Η εικονική πραγματικότητα στα δρομολόγια του 803

γραμμή 803 Πειραιάς - Δάσος

Ή πώς τα ήδη αραιά δρομολόγια του 803 πετσοκόβονται κι άλλο!

Τα 35′ λεπτά που -θεωρητικά- μεσολαβούσαν από δρομολόγιο σε δρομολόγιο στην γραμμή 803 Πειραιάς – Δάσος, ήταν ένα ήδη μεγάλο διάστημα. Τη στιγμή που εξυπηρετική για το επιβατικό κοινό θεωρείται μια γραμμή με 15λεπτη συχνότητα. Τώρα όμως αποκαλύπτεται επίσημα αυτό που όλοι οι χρήστες του 803 γνώριζαν: Ότι τα αληθινά δρομολόγια είναι πολύ αραιότερα. Εικονική πραγματικότητα “και με τη βούλα”, λοιπόν!

Η αλήθεια είναι πολύ χειρότερη και στην πράξη τα δρομολόγια γίνονται ανά 45΄ή 50 ‘, αφού πολλά ενδιάμεσα “πετσοκόβονται”. Όπως φαίνεται, ο ΟΑΣΑ εφαρμόζει τις κατά καθημερινές το πρόγραμμα δρομολογίων του Σαββατοκύριακου. Κατά τη διάρκεια του τελευταίου, τα δρομολόγια αναζητούνται με το κυάλι…

Ο συμπολίτης κ. Τάκης Παναγόπουλος μάς ενημέρωσε για την καθιέρωση μιας νέας εφαρμογής του ΟΑΣΑ, που αναγράφει σε καθημερινή βάση τα… πραγματικά δρομολόγια. Εδώ μπορείς να συγκρίνεις πια τον “σχεδιασμό” της εταιρείας από την πραγματική ζωή. Βρίσκεις ότι, για παράδειγμα, σήμερα Δευτέρα 18 Φεβρουαρίου, δεν θα γίνει το 25% των προγραμματισμένων δρομολογίων από την αφετηρία προς το Χαϊδάρι. Ήτανε “στραβό το κλήμα, λοιπόν, (35λεπτες αναμονές), το έφαγε κι ο γάιδαρος (περικοπές λόγω έλλειψης προσωπικού και οχημάτων)”.

“Με την προσθήκη των πραγματικών δρομολογίων στην τηλεματική του ΟΑΣΑ στην καρτέλα Ημερήσιος Προγραμματισμός γίνεται ακόμα πιο εμφανές πόσο αραιή είναι η σύνδεση Δάσους Αγίας Μαρίνας”, σημειώνει εύστοχα ο κ. Παναγόπουλος.

Πράγματι, το 35λεπτο στη γραμμή 803 Πειραιάς – Δάσος διατηρείται στα πρώτα πρωινά δρομολόγια (05.45, 06.20, 07.00, 07.35 πμ). Μετά όμως εξαφανίζονται αρκετά ενδιάμεσα (από 32 συνολικά την ημέρα πραγματοποιούνται τα 24) και τα οι αναμονές απλώνονται πολύ. Μόνο το μεσημέρι εμφανίζεται πάλι το όριο του 35λεπτου και μετά ξανά πλησιάζουμε το 50λεπτο.

Αντίθετα, η κυκλική γραμμή 811 Χαϊδάρι – Αγία Μαρίνα, όπου με βάση τον Χειμερινό Προγραμματισμό τα δρομολόγια είναι πιο πυκνά (ακόμη και 10λεπτα), λειτουργεί με μεγαλύτερη πιστότητα δρομολογίων. Πράγματι, από τα 55 προγραμματισμένα, σύμφωνα με τον Ημερήσιο προγραμματισμό σήμερα θα γίνουν τα 47.

Μπορείς να δεις αναλυτικά εδώ. 

Ο πραγματικός προγραμματισμός

Η σελίδα athenstransport.com γράφει ότι οι επιβάτες μπορούν πλέον να ενημερώνονται  μέσω της τηλεματικής για τον πραγματικό προγραμματισμό των δρομολογίων των λεωφορείων. Εδώ και λίγες μέρες η ιστοσελίδα της τηλεματικής έχει ενημερωθεί ώστε να προβάλει τον καθημερινό προγραμματισμό, ο οποίος κατά κανόνα διαφέρει από τα επίσημα δρομολόγια λόγω ελλείψεων σε προσωπικό ή οχήματα.

Συγκεκριμένα, στην καρτέλα “ημερήσιος προγραμματισμός” αναφέρονται τα δρομολόγια έτσι όπως έχουν προγραμματιστεί την τρέχουσα ημέρα. Τις επόμενες μέρες αναμένεται η ενημέρωση και της εφαρμογής OASA Telematics, προκειμένου τα ορθά δρομολόγια να είναι διαθέσιμα και στα κινητά των επιβατών.

Ο στόχος είναι να δοθεί λύση στο μεγαλύτερο ίσως πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι επιβάτες με το σύστημα της τηλεματικής: Την απουσία ζωντανής ενημέρωσης σχετικά με τα πραγματικά δρομολόγια. Οι οδηγοί των λεωφορείων ήδη ενημερώνονται για τα πραγματικά δρομολόγια μέσω της τηλεματικής. Τη ίδια στιγμή οι επιβάτες έβλεπαν μόνο τα επίσημα δρομολόγια. Τα οποία, ωστόσο, μεταβάλλονται καθημερινά στην πλειοψηφία των γραμμών, ανάλογα με τη διαθεσιμότητα σε οχήματα και οδηγούς.