόμενοι στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά καλούμε τον Πρωθυπουργό και την Κυβέρνηση να αποφεύγουν δηλώσεις αμφισβήτησης και δυσφημιστικούς χαρακτηρισμούς και να δεσμευτούν ότι θα διατηρήσουν και θα επαυξήσουν τη συμμετοχή των Ελληνικών Ναυπηγείων στην κάλυψη των αναγκών του Πολεμικού Ναυτικού σε έργα και εργασίες συντήρησης, επισκευής αλλά και νέων κατασκευών. Οι εργαζόμενοι των Ναυπηγείων ειδικά του Σκαραμαγκά έχουμε αποδείξει ότι διαθέτουμε τη γνώση, την εμπειρία και την τεχνογνωσία και μπορούμε να συμβάλλουμε τα μέγιστα ώστε τα πολεμικά μας πλοία να είναι στην πρώτη γραμμή, αξιόπλοα και αξιόμαχα στην υπεράσπιση της πατρίδας μας, ιδιαίτερα στους δύσκολους καιρούς που διανύουμε.