ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ

Γιώργος Προκοπίου: Στόχος ένα σύγχρονο διεθνές ναυπηγικό κέντρο που θα πρωτοπορεί

Ο κ. Γιώργος Προκοπίου, ιδρυτής των Dynacom Tankers, Sea Traders και Dynagas LNG Partners, ανοίγει τα χαρτιά του για την επόμενη ημέρα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, σε συνέντευξή του στα “Ναυτικά Χρονικά”.

Το αισιόξοξο για το Χαϊδάρι και τη Δυτική Αθηνα είναι ότι μίλησε μόνο για ναυπηγικές εργασίες και σε κανένα σημείο δεν άφησε περιθώριο να εννοηθεί ότι σκέφτεται και εγκαταταστάσεις αποθήκευσης φυσικού αερίου και παραγωγής ενέργειας.

Όπως ανέφερε, εκκρεμεί η αποζημίωση των εργαζομένων από το Δημόσιο, καθώς όλοι θα απολυθούν και ορισμένοι θα επαναπροσληφθούν. Δυστυχώς, έχει γίνει “λεηλασία” του Ναυπηγείου και έχει χαθεί εξοπλισμός αξίας. Θα στοχεύσει λοιπόν σε καινοτόμες δραστηριότητες που έχουν σχέση με τη διεθνή αγορά, όπως πχ ηλεκτροπρόωση, οι κατασκευές με ανθρακονήματα. Ο νέος ιδιοκτήτης είναι ανοικτός σε συνεργασίες που αφορούν την εκπαίδευση και τις νέες δεξιότητες.

Ολόκληρη η συνέντευξη:

-Πριν από λίγους μήνες, το Συμβούλιο της Επικρατείας άνοιξε τον δρόμο για την εξαγορά των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Σε τι στάδιο βρίσκεται η ολοκλήρωση της συμφωνίας;

Το Συμβούλιο της Επικρατείας απέρριψε πρόσφατα τις προσφυγές του Δήμου Χαϊδαρίου, ωστόσο για να ολοκληρωθεί η μεταβίβαση υπάρχει η προϋπόθεση ότι πρέπει να αποζημιωθούν οι εργαζόμενοι του ναυπηγείου. Η εξαγορά μας δεν προϋποθέτει μεταγραφή του προσωπικού και ουσιαστικά ξεκινάμε μια νέα σελίδα. Ως εκ τούτου θα πρέπει οι αρμόδιοι να φροντίσουν να εξοφληθούν οι εργαζόμενοι. Χρήματα υπάρχουν, καθώς η ΕΝΑΕ έχει να εισπράξει από το Δημόσιο. Από την πλευρά μας, θα επαναπροσλάβουμε όποιους θεωρούμε ότι μπορούν να συμβάλουν στην επόμενη ημέρα του ναυπηγείου. Είμαστε σε αυτή την αναμονή. Παράλληλα είμαστε σε συνεχή επικοινωνία με τα δύο υπουργεία που εμπλέκονται, το Οικονομικών και το Εργασίας, αλλά και την ΕΝΑΕ. Μας πληροφορούν για τις εξελίξεις και αναμένουμε την ολοκλήρωση της συμφωνίας. Στο μεταξύ, εντός του ναυπηγείου αυτή τη στιγμή έχουν πραγματοποιηθεί πολλές κλοπές εξοπλισμών αξίας άνω του ενός εκατομμυρίου, οι οποίοι όμως είναι απαραίτητοι για την ομαλή λειτουργία του ναυπηγείου.

-Η επένδυσή σας στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά πώς επηρεάζει το ναυπηγικό πρόγραμμα του Πολεμικού Ναυτικού;

Δεν έχω σκοπό να στερήσω από το πολεμικό μας ναυτικό, το οποίο αγαπώ, το μέρος όπου κάνουν επισκευές τα υποβρύχια. Ένας από τους λόγους που θέλησα να συμμετάσχω στον διαγωνισμό ήταν διότι ήθελα να παραμείνει το ναυπηγείο σε ελληνικά χέρια και σε ανθρώπους που ξέρουν τη θάλασσα και τα πλοία και είναι γέννημα θρέμμα Έλληνες. Συνεπώς, ένα μέρος της δραστηριότητας του ναυπηγείου θα εξυπηρετεί τις ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού, εφόσον βέβαια το επιθυμεί. Δεν έχουμε σκοπό να γίνουμε κρατικοδίαιτοι. Θα στοχεύσουμε σε άλλες δραστηριότητες, οι οποίες θα έχουν σχέση με την ελεύθερη διεθνή αγορά και αφορούν είτε πολεμικά είτε εμπορικά πλοία.

