Η μεγάλη Παράκαμψη Αττικής που θα ανακουφίσει τον Κηφισό ξαναβγαίνει από τη “ναφθαλίνη”
Βγαίνει από τα συρτάρια και “ξεσκονίζεται” μια σημαντική οδική παράκαμψη, ένα παλιό οδικό έργο, που θα αποτελέσει την λεγόμενη “Παράκαμψη Αττικής”.
Πρόκειται για τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη, για τον οποίο μίλησε εχθές ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, εξαγγέλοντας την ωρίμανση του. Όπως είπε «ειδικά για την Λεωφόρο Κηφισού υπάρχει ένα έργο το οποίο προσωπικά το πιστεύω πολύ και αυτό είναι ουσιαστικά η παράκαμψη της Αθήνας, ο δρόμος από την Ελευσίνα έως την Υλίκη. Είναι ένα έργο το οποίο το εξετάζουμε, πρέπει να το ωριμάσουμε» είπε χαρακτηριστικά ο Κυριάκος Μητσοτάκης στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΙ.
«Προφανώς θα πρέπει να δούμε και ζητήματα που έχουν να κάνουν με τις ίδιες τις συμβάσεις παραχώρησης. Αλλά σκεφτείτε πόσο καλύτερα θα ήταν τα πράγματα στον Κηφισό εάν τα λεωφορεία τα οποία έρχονται, ας πούμε, από την Πάτρα και θέλουν να πάνε προς τη βόρεια Ελλάδα, δεν έμπαιναν καθόλου στην Αθήνα και μπορούσαν να παρακάμψουν το λεκανοπέδιο με αυτό τον τρόπο».
Ποια είναι η οδική Παράκαμψη Αττικής
Πρόκειται για έργο με μεγάλη ιστορία. Δέκα και πλέον χρόνια πριν, το 2013, είχε προκηρυχθεί εν μέσω σφοδρής κρίσης από το υπουργείο Υποδομών. Στη συνέχεια πήρε πάνω από επτά παρατάσεις για μια περίοδο σχεδόν δύο ετών. Τελικά το 2015 με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ο διαγωνισμός ακυρώνεται (θεωρήθηκε ότι θα δημιουργούσε Γεγονός Ευθύνης του Δημοσίου λόγω της Νέας Οδού) και μπαίνει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας.
Το 2019 η Νέα Δημοκρατία το έχει ως έργο σημαία στο πρόγραμμα υποδομών της, αλλά δεν προχώρησε περαιτέρω στην τετραετία 2019-2023. Από εχθές ο πρωθυπουργός το έβαλε και πάλι ως επίκεντρο του σχεδιασμού των απαραίτητων υποδομών για την Αττική η οποία έχει να αντιμετωπίσει και πάλι σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα.
Ο αυτοκινητόδρομος με εκκίνηση την συμβολή με την Αττική Οδό και την Ολυμπία Οδό στην Ελευσίνα (στον κόμβο Αγίου Λουκά) φτάνει στην περιοχή της Υλίκης δια μέσω Θήβας παρακάμπτοντας όλο το πολεοδομικό συγκρότημα της Αθήνας και τη Βόρεια Αττική. Η λειτουργία του νέου οδικού άξονα θα σήμαινε αυτόματα την αποσυμφόρηση του Κηφισού, τουλάχιστον από τις διαμπερείς (δηλαδή όχι τις αστικές οδικές) μετακινήσεις προς βορρά.
Ο σχεδιασμός περιελάμβανε κατασκευή κλειστού αυτοκινητόδρομου με 2 λωρίδες +ΛΕΑ ανά ρεύμα κυκλοφορίας που θα παρέκαμπτε εντελώς την Αττική και το κέρδος των οδηγών θα έφτανε τα 50χλμ. Στο χρονικό σημείο που βρισκόμαστε τώρα και ενόψει του προγραμματισμού των έργων της επόμενης γενιάς (Αττική Οδός, επεκτάσεις Μετρό κ.ά) το βέβαιο είναι πως η οδική παράκαμψη Αττικής θα μας απασχολήσει έντονα τα επόμενα χρόνια λόγω του σοβαρού κυκλοφοριακού προβλήματος στο πολεοδομικό συγκρότημα της πρωτεύουσας.
Πρόκειται για ένα έργο πνοής που θα συνδέσει τις δύο εθνικές οδούς (Αθηνών- Θεσσαλονίκης και Αθηνών Πατρών) με παράκαμψη επί της ουσίας τη Δυτική Αθήνα και τη Δυτική Αττική. Με τον τρόπο αυτό θα μειωθεί δραστικά ο χρόνος και το κόστος μετακίνησης από το Βορρά προς το Νότο και αντίστροφα.
Η παράκαμψη αυτή θεωρείται έργο εθνικής προτεραιότητας την κατασκευή αυτοκινητοδρόμου μήκους 50 χιλιομέτρων που θα συνδέει απευθείας την Υλίκη με την Ελευσίνα, συνολικού προϋπολογισμού 500 εκ. ευρώ. Πέρα από αυτό το έργο όμως, εξίσου ευεργετικά αποτελέσματα για την κίνηση και τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στα δυτικά θα έχει και η μεταφορά των ΚΤΕΛ από τον Κηφισό και τη Λιοσίων στον Ελαιώνα. Δυστυχώς το έργο αυτό έχει βγει από την επικαιρότητα.
Οι δύο σταθμοί που διακινούν ετησίως 12 εκατ. επιβάτες, εξυπηρετούνται κυρίως από τον Κηφισό. Αντίθετα η μεταφορά και η διασύνδεσή τους με το Μετρό θα έχει θετικές επιπτώσεις για την ευρύτερη περιοχή μας. Αισθάνομαι χρέος μου να εργαστώ για την προώθηση των έργων αυτών, διεκδικώντας την ολοκλήρωσή τους μέσα στην επόμενη τετραετία. Οι απαιτήσεις για μια πολιτική με περιβαλλοντικό πρόσημο δεν πρέπει να αφορούν μόνο την χάραξη της, αλλά και την υλοποίηση της. Είναι ευθύνη των τοπικών δυνάμεων να αγωνίζονται για το δεύτερο.
Με πληροφορίες από ypodomes.gr