ΕΛΛΑΔΑ

“Η σταδιακή κατάρρευση συστημάτων και διαδικασιών του σιδηροδρόμου δεν οδήγησε σε καμία λήψη μέτρων”

Ο Φαίδων Καραϊωσηφίδης, Αεροναυπηγός Μηχανικός, Διερευνητής Αεροπορικών Ατυχημάτων και μέλος της Επιτροπής Διερεύνησης Ανεξάρτητων Παραγματογνωμώνων Οικογενειεών, δημοσιεύει στην ιστοσελίδα “Πτήση” επιγραμματικά τα ευρήματα της Επιτροπής.

Την Δευτέρα 26/2/2024 παρουσιάστηκε από την Επιτροπή Διερεύνησης Ανεξάρτητων Πραγματογνωμόνων Οικογενειών (ΕΔΑΠΟ), το τελικό πόρισμα για το συνέβη εκείνο το βράδυ, πριν ένα χρόνο στα Τέμπη, αποτέλεσμα μιας πολύμηνης προσπάθειας μιας ομάδας τεχνικών συμβούλων, της οποίας ο υπογράφων είναι μέλος.

Όπως είχαμε αναφέρει και σε προηγούμενη ανάρτησή μας, σε συνδρομή της νομικής εκπροσώπησης οικογενειών θυμάτων ή ατόμων που τραυματίστηκαν στο δυστύχημα, αναλήφθηκε το έργο της διερεύνησης, ώστε να αποκαλυφθούν τα αίτια που οδήγησαν στην τραγωδία, και να βοηθηθεί η Δικαιοσύνη στο έργο της.

Ας σημειωθεί ότι επιλέχθηκε να ακολουθηθεί το αεροπορικό πρότυπο κατά ICAO Annex 13 και η διερεύνηση να γίνει ακριβώς σαν να αντιμετωπίζαμε ένα αεροπορικό περιστατικό ατυχήματος. Με στόχο να αναδείξουμε ζητήματα πέρα από τις όποιες προφανείς νομικές ευθύνες, αφού αντικειμενικός στόχος μιας αεροπορικής διερεύνησης είναι η βελτίωση της ασφάλειας.

Το τελικό πόρισμα, που αποτελεί πλέον μέρος της δικογραφίας, δεν δημοσιοποιείται αλλά παραθέτουμε επιγραμματικά μερικά από τα ευρήματα:

  • Αρκούσε και μόνο η Φωτοσήμανση ώστε να αποφύγουμε τη σύγκρουση. Αυτή όμως δεν λειτουργούσε ή μάλλον ήταν αναξιόπιστη και δεν λαμβάνονταν υπόψη.
  • Παραλείψεις και παραβιάσεις των κανονισμών, που στην Αεροπορία θα οδηγούσαν σε σοβαρές κυρώσεις, στον σιδηρόδρομο αγνοούνται συστηματικά και δεν υπήρχε έλεγχος και επιβολή κυρώσεων.
  • Η διαχείριση κυκλοφορίας δεν είχε σαφή ιεραρχία και σαφείς διαδικασίες.
  • Η σταδιακή κατάρρευση συστημάτων και διαδικασιών δεν οδήγησε σε καμία λήψη μέτρων (μείωση ταχυτήτων, αραίωση των δρομολογίων, επιπλέον προσωπικό, επιπλέον έλεγχοι) και το οποιοδήποτε λάθος μπορούσε ανά πάσα στιγμή να οδηγήσει σε τραγωδία, όπως και έγινε στις 28/2/2023.
  • Υπήρχε και υπάρχει προφανής έλλειψη κουλτούρας ασφαλείας σε κάθε βαθμίδα του προσωπικού όλων των εμπλεκόμενων φορέων.

Ακολουθεί η παρουσίαση του πορίσματος που έγινε στις 26/02/2024.

https://youtube.com/watch?v=hWwI1c7NQP0%3Ffeature%3Doembed%26enablejsapi%3D1

Τα μέλη της επιτροπής Επιτροπή Διερεύνησης Ανεξάρτητων Πραγματογνωμόνων Οικογενειών είναι οι:

  • Γιώργος Βλασσόπουλος, Υποπτέραρχος (Ι) ε.α. ειδικός επί θεμάτων ανθρώπινων πόρων.
  • Φαίδων Καραϊωσηφίδης, Αεροναυπηγός Μηχανικός, Διερευνητής Αεροπορικών Ατυχημάτων
  • Κώστας Λακαφώσης, Μηχανολόγος-Αεροναυπηγός Μηχανικός, Πραγματογνώμονας Ατυχημάτων
  • Βασίλης Παπαδόπουλος, Μηχανολόγος Μηχανικός, Πραγματογνώμονας Ατυχημάτων
  • Γιώργος Περιβολιώτης, Ηλεκτρολόγος Μηχανικός, Πραγματογνώμονας, Σύμβουλος Ασφαλείας

Παρόμοια Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button