-Με ποιες κινήσεις σκοπεύετε να υποστηρίξετε το ελληνικό maritime cluster; Ποιες ενέργειες και πρωτοβουλίες θα αναλάβετε, προκειμένου η ναυπηγική βιομηχανία της χώρας μας να μετατραπεί σε κέντρο αριστείας και έρευνας για τη ναυπήγηση ηλεκτρικών πλοίων;

Είναι σημαντικό να μπορεί κάποιος να κάνει κάτι στην πατρίδα του για τη μετάβαση της ποντοπόρου ναυτιλίας και της ακτοπλοΐας σε μια νέα, πράσινη εποχή. Δεν υπάρχει ωστόσο η συνταγή. Όλα αυτά είναι σε ερευνητικό και πειραματικό στάδιο. Προσβλέπουμε σε συνεργασία με την επιστημονική/ακαδημαϊκή κοινότητα και τους κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού. Είναι σημαντικό να συμβάλει το κάθε μέρος με τον τρόπο που μπορεί.

Το στοίχημα της αναβίωσης της ναυπηγικής βιομηχανίας στην Ελλάδα δεν θα φέρει εις πέρας μόνο ένας ιδιώτης. Είμαι ανοικτός σε όλες τις συνεργασίες και όλες τις συνέργειες με στόχο την εκπαίδευση και τις νέες δεξιότητες που απαιτούνται, προκειμένου νέοι άνθρωποι να στελεχώσουν ξανά τα ναυπηγεία. Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν η ηλεκτροπρόωση, οι κατασκευές με ανθρακονήματα κ.ά. Ελπίδα μας είναι να εισέλθουμε δυναμικά στην επόμενη ημέρα. Όραμά μας, να είμαστε ένα σύγχρονο ναυπηγικό κέντρο, το οποίο δεν θα αντιγράφει αντίστοιχα του εξωτερικού, αλλά αντιθέτως να πρωτοπορεί. Έχοντας παραλάβει 140 πλοία διαφορετικών τύπων σε 16-17 ναυπηγεία στα μεγάλα κέντρα της Ιαπωνίας, της Νότιας Κορέας και της Κίνας, διαθέτουμε την εμπειρία και την τεχνογνωσία να πρωταγωνιστήσουμε. Νομίζω ότι όλα τα εμπλεκόμενα μέρη είναι πρόθυμα να συνεργαστούν. Ήδη διαθέτουμε μια πολύ καλή ομάδα στην Olympic Marine, η οποία έχει αποφέρει αποτελέσματα. Πιστεύουμε ότι σύντομα θα είμαστε σε θέση να ναυπηγούμε ένα σκάφος 18 μ. τον μήνα.

-Πόσο υποστηρικτικό ήταν το ελληνικό Δημόσιο για το εν λόγω επενδυτικό project;

Το Δημόσιο έχει πραγματοποιήσει σημαντικά βήματα εξέλιξης και σύντομα πιστεύω πως θα εξαλειφθούν πλήρως οι απαγκιστρώσεις του παρελθόντος σε ό,τι αφορά τη γραφειοκρατία. Οι διαδικασίες κινούνται με μεγαλύτερη ταχύτητα από ό,τι στο παρελθόν, αλλά με μικρότερη ταχύτητα από αυτήν που θα θέλαμε. Υπάρχουν περιθώρια περαιτέρω βελτίωσης.

Παρόμοια Άρθρα

Εγγραφή
Notify of
guest
0 Comments
Παλαιότερα
Νεότερα Δημοφιλέστερα
Inline Feedbacks
Δείτε όλα τα σχόλια
Back to top button
0
Πάρτε μέρος στη συζήτηση!x